Новооржицька громада
Полтавська область, Лубенський район

проєкти рішень селищної ради №38 «Про затвердження Статуту Опорного закладу «Новооржицька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Новооржицької селищної ради» у новій редакції»

Кількість переглядів: 2
Скликання: 8 скликання
Сесія: 58 сесія восьмого скликання
Тип документу: проєкти рішень селищної ради
Дата прийняття: 11.10.2024
Дата оприлюднення: 04.04.2025
Номер документу: 38
Назва документу: Про затвердження Статуту Опорного закладу «Новооржицька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Новооржицької селищної ради» у новій редакції
Прикріплені файли:

ПРОЄКТ

Фото без опису

НОВООРЖИЦЬКА СЕЛИЩНА РАДА

ЛУБЕНСЬКОГО  РАЙОНУ  ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

          _____сесія восьмого скликання

Р І Ш Е Н Н Я

 

__ вересня  2024 року               селище  Новооржицьке                   

                                                

 

Про затвердження Статуту

Опорного закладу «Новооржицька

загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів

Новооржицької селищної ради» у новій редакції

 

Відповідно до закону України «Про порядок вирішення окремих питань адміністративно-територіального устрою України» від 28 липня 2023 року № 3285-ІХ, керуючись ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», законами «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань», «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту» , у зв’язку зі зміною категорії селище міського типу на селище,  селищна рада

 

ВИРІШИЛА:

 

1.  Внести зміни до Статуту  Опорного закладу «Новооржицька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Новооржицької селищної ради» (далі-Статут), затвердженого рішенням 22 сесії Новооржицької селищної ради восьмого скликання  від 28.01. 2022 року №6, а саме:

 1.1. Пункт 1. 2. розділу 1 Статуту викласти в такій редакції:  Юридична адреса закладу: 37714 Полтавська область Лубенський район селище Новооржицьке вул. Освітня, 2.

2. Викласти та затвердити Статут Опорного закладу «Новооржицька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Новооржицької селищної ради»  у новій редакції.

3. Директору Опорного закладу «Новооржицька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Новооржицької селищної ради»  (Вініченко С.М.) провести державну

реєстрацію змін до Статуту.

4. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну комісію з питань фінансів, бюджету, планування соціально - економічного розвитку, інвестицій та міжнародного  співробітництва (голова комісії – Сергій Гришко).

 

Селищний голова                                                     Анатолій ТІТЕНКО

 

 

 

 

 

 

Додаток до рішення

___ сесії восьмого скликання Новооржицької селищної ради

                                                                     від___________2024 року  №


 

 

ПОГОДЖЕНО                         

Начальник відділу

освіти, молоді, спорту, культури і

туризму виконавчого комітету

Новооржицької селищної ради

___________Аліна ПИЛИПЕНКО

«__» ____________ 2024 року

ЗАТВЕРДЖЕНО

Рішенням ___ сесії 8 скликання

Новооржицької селищної ради

від___________2024 року  №

 

 

 

 

 

 

 

СТАТУТ

 

Опорного закладу «Новооржицька  загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів

Новооржицької селищної ради»                                  

 

 

 

(у новій редакції)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

селище Новооржицьке

2024

 

 

                                          І. Загальна частина

 

  1. Опорний заклад «Новооржицька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів  Новооржицької селищної ради» (далі –  Опорний заклад)  створений  згідно чинного законодавства, рішенням п’ятнадцятої сесії районної ради сьомого скликання від 14 квітня 2017 року № 306 «Про затвердження результатів районного конкурсу на кращий проєкт опорної школи освітнього округу та визначення опорних закладів Оржицького району», знаходиться у комунальній власності територіальної громади Новооржицькї селищної ради Полтавської області.

  Скорочена назва закладу  –  Новооржицький ОЗ.

   2. Опорний заклад  «Новооржицька  загальноосвітня школа І –ІІІ ступенів                        Новооржицької селищної ради»  є юридичною особою – ідентифікаційний код 23548976,   має  штамп, печатку. 

Юридична адреса:

37714, Полтавська область, Лубенський район, селище Новооржицьке,                        вул. Освітня, 3.

  3. Засновником (власником)  закладу   є Новооржицька  селищна рада Полтавської області. Засновник  через орган управління -  виконавчий комітет  Новооржицької селищної ради, уповноважений орган  -  відділ  освіти, молоді, спорту, культури  і туризму виконавчого комітету Новооржицької  селищної ради ( далі- відділ освіти)  здійснює  управління та фінансування закладу, її матеріально-технічне забезпечення, надає землю, необхідні будівлі, споруди, інженерні комунікації, обладнання, організовує ремонт і господарське обслуговування приміщень, харчування та підвезення  дітей.

   4. Опорний навчальний заклад в своїй  діяльності керується  Конституцією України, Законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», іншими законодавчими актами України, постановами Верховної Ради України, актами Президента України, прийнятими відповідно до Конституції України та законів України, наказами  центрального органу виконавчої влади у сфері освіти і науки, інших центральних органів виконавчої влади, рішеннями органів виконавчої влади та місцевого самоврядування, Положенням про освітній округ і Опорний заклад освіти, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 19 червня

 2019 року № 532, іншими нормативно-правовими актами, власним   Статутом.

  5. Опорний  заклад –  заклад загальної середньої освіти, що надає повну загальну середню освіту, забезпечений кваліфікованими педагогічними кадрами, має сучасну матеріально-технічну і навчально-методичну базу, зручне розташування і забезпечує допрофільну підготовку та профільне навчання, поглиблене вивчення окремих предметів, здійснює науково-теоретичну і практичну підготовку учнівської молоді.

  6. Опорний заклад здійснює освітню діяльність з урахуванням потреб осіб з інвалідністю, з особливими освітніми потребами; організовує підвезення учнів (вихованців)  та педагогічних працівників до Опорного закладу та  місця проживання.

  7. Головною метою та завданнями діяльності Опорного закладу є:

-  створення єдиного освітнього простору;

-  створення єдиної системи виховної роботи;

-  забезпечення рівного доступу осіб до якісної освіти, в тому числі, осіб з особливими освітніми потребами;

- створення умов для здобуття особами загальної середньої освіти, впровадження допрофільної підготовки і профільного навчання, поглибленого вивчення окремих предметів, забезпечення всебічного розвитку особи, а також допрофесійного навчання незалежно від місця                     їх проживання;

- розробка та застосування сучасних педагогічних технологій, апробація освітніх інновацій, що суттєво поліпшують результати освітнього процесу;

- концентрація та ефективне використання наявних матеріально-технічних ресурсів суб’єктів округу,  спрямованих на задоволення освітніх потреб учнів, їх модернізація;

- пошук, відбір, навчання, виховання та розвиток обдарованих                         і здібних дітей.

  8. Опорний  заклад самостійно приймає рішення і здійснює діяльність в межах своєї компетенції, передбаченої законодавством України,                              та власним Статутом.

   9. Опорний  заклад несе відповідальність перед особою, суспільством і державою за:

-  безпечні умови освітньої діяльності;

-  дотримання державних стандартів освіти;

-  дотримання договірних зобов’язань з іншими суб’єктами освітньої, виробничої, наукової діяльності, у тому числі зобов’язань за міжнародними угодами;

-  дотримання фінансової дисципліни.

   10. У  Опорному закладі визначена українська мова навчання.

   11. Класи  в Опорному закладі формуються за погодженням з відділом  освіти згідно з нормативами їх наповнюваності, встановленими законодавством, відповідно до кількості поданих заяв на зарахування до Опорного закладу. У разі, коли кількість дітей у класі менша за визначену нормативами, заклад  організовує заняття за іншою формою навчання, передбаченою законодавством.

