рішення селищної ради №23 «Про затвердження Програми фінансової підтримки комунального некомерційного підприємства «Новооржицький центр первинної медико-санітарної допомоги» Новооржицької селищної ради на 2025 рік.»
Скликання: | 8 скликання |
Сесія: | 58 сесія восьмого скликання |
Тип документу: | рішення селищної ради |
Дата прийняття: | 15.10.2024 |
Дата оприлюднення: | 22.10.2024 |
Номер документу: | 23 |
Назва документу: | Про затвердження Програми фінансової підтримки комунального некомерційного підприємства «Новооржицький центр первинної медико-санітарної допомоги» Новооржицької селищної ради на 2025 рік. |
Прикріплені файли: |
|
НОВООРЖИЦЬКА СЕЛИЩНА РАДА
ЛУБЕНСЬКОГО РАЙОНУ ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
П’ятдесят восьма сесія восьмого скликання
Р І Ш Е Н Н Я
15 жовтня 2024 року селище Новооржицьке № 23
Про затвердження Програми фінансової
підтримки комунального некомерційного
підприємства «Новооржицький центр первинної
медико-санітарної допомоги» Новооржицької селищної ради на 2025 рік.
Відповідно до пункту 22 частини першої статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», основ законодавства України про охорону здоров’я, наказу Міністерства охорони здоров’я України від 29.07.2016 № 801 «Про затвердження Положення про центр первинної медичної (медико-санітарної) допомоги та положень про його підрозділи», селищна рада
ВИРІШИЛА :
- Затвердити Програму фінансової підтримки комунального некомерційного підприємства «Новооржицький центр первинної медико – санітарної допомоги» Новооржицької селищної ради на 2025 рік .
- Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійну комісію з питань планування, фінансів, бюджету , планування, соціально-економічного розвитку, інвестицій та міжнародного співробітництва (голова комісії – Сергій ГРИШКО).
Селищний голова Анатолій ТІТЕНКО
ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішенням п’ятдесят восьмої
сесії восьмого скликання
Новооржицької селищної ради
від 15.10.2024 року № 23
ПРОГРАМА
ФІНАНСОВОЇ ПІДТРИМКИ
комунальноГО некомерційноГО підприємствА
«НОВООРЖИЦЬКИЙ ЦЕНТР ПЕРВИННОЇ
МЕДИКО-САНІТАРНОЇ ДОПОМОГИ»
Новооржицької селищної ради
на 2025 р.
селище Новооржицьке
2024р.
ПАСПОРТ ПРОГРАМИ
Програми фінансової підтримки комунального некомерційного підприємства «Новооржицький центр первинної медико-санітарної допомоги» Новооржицької селищної ради на 2025 рік
1 |
Ініціатор розроблення програми |
Виконавчий комітет Новооржицької селищної ради |
2 |
Дата, номер і назва розпорядчого документа органу виконавчої влади про розроблення програми |
ЗУ «Основи законодавства України про охорону здоров'я» |
3 |
Розробник програми |
Виконавчий комітет Новооржицької селищної ради |
4 |
Співрозробники пограми |
Комунальне некомерційне підприємство «Новооржицький центр первинної медико-санітарної допомоги» Новооржицької селищної ради |
5 |
Виконавці програми |
Виконавчий комітет Новооржицької селищної ради Комунальне некомерційне підприємство «Новооржицький центр первинної медико-санітарної допомоги» Новооржицької селищної ради |
7 |
Мета |
Досягнення максимально можливого рівня здоров’я для всіх жителів територіальної громади, незалежно від їх віку, статі, соціального статусу, зміцнення і охорони здоров’я мешканців протягом усього їх життя. |
8 |
Термін реалізації програми |
2025р. |
9 |
Загальний обсяг фінансування, необхідного для реалізації програми, всього, у тому числі: коштів місцевого бюджету |
7 745 000,00 грн. |
10 |
Очікувані результати виконання |
створення умов для ефективного та доступного для всіх громадян медичного обслуговування |
11 |
Контроль за виконання (орган, уповноважений здійснювати контроль за виконанням) |
Новооржицька селищна рада |
1. Загальні положення
Погіршення стану здоров’я населення, високі показники смертності осіб працездатного віку, зменшення середньої тривалості життя, нерівність у доступності медичної допомоги призводять до об’єктивного збільшення потреби у медичній допомозі, яку існуюча система охорони здоров’я задовольнити не в змозі.
За рекомендаціями Всесвітньої організації охорони здоров’я, підготовленими на основі кращого світового досвіду, лише розвиток первинної медико-санітарної допомоги на засадах сімейної медицини дасть змогу істотно вплинути на поліпшення демографічної ситуації, досягнути справедливого розподілу і раціонального використання бюджетних коштів.