   Поділ класів на групи для вивчення окремих предметів здійснюється  згідно  з нормативами, встановленими центральним  органом виконавчої влади у сфері освіти і науки.

    12.Опорний  заклад «Новооржицька  загальноосвітня школа                                І-ІІІ ступенів Новооржицької селищної ради» має право:

-  проходити в установленому порядку державний аудит;

-  визначати форми, методи і засоби організації освітнього процесу за погодженням із відділом освіти;                                       

-  запроваджувати поглиблене вивчення предметів та профілі навчання за згодою батьків та учнів;

- спільно з вищими навчальними закладами, науково-дослідними інститутами та центрами проводити науково-дослідну, експериментальну, пошукову роботу, що не  суперечить законодавству України;

-  визначати варіативну частину робочого навчального плану;

- в установленому порядку розробляти та впроваджувати експериментальні та індивідуальні робочі навчальні плани, погоджені центральним  органом виконавчої влади у сфері освіти і науки,  за поданнями Департаменту освіти і науки обласної державної адміністрації;

-  використовувати різні форми морального і матеріального заохочення до учасників освітнього процесу;

-  бути   власником   і   розпорядником   рухомого   і   нерухомого   майна згідно  з    законодавством України та власним Статутом;

- отримувати кошти і матеріальні цінності від органів виконавчої влади, юридичних і фізичних осіб;

- залишати у своєму розпорядженні   і   використовувати власні надходження  у порядку, визначеному законодавством України;

- розвивати власну соціальну базу: мережу спортивно-оздоровчих, лікувально-профілактичних і культурних підрозділів;                                                                              

-  висвітлювати діяльність освітньої установи на власному Інтернет-сайті.

13.  В Опорному закладі створюються та функціонують  різні методичні об’єднання, творчі групи.

     14. Медичне обслуговування учнів та відповідні умови для його організації забезпечуються Засновником (власником) і здійснюються Комунальним  некомерційним підприємством  «Оржицька центральна  районна  лікарня», Комунальним некомерційним  підприємством «Оржицький центр первинної медично-санітарної допомоги», працівниками амбулаторій  і ФАПів  та сестрою медичною закладу.

15. Взаємовідносини Опорного закладу з юридичними і фізичними особами визначаються угодами, що укладені між ними.

16. Опорний  заклад має  власну шкільну символіку.

  

ІІ. Зарахування учнів (вихованців) до Опорного закладу

та  їх відрахування

 

          18. Зарахування учнів (вихованців) до Опорного закладу здійснюється відповідно до законодавства та оформляється наказом директора  Опорного закладу.

19. Керівник Опорного  закладу зобов’язаний ознайомити дітей                    та їх батьків або осіб, які їх замінюють, з порядком зарахування до закладу, його Статутом, правилами внутрішнього розпорядку та іншими документами, що регламентують організацію освітнього процесу.

          20. Зарахування учнів до закладу здійснюється, як правило, до початку навчального року.

         21. Зарахування учнів до Опорного закладу   здійснюється за   наказом   директора  ОЗ    на підставі особистої заяви (для неповнолітніх — заяви батьків або осіб, які їх замінюють) або направлень відповідних органів управління освітою, а також свідоцтва про народження (копії), паспорта, медичної довідки встановленого зразка, документа про наявний рівень освіти (крім дітей, які вступають до першого класу).

Зарахування до всіх класів здійснюється без проведення конкурсу і, як правило, відповідно до території обслуговування.

        22.  До першого класу зараховуються, як правило, діти з шести років.

        23. Переведення учнів (вихованців) закладів до наступного класу здійснюється у порядку, встановленому МОН.

У разі вибуття учня з населеного пункту батьки або особи,                                 які їх замінюють, подають до закладу заяву із зазначенням причини вибуття.

У разі переходу учня до іншого навчального закладу для здобуття  загальної середньої освіти батьки або особи, які їх замінюють, подають                      до закладу заяву із зазначенням причини переходу та довідку,                                  що підтверджує факт зарахування дитини до іншого навчального закладу.

Іноземні громадяни та особи без громадянства зараховуються до закладу відповідно до законодавства та міжнародних договорів.

        24. В Опорному закладі, за бажанням їх батьків  або осіб, які їх замінюють,  при наявності належної навчально-матеріальної бази, педагогічних працівників, обслуговуючого персоналу створюються групи  продовженого дня. Групи створюються згідно нормативних документів.  Зарахування до  груп продовженого дня і відрахування дітей із них здійснюється наказом директора  Опорного закладу на підставі заяви батьків (осіб, які їх замінюють).

        25. Режим роботи груп продовженого дня визначається режимом роботи Опорного закладу

 

                              ІІІ. Організація освітнього процесу

 

          3.1.  Опорний заклад  планує свою роботу самостійно відповідно до  Стратегії розвитку закладу, річного плану, затвердженого педагогічною радою.

У плані роботи відображаються найголовніші питання роботи закладу, визначаються перспективи його розвитку.

План роботи затверджується радою  Опорного закладу.

         3.2.Основним документом, що регулює  освітній  процес, є освітня програма,  робочий навчальний план, що складається на основі типових навчальних планів, розроблених   та затверджених центральним  органом виконавчої влади у сфері освіти і науки, із конкретизацією варіативної частини державних стандартів освіти і визначенням профілю навчання.

Робочий навчальний план Опорного закладу   погоджується радою ОЗ і затверджується відділом освіти.

Індивідуалізація і диференціація навчання у ОЗ   забезпечується шляхом реалізації інваріантної та варіативної частини.

У вигляді додатків до робочого навчального плану додаються розклад уроків (щоденний, тижневий) та режим роботи (щоденний, річний).

      3.3. Опорний заклад  розробляє та використовує в освітній діяльності одну освітню програму на кожному рівні (циклі) повної загальної середньої освіти або наскрізну освітню програму, розроблену для декількох рівнів освіти.

 Освітні програми можуть бути  розроблені на основі відповідної типової освітньої програми або освітніх програм, розроблених суб’єктами освітньої діяльності, науковими установами, фізичними чи юридичними особами і затверджених центральним органом виконавчої влади із забезпечення якості освіти відповідно до вимог цього Закону.

Рішення про використання  Опорним закладом  освітньої програми, розробленої на основі типової освітньої програми або іншої освітньої програми, приймається педагогічною радою  ОЗ.

Освітня програма ОЗ схвалюється педагогічною радою закладу та затверджується керівником.

    3.4.Опорний заклад забезпечує відповідність рівня  повної загальної середньої освіти державним стандартам освіти, єдність навчання і виховання. 

ОЗ працює  за навчальними програмами, модельними навчальними програмами,підручниками, посібниками, що мають відповідний гриф центрального  органу виконавчої влади у сфері освіти і науки, і забезпечує виконання навчально-виховних завдань на кожному ступені навчання відповідно до вікових особливостей та природних здібностей дітей.

ОЗ обирає форми, засоби  і методи навчання та виховання  відповідно                             до Законів України  «Про освіту», «Про повну  загальну середню освіту» та свого Статуту  з урахуванням специфіки закладу, профілю та інших особливостей організації освітнього  процесу.

   3.5. Опорний заклад  здійснює освітній  процес  за денною, індивідуальною (патронажною), дистанційною  та змішаною  формами  навчання та екстерно відповідно до Положень про індивідуальне, дистанційне навчання та екстернатом у системі загальної середньої освіти, затверджених центральним  органом виконавчої влади у сфері освіти і науки.

Відповідно до поданих батьками або особами, які їх заміняють, заяв  заклад    за погодженням з відповідним  органом управління освітою створює умови для прискореного навчання та навчання екстерном. Організовуються інклюзивні класи.

    3.6.  Опорний заклад здійснює освітній процес  за груповою та індивідуальною формою навчання.

    3.7. Опорний заклад може виконувати освітні програми і надавати платні послуги на договірній основі згідно з переліком, затвердженим Кабінетом Міністрів України.

  3.8. Навчальний рік у закладі починається 1 вересня і закінчується                      не пізніше 1 липня наступного року.

   3.9. Структура навчального року (тривалість навчальних занять, поділ на чверті, семестри (триместри) та режим роботи Опорного закладу  встановлюються  директором Опорного закладу  у межах часу, передбаченого робочим навчальним планом, за погодженням з відділом освіти.

 3.10. Загальна тривалість канікул протягом навчального року не повинна становити менш як 30 календарних днів.

 3.11. Тривалість уроків у закладі становить: у 1-х класах – 35 хвилин,                  у 2-4-х класах – 40 хвилин, у 5-11-х (12-х) –  45 хвилин.

 3.12. Зміна тривалості уроків допускається за погодженням з відділом освіти та державної санітарно-епідеміологічної служби.

3.13. В умовах воєнного стану, для учнів, які перебувають  за кордоном допускається здобуття  освіти у другу зміну, початок занять повинен бути не пізніше 16:00 години.

В умовах воєнного стану, для учнів 1-4 класів, які здобувають освіту перебуваючи за кордоном, допускається організація дистанційної форми навчання у другу зміну.

В умовах воєнного стану, надзвичайної ситуації іншого характеру безперервна тривалість навчальних занять при організації дистанційного навчання у синхронному форматі не повинна перевищувати для учнів:

• 1-2 класів - 2 навчальних занять по 30 хвилин або 3 - по 20 хвилин;

• 3-4 класів - 2 навчальних занять по 45 хвилин або 3 - по 30 хвилин, або 4 - по 20 хвилин;

• 5-6 класів - 2 навчальних занять по 45 хвилин або 3 - по 35 хвилин, або 4 - по 25 хвилин;

• 7-9 класів - 2 навчальних занять по 45 хвилин або 3 - по 40 хвилин, або 4 - по 30 хвилин, або 5 - по 25 хвилин;

 

  3.14.Для учнів 5-9-х класів допускається проведення підряд двох уроків під час лабораторних і контрольних робіт, написання творів, а також уроків трудового навчання. У 10-11-х (12-х) класах допускається проведення підряд                                           

двох уроків з одного предмета інваріантної та варіативної частини навчального плану і профільних дисциплін (предметів).

 3.15. У класах з поглибленим вивченням окремих предметів та курсів допускається проведення підряд двох уроків з одного предмета інваріантної та варіативної частини.

 3.16. Заклад може обрати інші, крім уроку, форми організації освітнього процесу.

  3.17. Тривалість перерв між уроками встановлюється з урахуванням потреби в організації активного відпочинку і харчування учнів, але не менш як 10 хвилин, великої перерви (після другого або третього уроку) –                           20 хвилин.

  3.18. Розклад уроків Опорного закладу  складається відповідно до робочого навчального плану закладу з дотриманням педагогічних та санітарно-гігієнічних вимог і затверджується директором Опорного закладу.

 3.19. Щоденна кількість і послідовність навчальних занять визначається розкладом уроків, що складається на кожен семестр відповідно до санітарно-гігієнічних  та педагогічних вимог, погоджується радою закладу  і затверджується директором  Опорного закладу.

    Тижневий режим роботи Опорного закладу фіксується у розкладі навчальних занять.  

Рішення про доцільність проведення навчальної практики приймає педагогічна рада закладу.

    Крім різних форм обов'язкових навчальних занять, у Опорному закладі  проводяться   індивідуальні, групові, факультативні та інші позакласні заняття та заходи, що передбачені окремим розкладом і спрямовані на задоволення освітніх інтересів учнів та на розвиток  їх творчих здібностей, нахилів і обдарувань.

 3.20. Відволікання учнів від навчальних занять для провадження інших видів діяльності забороняється (крім випадків, передбачених законодавством).

  3.21. Залучення учнів до видів діяльності, не передбачених навчальною програмою та робочим навчальним планом закладу, дозволяється лише                     за їх згодою та згодою батьків або осіб, які їх замінюють.

  3.22. Зміст, обсяг і характер домашніх завдань визначаються вчителем відповідно до педагогічних і санітарно-гігієнічних вимог з урахуванням вимог навчальних програм та індивідуальних особливостей учнів.

   3.23. Домашні завдання учням 1-х класів не задаються.

   3.24. При організації освітнього процесу в очному або змішаному режимі слід забезпечити безумовне переривання освітнього процесу у разі включення сигналу «Повітряна тривога» або інших сигналів оповіщення. Учасники освітнього процесу повинні організовано прослідувати до споруд цивільного захисту та перебувати в них до завершення тривоги. Освітній процес може завершуватися в укритті, а після відбою тривоги учасники можуть повернутися до приміщення закладу освіти та продовжити процес навчання з урахуванням необхідного корегування.

 

 

     ІV. Оцінювання навчальних досягнень учнів (вихованців)

 

  4.1.Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів закладу  визначаються центральним  органом виконавчої влади у сфері освіти і науки.

    В Опорному закладі   визначення рівня досягнень учнів у навчанні здійснюється  відповідно  до діючої системи оцінювання досягнень у навчанні .

  Облік навчальних досягнень учнів протягом навчального року здійснюється                             в класних журналах, інструкції про ведення, яких затверджується центральним  органом виконавчої влади у сфері освіти і науки.

 Основними видами оцінювання результатів навчання учнів, що проводяться закладом, є формувальне, поточне та підсумкове: тематичне, семестрове, річне. За вибором закладу оцінювання може здійснюватися за системою оцінювання, визначеною законодавством, або за власною шкалою. За умови використання власної шкали заклад має визначити правила переведення загальної оцінки результатів навчання семестрового та річного оцінювання до системи, визначеної законодавством, для виставлення у Свідоцтві досягнень. Семестрове та підсумкове (річне) оцінювання результатів навчання здійснюють за 12-бальною системою (шкалою), а його результати позначають цифрами від 1 до 12. За рішенням педагогічної ради (за потреби) заклад освіти може визначити адаптаційний період впродовж якого не здійснюється поточне та тематичне оцінювання.

  Результати навчальної діяльності за рік заносяться до особових справ учнів.

  Оцінювання результатів навчання та особистих досягнень учнів   здійснюється вербально  через формувальне  оцінювання у 1-2 класах  формувальне  у 3-4 класах ( за рішенням педагогічної ради); у 5-7 класах НУШ – бальне ( за рішенням педагогічної ради). По закінченню І та ІІ семестрів учням 1-7 класів видається свідоцтво досягнень.

Учні 4-го класу за рішенням педагогічної ради можуть нагороджуватися Похвальними листами «За  високі досягнення у навчанні»

   Після завершення навчання за освітньою програмою відповідного рівня повної загальної середньої освіти,  незалежно від форми її здобуття,  та на підставі результатів річного оцінювання і державної підсумкової атестації  учні отримують такі документи про освіту: свідоцтво про початкову освіту, свідоцтво про базову загальну середню освіту, свідоцтво про повну загальну середню освіту.