У більшості держав світу на частку первинної медико-санітарної допомоги припадає до 80 відсотків загального обсягу медичних послуг, а питома вага чисельності лікарів загальної практики-сімейної медицини серед лікарів галузі охорони здоров’я становить 30-50 відсотків.
Первинна медико-санітарна допомога є на сьогодні частиною спеціалізованої амбулаторної допомоги, тому управління первинною допомогою без застосуванням економічних важелів практично неможливе.
Здоров’я людини є непересічною цінністю, має важливе значення у житті кожного з нас, становить ключовий аспект національної безпеки, визначає можливості досягнення індивідуального і суспільного добробуту та благополуччя, перспективи стійкого розвитку будь-якої країни в цілому, і кожної територіальної одиниці окремо.
Програма орієнтована на забезпечення надання якісної медичної допомоги населенню, за рахунок розвитку існуючих медичних послуг.
2. Визначення проблеми, на розв'язання якої спрямована Програма
Актуальність Програми підтримки комунального некомерційного підприємства «Новооржицький центр первинної медико-санітарної допомоги» Новооржицької селищної ради на 2025 рік (далі – Програма) продиктована необхідністю поліпшення якості надання та доступності медичної допомоги населенню, що проживає на території Новооржицької селищної територіальної громади, поліпшення матеріально-технічної бази, підвищення престижу праці медичних працівників первинної ланки з надання медичної допомоги, покращення їх соціального та економічного становища. Вона зумовлена, в першу чергу, необхідністю забезпечення первинної ланки медико-санітарної допомоги сімейними лікарями - лікарями загальної практики сімейної медицини, необхідністю поліпшення стану здоров’я населення шляхом забезпечення доступу до кваліфікованої первинної медико-санітарної допомоги, орієнтованої на інтегрований підхід до рішення медико-санітарних потреб окремих громадян, родин та громади в цілому.
Також актуальність значною мірою посилюється необхідністю виконання першочергових завдань, спрямованих на реалізацію політики децентралізації державного управління, які на галузевому рівні полягають в оптимізації мережі закладів охорони здоров’я з урахуванням територіальних потреб населення у медичній допомозі, доступність та ефективність якої залежить в першу чергу від організації надання первинної медико-санітарної допомоги.
Треба усвідомити, що ефективність процесу модернізації та функціонування медичної галузі, вирішення завдань покладених на первинну медико-санітарну допомогу можливе лише за умов дотримання основних принципів:
- належність до національної системи охорони здоров’я та первинність у контакті окремої особи чи родини з системою охорони здоров’я країни;
- максимальна наближеність до місця проживання та праці людини;
- максимальна доступність (за рівнем, обсягом, технологіями та терміном надання допомоги);
- відповідність професійної підготовки спеціалістів і матеріально-технічної бази її потребам;
- забезпечення потреб особливо вразливих груп населення (жінок, дітей, осіб із шкідливими умовами праці);
- регламентація обов’язків держави та громадськості щодо первинної медико-санітарної допомоги відповідними нормативними документами.
У межах первинної медико-санітарної допомоги саме загальна практика і сімейна медицина може забезпечити: доступні і прийнятні послуги для пацієнтів; справедливий розподіл ресурсів охорони здоров’я; інтегроване і координоване надання комплексних лікувальних, та профілактичних послуг; раціональне використання технологій і ресурсів наступних ланок охорони здоров’я, рентабельність первинної медико-санітарної допомоги.
Тому при розробці моделі первинної медико-санітарної допомоги на місцевому рівні необхідно закласти всі необхідні елементи, навіть якщо на даному етапі відсутні можливості для їх реалізації. Створення умов і пошук ресурсів під конкретні завдання створеної моделі первинної медико-санітарної допомоги (з усіма необхідними елементами) є основою її подальшого розвитку.
На території Новооржицької селищної територіальної громади функціонує 5 амбулаторії загальної практики сімейної медицини та 10 фельдшерсько-акушерських пунктів.
Одним з основних завдань органів самоврядування є створення умов для ефективного та доступного для всіх громадян медичного обслуговування, яке залежить не лише від матеріально-технічної бази, а й від забезпеченості кваліфікованими медичними кадрами.
Протягом останніх років ситуація з кадрами погіршується. Викликає занепокоєння зростання кількості медичних працівників пенсійного віку, а також те, що молоді спеціалісти не бажають йти на роботу у зв’язку з відсутністю житла, низькою заробітною платою та відсутністю доплат стимулюючого характеру.