  4.2.  Результати семестрового, річного, підсумкового оцінювання доводяться    до відома учнів класними керівниками.

  4.3. Порядок переведення і випуск учнів Опорного закладу    визначається Інструкцією    про переведення та випуск учнів навчальних закладів системи загальної середньої освіти, затвердженої наказом центрального  органу виконавчої влади у сфері освіти і науки.

 4.4. Контроль за відповідністю освітнього рівня учнів, які закінчили певний ступінь навчання, вимогам Державного стандарту загальної середньої освіти здійснюється шляхом їх державної підсумкової атестації. Зміст, форма і порядок державної підсумкової атестації визначається центральним  органом виконавчої влади у сфері освіти і науки.

   В окремих випадках учні за станом здоров’я або з інших поважних причин можуть бути звільнені від державної підсумкової атестації у порядку, що встановлюється центральним  органом виконавчої влади у сфері освіти і науки  та Міністерством охорони здоров’я.

  4.5.Учні початкової школи, які протягом одного року навчання не засвоїли програмовий матеріал, за поданням педагогічної ради  та згодою батьків (осіб,  які їх замінюють)  направляються для обстеження фахівцями Комунальної установи «Інклюзивно-ресурсний центр». За висновками  інклюзивно-ресурсного центру  такі учні можуть продовжувати навчання в спеціальних школах (школах-інтернатах) або навчатися   за індивідуальними навчальними  програмами за згодою батьків (осіб, які їх замінюють).

  4.6. Учні початкової школи, які через поважні причини  (хвороба, інші обставини) не засвоїли скориговану до індивідуальних здібностей навчальну програму, можуть бути, як виняток, залишені для повторного навчання у тому самому класі  за рішенням педагогічної ради та згодою батьків (осіб, які їх замінюють).

  4.7. Випускникам 9-х,11-х класів, які не атестовані хоча б з одного предмета, видається табель успішності. Учні, які не отримали документи про освіту, можуть продовжити навчання екстерном.

  Зразки документів про базову та повну загальну середню освіту затверджуються Кабінетом Міністрів України.

  4.8. За відмінні успіхи у навчанні учні 5-8-х, 10-х класів можуть нагороджуватися похвальним листом «За високі досягнення у навчанні», а випускники закладу ІІІ ступеня  – похвальною грамотою «За особливі досягнення у вивченні окремих предметів», медалями – золотою «За високі досягнення у навчанні» або срібною «За досягнення у навчанні».                         За відмінні успіхи у навчанні випускникам закладу ІІ ступеня видається свідоцтво   про базову загальну середню освіту з відзнакою. Порядок нагородження учнів за відмінні успіхи у навчанні  встановлюється центральним  органом виконавчої влади у сфері освіти і науки.

4.9. Рішення про заохочення ( відзначення) учня приймає педагогічна рада  закладу.

Рішення про заохочення ( відзначення) учня приймається з дотриманням принципів об’єктивності, справедливості, з урахуванням вікових та індивідуальних особливостей учнів та кодексу академічної дброчеснсті.                                                                                                           

                

 

                     V. Виховний процес  в Опорному  закладі

 

  5.1. Виховання  учнів  в Опорному закладі   здійснюється під час проведення  уроків,   в  процесі  позаурочної  та  позашкільної роботи.

  5.2. Цілі  виховного процесу в Опорному закладі   визначаються на основі принципів, закладених у Конституції та законах України,  інших нормативно-правових актах. 
  5.3. В    Опорному закладі     забороняється   утворення   та  діяльність організаційних структур  політичних  партій,  а  також  релігійних організацій і воєнізованих формувань. 
   Примусове  залучення  учнів закладу  до вступу в будь-які  громадські об’єднання, громадські, громадсько-політичні, релігійні   організації  і  воєнізовані  формування,  а  також  до діяльності  в  зазначених об’єднаннях, участі в агітаційній роботі  та  політичних  акціях  забороняється.
  5.4. Дисципліна в Опорному закладі  дотримується на основі взаємоповаги усіх  учасників  освітнього  процесу,  дотримання  Правил внутрішнього розпорядку та Статуту закладу. 
  Застосування методів  фізичного  та  психічного насильства до учнів забороняється. 

                         

                   VІ. Учасники освітнього процессу

6.1.Учасниками  освітнього процесу в Опорному закладі є:

            - учні;

            - керівники;

            - педагогічні працівники;

            - психологи, бібліотекарі;

            - інші спеціалісти;                                                                                                        

            - батьки або особи, які їх замінюють.        

   6.2. Статус, права і обов'язки учасників освітнього процесу, їх права                            та обов’язки визначаються Законами України «Про освіту», «Про повну  загальну середню освіту», іншими актами законодавства, Статутом, Правилами внутрішнього розпорядку.

    6.3. Учень  – особа, яка навчається і виховується взакладі.

 Учні Опорного закладу мають гарантоване державою право на:       

  •  доступність і безоплатність повної загальної середньої освіти;
  •  вибір певної школи, форми навчання, профільного напряму,     факультативів, спецкурсів, позакласних  занять;
  •  безпечні і нешкідливі умови навчання та праці;
  •  користування навчально-виробничою, науковою, матеріально-технічною, культурно-спортивною, корекційно-відновною та лікувально-оздоровчою базою Опорного  закладу;
  •  доступ до інформації з усіх галузей знань;
  •  брати участь у різних видах навчальної, науково-практичної діяльності,
  • конференціях, олімпіадах, виставках, конкурсах, тощо;   
  •  отримання додаткових, у тому числі платних, навчальних послуг;
  •  перегляд результатів оцінювання начальних досягнень з усіх предметів інваріантної та варіативної частини;
  •  участь у роботі органів громадського самоврядування Опорного закладу;
  •  участь у добровільних самодіяльних об'єднаннях, творчих студіях, клубах, гуртках, групах за інтересами тощо;
  •  повагу людської гідності, вільне вираження поглядів, переконань;

- захист від будь-яких форм експлуатації, психічного і фізичного насилля (булінг),   що порушують права або принижують їх честь, гідність.

   6.4. Учні  Опорного закладу зобов’язані:

          - оволодівати   знаннями,   вміннями,   практичними   навичками в обсязі   не меншому, ніж визначено Державним стандартом загальної середньої освіти;

     -  підвищувати свій загальнокультурний рівень;

          - брати участь у пошуковій та науковій діяльності, передбаченій навчальними програмами та навчальним планом Опорного закладу,  Статутом;

          - дотримуватися вимог законодавства, моральних, етичних норм, поважати честь   і гідність  інших учнів та працівників;

          - виконувати вимоги педагогічних та інших працівників Опорного закладу відповідно    до Статуту та Правил внутрішнього розпорядку Опорного закладу;

           -  брати участь у різних видах трудової діяльності;

          - дбайливо ставитись до державного, громадського і особистого майна, майна інших учасників освітнього  процесу;

        -  дотримуватися вимог Статуту, Правил внутрішнього розпорядку

           Опорного закладу;

       -  дотримуватися правил особистої гігієни.

  6.5. Учні Опорного закладу залучаються за їх згодою та згодою батьків або осіб, які їх замінюють, до самообслуговування, різних видів суспільно корисної праці відповідно до Статуту та Правил внутрішнього розпорядку з урахуванням віку, статі, фізичних можливостей.

   6.6. За невиконання учасниками освітнього процесу своїх обов’язків, порушення Статуту, Правил внутрішнього розпорядку на них можуть накладатися стягнення відповідно до закону.

    6.7. Педагогічними працівниками Опорного закладу  можуть бути особи з високими моральними якостями, які мають відповідну педагогічну освіту, належний рівень професійної підготовки, здійснюють педагогічну діяльність, забезпечують результативність та якість своєї роботи, фізичний та психічний стан здоров'я яких дозволяє виконувати професійні обов’язки в навчальних закладах системи загальної середньої освіти.

  6.8. До педагогічної діяльності в Опорному закладі не допускаються особи, яким вона заборонена  за медичними показаннями, за вироком суду. Перелік медичних протипоказань щодо провадження педагогічної діяльності встановлюється законодавством.

  6.9. Призначення на посаду та звільнення з посади педагогічних та інших працівників й інші трудові відносини регулюються законодавством України про працю, Законом України «Про  повну загальну середню освіту» та іншими законодавчими актами.

  Обсяг педагогічного навантаження вчителів визначається відповідно                                         до законодавства директором Опорного закладу.

   Обсяг педагогічного навантаження може бути меншим тарифної ставки (посадового окладу) лише за письмовою згодою педагогічного працівника згідно чинного законодавства.

   Перерозподіл педагогічного навантаження протягом навчального року допускається лише в разі зміни кількості годин для вивчення окремих предметів, що передбачається робочим навчальним планом, або письмовою згодою педагогічного працівника    з дотриманням  вимог законодавства про працю.

   6.10. Не допускається відволікання педагогічних працівників від виконання професійних обов’язків крім випадків, передбачених законодавством.

Залучення педагогічних працівників до участі у видах робіт, не передбачених робочим навчальним планом, навчальними програмами та іншими документами,  що регламентують діяльність Опорного  закладу, здійснюється лише за їх згодою.

   6.11. Педагогічні працівники Опорного закладу  підлягають атестації відповідно до порядку, встановленого центральним  органом виконавчої влади у сфері освіти і науки.

Атестація здійснюється, як правило, один раз на 5 років відповідно до Типового Положення про  атестацію  педагогічних працівників України.

За результатами атестації педагогічних працівників визначається їх відповідність займаній посаді, присвоюється кваліфікаційна категорія (спеціаліст, спеціаліст другої, першої, вищої категорії) та може бути присвоєно педагогічне звання «старший учитель», «учитель (вихователь)- методист» та інші.

 6.12. Педагогічні працівники Опорного закладу   мають право:

  - самостійно обирати форми, методи, способи навчальної роботи, не шкідливі для здоров’я учнів;

  - брати участь у роботі методичних об’єднань, нарад, зборів Опорного закладу  та інших органів самоврядування закладу, в заходах, пов’язаних з організацією навчально-виховної роботи;

  -  обирати форми та здійснювати підвищення своєї кваліфікації;

  - навчатися у вищих навчальних закладах і закладах системи підготовки    та підвищення кваліфікації педагогічних працівників;

  - проходити атестацію для здобуття відповідної кваліфікаційної категорії, педагогічного звання та отримувати їх в разі успішного проходження атестації;

  - проходити позачергову атестацію з метою отримання відповідної категорії, педагогічного звання;                   

  - проводити   в   установленому    порядку    науково-дослідну, експериментальну, пошукову роботу ;

  - вносити керівництву Опорного закладу і органам управління освітою пропозиції щодо поліпшення навчально-виховної роботи;

  - на матеріальне та соціальне забезпечення відповідно до чинного законодавства;

  - об’єднуватися у професійні спілки та бути членами інших об’єднань громадян, діяльність яких не заборонена законодавством;    

  - порушувати питання захисту прав, професійної та людської честі і гідності;                 

  - отримувати пенсію, у тому числі і за вислугу років в порядку, визначеному законодавством України.

 

  6.13.Педагогічні працівники зобов'язані:

- забезпечувати належний рівень викладання навчальних дисциплін відповідно   до навчальних програм з дотриманням вимог Державного стандарту загальної середньої освіти;

- контролювати рівень навчальних досягнень учнів;

          - нести відповідальність за відповідність оцінювання навчальних досягнень учнів критеріям оцінювання, затверджених центральним  органом виконавчої влади у сфері освіти і науки, доводити результати навчальних досягнень учнів до відома батьків, осіб, що їх замінюють, директора Опорного закладу;

- сприяти розвитку інтересів, нахилів та здібностей дітей, а також збереженню    їх здоров’я, здійснювати пропаганду здорового способу життя;

- виховувати повагу до  державної символіки, принципів загальнолюдської моралі;

- виконувати Статут, Правила внутрішнього розпорядку, умови трудового договору (контракту);

- брати участь у роботі педагогічної ради;

- виховувати в учнів  повагу до батьків, жінки, старших за віком, народних традицій та звичаїв,  духовних та культурних надбань народу;

- готувати учнів до самостійного життя в дусі взаєморозуміння, миру, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами;

- дотримуватися педагогічної етики, моралі, поважати особисту гідність учнів та їх батьків;

- постійно  підвищувати  свій  професійний  рівень,  педагогічну майстерність, загальну і політичну, культуру;

- виконувати накази і розпорядження керівника навчального закладу, органів управління освітою;

- захищати учнів від будь-яких форм фізичного або психічного насильства, запобігати вживанню ними алкоголю, наркотиків, тютюну, іншим шкідливим звичкам;

- вести відповідну документацію.

   6.14. Педагогічні працівники, які систематично порушують Статут, Правила внутрішнього розпорядку Опорного закладу, не виконують посадових обов'язків, умови Колективного договору (контракту), накази адміністрації або за результатами атестації не відповідають займаній посаді, звільняються з роботи відповідно до чинного законодавства.

    6.15. Права та обов’язки інших працівників та допоміжного персоналу регулюються трудовим законодавством, Статутом та Правилами внутрішнього розпорядку.

   6.16. Батьки та особи, які їх замінюють, мають право:

- обирати навчальний заклад та форми навчання і виховання дітей;

- створювати батьківські громадські організації та брати участь у їх діяльності, обирати і бути обраними до батьківських комітетів та органів громадського самоврядування;

- звертатись до органів управління освітою, директора Опорного закладу  і органів громадського самоврядування з питань навчання, виховання дітей;

- приймати рішення про участь дитини в науковій, спортивній, трудовій, пошуковій та інноваційній діяльності Опорного закладу;

- брати участь у заходах, спрямованих   на поліпшення організації освітнього  процесу та зміцненні матеріально-технічної бази Опорного закладу;

- на захист законних інтересів своїх дітей в органах громадського самоврядування   Опорного закладу  та у відповідних державних, судових органах.

   6.17. Батьки та особи, які їх замінюють, є відповідальними за здобуття дітьми повної загальної середньої освіти, їх виховання і зобов’язані:

- створювати умови для здобуття дитиною повної загальної середньої   освіти   за будь-якою формою навчання;

          - забезпечувати дотримання дітьми вимог Статуту Опорного закладу ;

          - постійно дбати про фізичне здоров’я, психічний стан дітей, створювати належні умови для розвитку їх природних здібностей;

- поважати гідність дитини, виховувати працелюбність, почуття доброти, милосердя, шанобливе ставлення до Вітчизни, сім'ї, державної та рідної мов;

- виховувати повагу до національної історії, культури, прав, основних свобод людини;

- виховувати у дітей повагу до законів, прав, основних свобод людини.

 6.18 Інші права та обов’язки батьків або осіб, які їх замінюють, можуть бути обумовлені Статутом Опорного закладу та відповідними договорами.