Ця Програма розроблена на виконання Закону України від 07.07.2011 року №3611-VІ «Про внесення змін до Основ законодавства України про охорону здоров’я щодо удосконалення надання медичної допомоги», Закону України від 06.04.2017 №2002-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення законодавства з питань діяльності закладів охорони здоров’я», наказу Міністерства охорони здоров'я України від 27.12.2013 №1150 «Про затвердження Примірного табеля матеріально-технічного оснащення Центру первинної медичної (медико-санітарної) допомоги та його підрозділів», статті 49 Бюджетного кодексу України, рішення Новооржицької селищної ради Лубенського району Полтавської області від 22.12.2020 р. «Про прийняття у комунальну власність Новооржицької селищної ради підприємств, установ і організацій із спільної власності територіальних громад Лубенського району» та з метою подальшого розвитку сімейної медицини шляхом формування, збереження і зміцнення здоров’я, раннього виявлення захворювань та їх ефективного лікування.
Одним з основних завдань органів виконавчої влади та місцевого самоврядування є створення умов для ефективного та доступного для всіх громадян медичного обслуговування та забезпечення населення якісною та доступною медичною допомогою.
Прийняття Програми фінансової підтримки створює правові засади для запровадження фінансування Центру ПМСД за рахунок ресурсів місцевого бюджету.
Враховуючи вище викладене, є нагальна потреба у затвердженні Програми фінансової підтримки комунального некомерційного підприємства «Новооржицький центр первинної медико-санітарної допомоги» Новооржицької селищної ради на 2025 рік з розширеним спектром заходів, що стосуються покращення медичного обслуговування як дорослого, так і дитячого населення на первинному рівні, збереження здоров’я населення територіальних громад, попередження захворюваності, зниження рівня смертності та інвалідності.
Затвердження даної Програми дасть можливість реалізувати впровадження програмно-цільового методу фінансування та залучити додаткові кошти із місцевих бюджетів та інших джерел, не заборонених законодавством, для вирішення проблемних питань первинної медико-санітарної допомоги, наближення якісної первинної медичної допомоги на засадах сімейної медицини до населення територіальних громад.
3. Мета та завдання Програми
Мета Програми полягає у досягненні максимально можливого рівня здоров’я для всіх жителів територіальних громад, незалежно від їх віку, статі, соціального статусу, зміцнення і охорони здоров’я мешканців протягом усього їх життя.
В умовах діючих механізмів та обсягів бюджетного фінансування галузі охорони здоров’я необхідно забезпечити потреби населення у всіх видах медичної допомоги на первинному рівні.
Метою Програми підтримки первинної медико-санітарної допомоги на засадах сімейної медицини на 2025 рік є забезпечення зниження рівня захворюваності, інвалідності та смертності населення шляхом формування і налагодження ефективного функціонування системи надання населенню доступної і високоякісної первинної медико-санітарної допомоги на засадах сімейної медицини.
Для досягнення мети необхідно вирішити наступні завдання:
— розвиток первинної медичної допомоги;
— створення системи медичної допомоги, зосередженої на пацієнтові;
— запровадження в лікувальну практику сучасних медичних технологій;
— забезпечення медичної підтримки здорового способу життя;
— покращення якості медико-санітарної допомоги;
4. Загальна характеристика КНП «Новооржицький центр ПМСД»
Існуючі проблеми охорони здоров’я є непростими для вирішення і мають багатоаспектний комплексний характер, що обумовлює необхідність оновлення політики охорони здоров’я, розробки і реалізації нових стратегій та програм.
КНП «Новооржицький центр ПМСД» створений для надання первинної медико-санітарної допомоги населенню територіальних громад.
До складу КНП «Новооржицький центр ПМСД» входять :
- 5 амбулаторії загальної практики сімейної медицини;
- 10 фельдшерських пунктів.
5. Фінансова підтримка виконання Програми
Фінансове забезпечення Програми здійснюється відповідно до законодавства України за рахунок коштів місцевого бюджету та інших джерел фінансування, не заборонених законодавством України.
Кошти, отримані за результатами діяльності, використовуються Центром ПМСД на виконання запланованих заходів Програми.
Виконання Програми у повному обсязі можливе лише за умови стабільного фінансування її складових.
Необхідний обсяг фінансування Програми може уточнюватись.
Фінансова підтримка є безповоротною. Орієнтовні суми фінансової підтримки наведені в додатку 1 до Програми.
КНП «Новооржицький центр ПМСД» зобов’язане використовувати виділені кошти згідно з планом використання.