У разі невиконання батьками та особами, які їх замінюють, обов’язків, передбачених законодавством,  Опорний заклад може порушувати в установленому порядку клопотання    про відповідальність таких осіб, у тому числі позбавлення їх батьківських прав.

   6.19. Представники громадськості мають право:

- обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування в Опорному закладі ;

- керувати учнівськими об'єднаннями за інтересами і гуртками, секціями;

- сприяти покращенню матеріально-технічної бази, фінансовому забезпеченню Опорного закладу;

- проводити консультації для педагогічних працівників,                                                     

- брати   участь   в   організації   освітнього    процесу.

 6.20. Представники громадськості зобов’язані:

- дотримуватися Статуту Опорного закладу, виконувати накази та розпорядження  директора Опорного закладу, рішення органів громадського самоврядування, захищати учнів від всіляких форм фізичного та психічного насильства, пропагувати здоровий спосіб життя, шкідливість вживання алкоголю, наркотиків, тютюну тощо.

 

                                VІІ. Управління  Опорним закладом

 

   7.1. Управління Опорним закладом здійснюється його Засновником(власником) – Новооржицькою  селищною радою через відділ  освіти, молоді, спорту, культури  і туризму виконавчого комітету Новооржицької  селищної ради ( далі- відділ освіти).  

   7.2.Керівництво Опорним закладом  здійснює його директор                           та заступники.

  7.3.Безпосереднє керівництво Опорним закладом  здійснює його директор.  Директором  може бути особа, яка є  громадянином України, вільно володіє державною мовою,  має вищу  освіту  ступеня не нижче  магістра, стаж педагогічної та/або науково-педагогічної  роботи не менше  3-х років, організаторські здібності, стан фізичного і психічного здоров’я, що не перешкоджає виконанню професійних обов’язків, пройшла конкурсний відбір та визнана переможцем конкурсу,  успішно пройшла атестацію керівних кадрів закладів освіти  у порядку, встановленому центральним  органом виконавчої влади у сфері освіти і науки.

   7.4. Директор Опорного закладу здійснює повноваження, визначені Положенням про освітній округ і опорний заклад.

   7.5. Директор Опорного закладу призначається на посаду                                    та звільняється з посади відділом освіти за погодженням із Засновником (власником)  після прийняття Лубенською  районною радою рішення                       про укладення чи розірвання контракту згідно із законодавством.

   7.6.Заступники директора Опорного закладу призначаються                              та звільняються з посади відповідним органом управління освітою                              за поданням директора Опорного закладу.

  7.7. Директор Опорного  закладу:                             

- здійснює керівництво педагогічним колективом, забезпечує раціональний добір і розстановку кадрів, створює необхідні умови                            для підвищення фахового і кваліфікаційного рівня працівників;

          -  організовує освітній  процес;

- забезпечує контроль за виконанням навчальних планів і програм, якістю знань, умінь та навичок учнів;

- відповідає за дотримання вимог Державного стандарту загальної середньої освіти, за якість і ефективність роботи педагогічного колективу;

- створює необхідні умови для участі учнів у позакласній                                   та позашкільній роботі, проведення виховної роботи;

- забезпечує дотримання вимог щодо охорони дитинства, санітарно-гігієнічних та протипожежних норм, вимог техніки безпеки;

- розпоряджається в установленому порядку майном Опорного закладу та його коштами;

- забезпечує проведення поточних та капітальних ремонтів в межах бюджетних призначень з метою забезпечення належного утримання приміщень навчальних закладів;

- підтримує ініціативи щодо вдосконалення системи навчання                            та виховання, заохочення творчих пошуків, дослідно-експериментальної роботи педагогів;

- сприяє залученню діячів науки, культури, членів творчих спілок, працівників підприємств, установ, організацій до освітнього процесу, керівництва учнівськими об’єднаннями за інтересами;

- забезпечує реалізацію права учнів на захист від будь-яких форм фізичного або психічного насильства;

- вживає заходів до запобігання вживанню учнями алкоголю, наркотиків;

- контролює організацію харчування і медичного обслуговування учнів;

- видає у межах своєї компетенції накази та розпорядження                                 і контролює їх виконання;

-  розробляє та погоджує, в установленому порядку, маршрути руху шкільних автобусів; забезпечує підвезення учнів та педагогічних працівників до місць навчання та додому, та інші заходи, пов’язані                              з організацією освітнього процесу;

-  щороку звітує про свою роботу на загальних зборах (конференціях).

 Директор опорного закладу є головою педагогічної ради –  постійно діючого колегіального органу управління закладом. До складу педагогічної ради входять педагогічні працівники опорного закладу.

7.8. Засідання педагогічної ради проводяться у міру потреби,                             але не менш як чотири рази на рік.

          7.9. Педагогічна рада Опорного закладу  розглядає питання:

- удосконалення і методичного забезпечення освітнього  процесу;                                                                

-  планування та режиму роботи Опорного  закладу;

-  варіативної складової робочого навчального плану;

- переведення учнів (вихованців) до наступного класу і їх випуску, видачі документів про відповідний рівень освіти, нагородження за успіхи                  у навчанні;

- підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку                           їх творчої ініціативи, впровадження в освітній  процес досягнень науки і передового педагогічного досвіду;

- участі в інноваційній та експериментальній діяльності закладу, співпраці з вищими навчальними закладами та науковими установами;

- морального та матеріального заохочення учнів (вихованців)                         та працівників закладу;

- морального заохочення батьків та осіб, що їх замінюють,                                 та громадських діячів, які беруть участь в організації освітнього процесу;

-  притягнення до дисциплінарної відповідальності учнів (вихованців), працівників закладу за невиконання ними своїх обов’язків;

- педагогічна рада розглядає також інші питання, пов’язані                                 з діяльністю закладу.

7.10. Органом громадського самоврядування Опорного  закладу                          є загальні збори (конференція) його колективу, що скликаються не менш                      як один раз на рік. Порядок скликання, повноваження, чисельність, склад загальних зборів (конференції) колективу визначаються Статутом  Опорного закладу і колективним договором. Загальні збори (конференція) заслуховують звіт директора Опорного закладу  про здійснення керівництва закладом, розглядають питання навчально-виховної, методичної, економічної і фінансово-господарської діяльності закладу.

7.11.  У закладі  за рішенням загальних зборів (конференції) створюється і діє рада Опорного закладу, діяльність якої регулюється її Статутом, а також може створюватися і діяти  піклувальна рада, учнівський комітет, батьківський комітет, методичні об’єднання, комісії, асоціації, положення про які розробляє і затверджує центральний  орган виконавчої влади у сфері освіти і науки.

До складу ради Опорного закладу  обираються представники педагогічного колективу, учнів  закладу ІІ-ІІІ ступенів, батьків і громадськості. Вони обираються від:

  •  працівників Опорного закладу — зборами трудового колективу;
  •  учнів Опорного закладу другого-третього ступенів  –  класними зборами.
  • батьків, представників громадськості  –  класними батьківськими зборами.

 

Кожна категорія обирає однакову кількість делегатів.

Термін їх повноважень становить  2 роки.

Загальні збори (конференція) правочинні, якщо в їхній роботі бере участь не менше половини делегатів кожної з трьох категорій. Рішення приймається простою більшістю голосів присутніх делегатів.

Право скликати збори (конференцію) мають голова ради Опорного закладу, учасники зборів (делегати конференції), якщо за це висловилось не менше третини їх загальної кількості, директор Опорного закладу, засновник.

Загальні збори (конференція):

  •  обирають раду Опорного закладу, її голову, встановлюють термін їх повноважень;
  •  заслуховують звіт директора і голови ради Опорного закладу;
  •  розглядають питання навчально-виховної, методичної і фінансово-господарської діяльності школи;
  •  затверджують основні напрями вдосконалення  освітнього  процесу, розглядають інші найважливіші напрями діяльності школи;

- приймають рішення про стимулювання праці керівників та інших педагогічних працівників.

7.12. У період між загальними зборами (конференцією) діє рада Опорного закладу.

7.13. Метою діяльності ради є:

- сприяння демократизації і гуманізації  освітнього  процесу;

- об’єднання зусиль педагогічного і учнівського колективів, батьків, громадськості щодо розвитку  Опорного закладу та удосконалення  освітнього процесу;

- формування позитивного іміджу та демократичного стилю управління Опорним закладом ;

- розширення колегіальних форм управління Опорним закладом ;

- підвищення ролі  громадськості у вирішенні питань, пов'язаних з організацією освітнього  процесу.

 7.14. Основними завданнями ради є:

- підвищення ефективності освітнього  процесу у взаємодії з сім’єю, громадськістю, державними та приватними інституціями;

- визначення стратегічних завдань, пріоритетних напрямів розвитку Опорного закладу      та   сприяння   організаційно-педагогічному забезпеченню  освітнього  процесу;

- формування навичок здорового способу життя;

- створення належного педагогічного клімату в Опорному закладі;

- сприяння  духовному, фізичному розвитку учнів та набуття ними соціального досвіду;

- підтримка громадських ініціатив щодо вдосконалення навчання та виховання учнів, творчих пошуків і дослідно-експериментальної роботи педагогів;

- сприяння організації дозвілля та оздоровлення учнів;

- підтримка громадських ініціатив щодо створення належних умов і вдосконалення процесу навчання та виховання учнів;

- ініціювання дій, що сприяли б неухильному виконанню положень чинного законодавства щодо обов'язковості загальної середньої освіти;

- стимулювання морального  та матеріального заохочення учнів, сприяння пошуку, підтримки обдарованих дітей;

- зміцнення партнерських зв'язків між родинами учнів  та закладом із метою забезпечення єдності освітнього  процесу.

 7.15. Рішення про дострокове припинення роботи члена ради з будь-яких причин приймається виключно загальними зборами (конференцією). На чергових виборах склад ради оновлюється не менше ніж на третину.

  7.16.. Рада Опорного закладу  діє на засадах:

- пріоритету прав людини, гармонійного поєднання інтересів особи, суспільства, держави;

- дотримання вимог законодавства України;

- колегіальності ухвалення рішень;

- добровільності і рівноправності членства;

- гласності.                                                                                                                      

 Рада працює за планом, що затверджується загальними зборами (конференцією).

Кількість засідань визначається їх доцільністю.

Засідання ради може скликатися її головою або з ініціативи директора  Опорного закладу, власника (засновника), а також членами ради.

 Рішення ради приймається простою більшістю голосів за наявності на засіданні    не менше двох третин її членів.

 У разі рівної кількості голосів вирішальним є голос голови ради. Рішення ради,  що не суперечать  законодавству України та Статуту Опорного закладу,   доводяться в 7-й денний термін до відома педагогічного колективу, учнів, батьків, або осіб, які їх замінюють,  та громадськості.

 У разі незгоди адміністрації Опорного закладу  з рішенням ради створюється узгоджувальна комісія, що розглядає спірне питання.

  До складу комісії входять представники органів громадського самоврядування, адміністрації, профспілкового комітету   Опорного закладу (ради трудового колективу).

7.17. Очолює раду Опорного закладу голова, який обирається із складу ради.

  Голова ради може бути членом педагогічної ради. Головою ради не можуть бути директор та його заступники. Для вирішення поточних питань рада може створювати постійні або тимчасові комісії з окремих напрямів роботи. Склад комісій і зміст їх роботи визначаються радою.

  Члени ради мають право виносити на розгляд усі питання, що стосуються діяльності Опорного закладу, пов'язаної з організацією  освітнього  процесу, проведенням оздоровчих  та культурно-масових заходів.

7.18. Рада Опорного закладу :

          - організовує виконання рішень загальних зборів (конференції);

- вносить пропозиції щодо зміни  типу, статусу, профільності навчання, вивчення іноземних мов та мов національних меншин;

- спільно з адміністрацією розглядає і затверджує план роботи Опорного закладу  та здійснює контроль за його виконанням;

        - разом з адміністрацією здійснює контроль за виконанням Статуту Опорного закладу ;

        - затверджує режим роботи Опорного закладу ;

        - сприяє   формуванню мережі класів Опорного закладу, обґрунтовуючи її доцільність    в органах виконавчої влади та місцевого самоврядування;

-приймає рішення спільно з педагогічною  радою  про представлення                                      до нагородження   випускників закладу золотою медаллю «За високі досягнення у навчанні» або срібною медаллю за «За досягнення у навчанні» та нагородження учнів похвальними листами «За високі досягнення у навчанні» та похвальними грамотами «За особливі досягнення у вивченні окремих предметів»;

- разом із педагогічною радою визначає доцільність вибору навчальних предметів варіативної частини робочих навчальних планів, враховуючи можливості, потреби учнів,   а також тенденції  розвитку регіону, суспільства і держави;

- погоджує робочий навчальний план на кожний навчальний рік;

- заслуховує звіт голови ради, інформацію директора Опорного закладу та його заступників з питань навчально-виховної та фінансово-господарської діяльності;          

- бере участь у засідання атестаційної комісії з метою обговорення питань про присвоєння кваліфікаційних категорій вчителям;

- виносить на розгляд педагогічної ради пропозиції щодо поліпшення організації позакласної та позашкільної роботи з учнями;

- виступає ініціатором проведення добродійних акцій;

- вносить на розгляд педагогічної ради та відповідного органу управління освітою пропозиції щодо  морального і матеріального заохочення учасників освітнього  процесу;

- ініціює розгляд кадрових питань та бере участь у їх вирішенні;

- сприяє створенню та діяльності центрів дозвілля, а також залучає громадськість, батьків (осіб, які їх замінюють) до участі в керівництві гуртками, іншими видами позакласної та позашкільної роботи,   до проведення оздоровчих культурно-масових заходів з учнями;

- розподіляє і контролює кошти фонду загального обов'язкового навчання, приймає рішення про надання матеріальної допомоги учням;

- розглядає питання родинного виховання;

- бере участь за згодою батьків або осіб, які їх замінюють, в обстеженні житлово-побутових  умов учнів, які  перебувають  в несприятливих соціально-економічних умовах;

         - сприяє педагогічній освіті батьків;

         - сприяє поповненню бібліотечного фонду та передплаті періодичних видань;  

- розглядає питання здобуття обов'язкової загальної середньої освіти учнями;    

- організовує громадський контроль за харчуванням і медичним обслуговуванням учнів;

- розглядає звернення учасників освітнього  процесу з питань роботи Опорного закладу; 

- вносить пропозиції щодо морального і матеріального заохочення учасників освітнього процесу;

- може створювати постійні або тимчасові комісії з окремих напрямів роботи. Склад комісій, зміст їх роботи визначаються радою.

 7.19. В Опорному закладі  може створюватися піклувальна рада. Члени піклувальної ради обираються на загальних зборах (конференціях). Склад піклувальної ради формується    з представників виконавчої влади, підприємств, установ, організацій, навчальних закладів та окремих громадян.