6. Напрями діяльності та заходи Програми
Відповідно до поставленої мети предметом діяльності Центру є:
— медична практика з надання первинної медичної допомоги населенню;
— забезпечення права громадян на вільний вибір лікаря з надання первинної медичної допомоги у визначеному законодавством порядку;
— організація надання первинної медичної допомоги у визначеному законодавством порядку, в тому числі надання невідкладної медичної допомоги в разі гострого розладу фізичного здоров’я пацієнтам, які не потребують екстреної, вторинної (спеціалізованої) або третинної (високо спеціалізованої) медичної допомоги;
— проведення профілактичних щеплень;
— планування, організація, участь та контроль за проведенням профілактичних оглядів та диспансеризації населення, здійснення профілактичних заходів, у тому числі безперервне відстеження стану здоров’я пацієнта з метою своєчасної профілактики, діагностики та забезпечення лікування хвороб, травм, отруєнь, патологічних, фізіологічних станів;
— консультації щодо профілактики, діагностики, лікування хвороб, травм, отруєнь, патологічних, фізіологічних станів, а також щодо ведення здорового способу життя;
— взаємодія з суб’єктами надання вторинної (спеціалізованої) та третинної (високо спеціалізованої) медичної допомоги з метою своєчасного діагностування та забезпечення дієвого лікування хвороб, травм, отруєнь, патологічних, фізіологічних станів з урахуванням особливостей стану здоров’я пацієнта;
— організація відбору та спрямування хворих на консультацію та лікування до закладів охорони здоров’я та установ, що надають вторинну (спеціалізовану) та третинну (високо спеціалізовану) медичну допомогу, а також відбору хворих на санаторно-курортне лікування та реабілітацію у визначеному законодавством порядку;
— організація стаціонарозамінних форм надання медичної допомоги (денний стаціонар, стаціонар вдома);
— проведення експертизи тимчасової непрацездатності та контролю за видачею листків непрацездатності;
— направлення на МСЕК осіб зі стійкою втратою працездатності;
— участь у проведенні інформаційної та освітньо - роз’яснювальної роботи серед населення щодо формування здорового способу життя;
— участь у державних та регіональних програмах щодо організації пільгового забезпечення лікарськими засобами населення у визначеному законодавством порядку та відповідно до фінансового бюджетного забезпечення галузі охорони здоров’я;
— участь у державних та регіональних програмах щодо скринінгових обстежень, профілактики, діагностики та лікування окремих захворювань у порядку визначеному відповідними програмами та законодавством;
— участь у визначенні проблемних питань надання первинної медичної допомоги у Лубенському районі та шляхів їх вирішення;
— визначення потреби структурних підрозділів Центру ПМСД та населення у лікарських засобах, виробах медичного призначення, медичному обладнанні та транспортних засобах для забезпечення населення доступною, своєчасною та якісною медичною допомогою;
— моніторинг забезпечення та раціональне використання лікарських засобів, виробів медичного призначення, медичного обладнання та транспортних засобів;
— забезпечення підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації працівників;
— залучення медичних працівників для надання первинної медико-санітарної допомоги, підтримка професійного розвитку медичних працівників для надання якісних послуг;
— закупівля, зберігання та використання ресурсів, необхідних для надання медичних послуг, зокрема лікарських засобів, та засобів індивідуального захисту;
— координація діяльності лікарів із надання первинної медичної допомоги з іншими суб’єктами надання медичної допомоги, зокрема закладами вторинної та третинної медичної допомоги, санаторіїв, а також з іншими службами, що опікуються добробутом населення, зокрема соціальна служба, та правоохоронними органами;
— вивчення, аналіз і прогнозування показників стану здоров’я населення та участь в розробці заходів спрямованих на збереження і покращення здоров’я населення;
— інші функції, що випливають із покладених на КНП «Новооржицький центр ПМСД» завдань.
7. Прикінцеві положення
Програма визначає мету, завдання і шляхи розвитку КНП «Новооржицький центр ПМСД» на 2025 рік, враховуючи стратегічні завдання та прогнозовані обсяги фінансового забезпечення.
Програма має відкритий характер і може доповнюватись (змінюватись) в установленому чинним законодавством порядку в залежності від потреб поточного моменту (прийняття нових нормативних актів, затвердження та доповнення регіональних медичних програм, змінних фінансово-господарських можливостей громади).
Програма розрахована на три роки, має завдання, які направлені на виконання заходів Програми адаптованих до рівня потреб та можливостей бюджетів територіальних громад, реалізація Програми буде здійснюватися шляхом співпраці медичних закладів первинного рівня та місцевих органів влади у визначених напрямках діяльності.
Додаток 1
Ресурсне забезпечення
Програми фінансової підтримки комунального некомерційного підприємства «Новооржицький центр первинної медико-санітарної допомоги» Новооржицької селищної ради на 2025 рік
тис. грн.
Обсяг коштів, які пропонується залучити на виконання програми
|
Всього витрат на виконання програми
|
|
2025 рік
|
ВСЬОГО
|
|
1
|
2
|
3
|
Обсяг ресурсів всього, в тому числі:
|
7 745,00
|
7 745,00
|
державний бюджет
|
|
|
обласний бюджет
|
|
|
селищний бюджет
|
7 745,00
|
7 745,00
|
кошти інших джерел
|
|
|