Піклувальна рада вживає заходів до зміцнення матеріально-технічної і навчально-методичної бази, залучення додаткових джерел фінансування Опорного закладу, поліпшення умов для організації  освітнього  процесу, стимулювання творчої праці педагогічних працівників.

                                          

                              VIII.  МАТЕРІАЛЬНО -ТЕХНІЧНА БАЗА

 

   8.1.  Матеріально-технічна база Опорного закладу включає будівлі, споруди, землю, комунікації, обладнання, транспортні засоби, інші матеріальні цінності, вартість яких відображено у балансі Опорного закладу.

   8.2. Майно Опорного закладу  знаходиться на правах  оперативного управління відповідно до чинного законодавства, рішення                                                                                                засновника,  Статуту Опорного закладу та укладених угод.

    8.3.Опорний заклад  відповідно до чинного законодавства користуються землею, іншими природними ресурсами і несуть відповідальність за дотримання вимог та норм з їх охорони.

     8.4. Вилучення основних фондів, оборотних коштів та іншого майна навчального закладу проводиться лише у випадках, передбачених чинним законодавством. Збитки, завдані навчальному закладу внаслідок порушення його майнових прав іншими юридичними та фізичними особами, відшкодовуються відповідно до чинного законодавства.

    8.5. Для забезпечення освітнього процесу база Опорного закладу  складається із навчальних кабінетів, майстерені,  а також спортивного, актового залу, бібліотеки, медичного та  комп’ютерних кабінетів, їдальні.

   8.6.  Опорний заклад , відповідно до рішень місцевих рад,  мають земельну ділянку, де розміщуються навчальні приміщення,  спортивні та географічний майданчики,  зону відпочинку, господарські будівлі тощо.

 

ІX. Фінансово-господарська діяльність

 

   9.1.  Опорний заклад  є неприбутковою організацією.

   9.2.Доходи (прибутки) закладу використовуються виключно                        для фінансування видатків на утримання закладу освіти, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямків діяльності, визначених цим Статутом.

   9.3.  Передача активів здійснюється одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду або зараховуються до доходу бюджету в разі припинення юридичної особи (у результаті її ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення).

 9.4.Забороняється розподіл отриманих доходів (прибутків)                             або їх частини серед засновників (учасників), працівників (крім оплати                          їх праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших пов’язаних з ними осіб.

   9.5.  Фінансування Опорного закладу здійснюється його Засновником (власником) або уповноваженим ним органом відповідно до законодавства.

    9.6. Штатний розпис Опорного закладу  розробляється  директором Опорного закладу та затверджується Засновником (власником) на підставі Типових штатних нормативів загальноосвітніх навчальних закладів, що  затверджені МОН.

 9.7. Фінансово-господарська діяльність Опорного  закладу проводиться відповідно до Бюджетного кодексу України, Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту» та інших нормативно-правових актів.

  9.8.  Джерелами фінансування  Опорного закладу є:

- кошти відповідного бюджету (для державних та комунальних закладів) у розмірі, передбаченому нормативами фінансування загальної середньої освіти для забезпечення освітнього  процесу в обсязі, визначеному    Державним стандартом загальної середньої освіти;                                  

- кошти, отримані за надання платних послуг;

- доходи від реалізації продукції навчально-виробничих майстерень, навчально-дослідних ділянок, підсобних господарств, від передачі в оренду приміщень, споруд, обладнання;

          - благодійні  та добровільні внески юридичних та фізичних осіб;

          - інші джерела, не заборонені законодавством. 

    9.9. Порядок діловодства і бухгалтерського обліку в  Опорному закладі визначається законодавством, нормативно-правовими актами МОН та інших центральних органів виконавчої влади, до сфери управління яких належать заклади. За рішенням засновника (власника) закладу бухгалтерський облік може здійснюватися самостійно або через централізовану бухгалтерію.

    9.10. Опорний Заклад має право згідно із законодавством придбавати                                 та   орендувати    необхідне    обладнання    та    інші    матеріальні    ресурси,

користуватися послугами підприємств, установ, організацій та фізичних осіб, фінансувати за рахунок власних коштів заходи, що сприяють поліпшенню соціально-побутових умов працівників закладу.

     9.11. Звітність про діяльність закладу ведеться відповідно                                до законодавства.

 

                        X. Міжнародне співробітництво

 

  10.1 Опорний заклад за наявності належної матеріально-технічної                   та соціально-культурної бази, відповідного фінансування має право проводити міжнародний учнівський та педагогічний обмін у рамках освітніх програм, проектів, встановлювати відповідно до законодавства прямі зв’язки з міжнародними організаціями та освітніми асоціаціями.

  10.2.Опорний  Заклад має право відповідно до законодавства укладати договори про співробітництво з навчальними закладами, науковими установами, підприємствами, організаціями, громадськими об’єднаннями інших країн.

    10.3.  Участь закладу у міжнародних програмах, проєктах, учнівському та педагогічному обміні здійснюється відповідно до законодавства.

 

                XІ. Контроль за діяльністю  Опорного закладу

 

 11.1. Державний нагляд (контроль) здійснюється центральним органом виконавчої влади із забезпечення якості освіти та його територіальними органами, що діють на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що визначені  законами  України  «Про освіту» та «Про повну загальну середню освіту».

  11.2. Формами заходів  державного нагляду(контролю) :

  плановий(позаплановий) інституційний аудит;

  позапланова перевірка.

11.3. Центральний орган виконавчої влади із забезпечення якості освіти та його територіальні органи проводять інституційний  аудит, позапланові перевірки згідно з порядком, затвердженим  центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки.

  11.4.Внутрішня система забезпечення якості освіти формується Опорним закладом, включає механізми забезпечення академічної доброчесності, порядок виявлення та встановлення фактів порушення академічної доброчесності, види академічної відповідальності педагогічних працівників та учнів за конкретні порушення академічної доброчесності.

  11.5. Внутрішня система забезпечення якості освіти в Опорному закладі  здійснюється відповідно до затвердженого Положення.

  11.6.Засновник (власник) може здійснювати перевірки з питань не пов’язаних з навчально-виховною діяльністю відповідно до законодавства

                

               XІІ. Реорганізація на ліквідація навчальних закладів

 

   12.1.Засновник (власник) створює, змінює тип, ліквідовує                                та реорганізовує опорний заклад (у тому числі шляхом реорганізації підпорядкованих навчальних закладів відповідно до вимог законодавства).

    12.2.  Рішення про реорганізацію або ліквідацію Опорного  закладу  приймає Засновник (власник).Реорганізація Опорного навчального закладу відбувається шляхом злиття, приєднання, поділу, виділення.

12.3. Ліквідація проводиться ліквідаційною комісією, призначеною Засновником (власником), а у випадках ліквідації за рішенням господарського суду – ліквідаційною комісією, призначеною цим органом.                     З часу призначення ліквідаційної комісії до неї переходять повноваження щодо управління навчальним закладом.

12.4.  Ліквідаційна комісія оцінює наявне майно Опорного  закладу, виявляє його дебіторів і кредиторів і розраховується з ними, складає ліквідаційний баланс і представляє його Засновнику (власнику).

   12.5. У разі припинення функціонування Опорного закладу                                      як юридичної особи внаслідок ліквідації, реорганізації передбачається передача активів  одній чи кільком неприбутковим організаціям відповідного виду (визначених навчальних закладів-правонаступників відповідно до чинного законодавства) або зарахування до доходу бюджету.

 

                  

 

     Директор ОЗ                                      Світлана ВІНІЧЕНКО

 


« повернутися до всіх документів

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь