ДОДАТОК
до рішення 55 сесії Новооржицької селищної ради восьмого скликання
від 19 серпня 2024 р. № 18
ПРОГРАМА
створення та використання матеріального резерву для запобігання і ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій на території Новооржицької селищної ради на 2024 – 2028 роки
селище Новооржицьке
2024 рік
ПАСПОРТ
програми створення та використання матеріального резерву для запобігання і ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій на території Новооржицької селищної ради на 2024 – 2028 роки
11
|
Ініціатор розроблення програми
|
Відділ мобілізаційної роботи та цивільного захисту населення інформаційних технологій, цифрової трансформації та захисту даних виконавчого комітету Новооржицької селищної ради
|
22
|
Дата, номер і назва розпорядчого документа органу виконавчої влади про розроблення програми
|
Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», статті 98 Кодексу цивільного захисту України, постанови Кабінету Міністрів України від 30 вересня 2015 року № 775 «Про затвердження Порядку створення та використання матеріальних резервів для запобігання і ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій» (із змінами), Закону України «Про правовий режим воєнного стану» (із змінами), указів Президента України «Про введення воєнного стану в Україні»
|
33
|
Розробник програми
|
Відділ мобілізаційної роботи та цивільного захисту населення інформаційних технологій, цифрової трансформації та захисту даних виконавчого комітету Новооржицької селищної ради
|
4
4
|
Співрозробники програми
|
Фінансовий відділ Новооржицької селищної ради, Виконавчий комітет Новооржицької селищної ради
|
55
|
Відповідальний виконавець програми
|
Відділ мобілізаційної роботи та цивільного захисту населення інформаційних технологій, цифрової трансформації та захисту даних виконавчого комітету Новооржицької селищної ради
|
6
6
|
Співвиконавці програми
|
Виконавчий комітет Новооржицької селищної ради, Фінансовий відділ Новооржицької селищної ради, відділ освіти, молоді, спорту, культури і туризму виконавчого комітету Новооржицької селищної ради, КНП « Новооржицький ПМСД, комунальна організація «Новооржицька місцева пожежна охорона», 21 ДПРЧ 3 ДПРЗ ГУ ДСНС України Полтавської області
|
7
7
|
Мета
|
Створення матеріального резерву для запобігання, ліквідації надзвичайних ситуацій та їх наслідків, забезпечення захисту населення, навколишнього природного середовища та населених пунктів Новооржицької селищної територіальної громади від надзвичайних ситуацій.
|
88
|
Термін реалізації програми
|
2024-2028 роки
|
9
9
|
Загальний обсяг фінансування, необхідного для реалізації програми, всього, у тому числі:
коштів місцевого бюджету
коштів Державного бюджету
коштів інших джерел
|
1 279,3 тис.грн.
1 279,3 тис.грн
|
110
|
Очікувані результати виконання
|
Результатом виконання Програми має стати дієвий захист населення, яке проживає на території Новооржицької селищної територіальної громади та її майна від надзвичайних ситуацій. Це дозволить проводити заходи з попередження надзвичайних ситуацій місцевого рівня та ліквідації їх наслідків, а також, при необхідності, надання допомоги з ліквідації надзвичайних ситуацій об’єктового рівня.
|
111
|
Контроль за виконання (орган, уповноважений здійснювати контроль за виконанням)
|
Новооржицька селищна рада
|
- Загальна частина
У сучасному суспільстві значне місце займають проблеми захисту населення від впливу різноманітних факторів. Ріст темпів господарської діяльності, концентрація промислових підприємств, ускладнення технологічних процесів, застосування нових, не завжди безпечних виробництв, значно впливає на кількість виробничих і техногенних катастроф, аварій та призводить до людських жертв і травматизму. Особливу небезпеку на сьогодні представляє також і тероризм, який може виражатись в найбільш непередбачуваних формах впливу на населення.
Програма створення та використання матеріального резерву для запобігання і ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій на території Новооржицької селищної ради на 2024 - 2028 роки (далі - Програма) розроблена відповідно до:
- Кодексу цивільного захисту України;
- постанови Кабінету Міністрів України від 30 вересня 2015 року № 775 «Про затвердження Порядку створення та використання матеріальних резервів для запобігання і ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій» (зі змінами).
Основу державної політики у сфері захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій складають Конституція України, відповідні закони, акти Президента України , інші урядові рішення.
Зокрема, стаття 3 Конституції України визначає: «Людина, її життя і здоров’я, честь і гідність, недоторканість і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю», тому одним з пріоритетних напрямків діяльності органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування є попередження загибелі людей та надання допомоги людям, що постраждали під час надзвичайних ситуацій.
З метою оперативного реагування на надзвичайні ситуації та на ліквідацію їх наслідків, на місцях і в регіонах створюються місцеві та регіональні матеріальні резерви. Такі місцеві резерви створюються в кожному районі, місті, територіальній громаді, а також на кожному великому підприємстві або підприємстві підвищеної небезпеки - об’єктовий запас.
2. Визначення проблеми, на розв’язання якої спрямована Програма
Вирішення комплексу завдань по запобіганню виникнення надзвичайних ситуацій (небезпечних подій) техногенного, природного, соціального та воєнного характеру, зниженню рівня їх негативного впливу на територію Новооржицької селищної територіальної громади, забезпеченню високого рівня готовності органів управління та сил цивільного захисту до реагування на можливі надзвичайні ситуації (небезпечні події), захисту населення і територій від надзвичайних ситуації та наданню допомоги постраждалому населенню в інтересах безпеки окремої людини, суспільства та довкілля.
У зв’язку з втручанням російської федерації у внутрішні справи України, зростанням соціальної напруги в Україні, захопленням російською федерацією території Автономної республіки Крим, а також захопленням незаконно створеними збройними формуваннями проросійського спрямування за підтримки військових підрозділів збройних сил російської федерації частини територій Донецької і Луганської областей та можливою загрозою захоплення інших територій України є загроза виникнення надзвичайних ситуацій соціального та воєнного характеру. Щороку на території громади реєструється велика кількість небезпечних подій. Тому, фінансування заходів із запобігання виникненню надзвичайних ситуацій, підвищення рівня оснащеності сил цивільного захисту, проведення широкої інформаційної роботи серед населення сприятимуть зменшенню виникнення надзвичайних ситуацій та небезпечних подій, загибелі та травмуванню людей на території громади.
3. Мета Програми
Розробка цієї Програми забезпечить виконання норм Кодексу цивільного захисту України та постанови Кабінету Міністрів України від 30 вересня 2015 року №775 «Про затвердження Порядку створення та використання матеріальних резервів для запобігання і ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій».
Метою Програми є створення матеріального резерву для запобігання, ліквідації надзвичайних ситуацій та їх наслідків, забезпечення захисту населення, навколишнього природного середовища та населених пунктів Новооржицької селищної територіальної громади від надзвичайних ситуацій.
Це дозволить проводити заходи з попередження надзвичайних ситуацій місцевого рівня та ліквідації їх наслідків, а також, при необхідності, надання допомоги з ліквідації надзвичайних ситуацій.
Для досягнення зазначеної мети передбачається вирішити відповідний комплекс завдань, напрямки реалізації яких є складовими відповідних заходів, а саме:
• попередження виникнення надзвичайних ситуацій (подій), підвищення рівня ефективності управління, подальшого розвитку і вдосконалення сил, засобів та оперативного реагування щодо ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій (подій), а також надання належної допомоги населенню;
• створення (реконструкція) та підтримання у постійній готовності місцевої системи централізованого оповіщення про загрозу або виникнення надзвичайних ситуацій, здійснення її модернізації та забезпечення функціонування;
• придбання матеріальних активів виходячи з реальних можливостей бюджету Новооржицької селищної селищної ради та досвіду ліквідації надзвичайних ситуацій;
• утримання та технічне переоснащення захисних споруд цивільного захисту;
• розвиток систем зв’язку, оповіщення та інформатизації з питань попередження виникнення та ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій (подій);
• забезпечення організації заходів реагування на надзвичайні ситуації (події) техногенного, природного та воєнного характеру;
• забезпечення сучасного рівня пожежної та техногенної безпеки;
• попередження та ліквідація надзвичайних ситуацій (подій) на водних об’єктах.
- визначити номенклатуру та обсяг матеріального резерву, виходячи з реальних можливостей бюджету Новооржицької селищної радип та досвіду ліквідації надзвичайних ситуацій;
- придбання пально - мастильних матеріалів для реалізації програми;
- визначити місця зберігання матеріального резерву;
- передбачити в бюджеті Новооржицької селищної ради необхідні фінансові витрати.
4. Шляхи та способи розв’язання проблеми, строки та етапи виконання Програми
Оптимальним варіантом розв’язання проблеми захисту населення і території громади від надзвичайних ситуацій техногенного, природного та воєнного характеру є реалізація державної політики у цій сфері, шляхом системного здійснення першочергових заходів у громаді, з використанням місцевих ресурсів та інших джерел не заборонених законодавством.
Програма розрахована на 2024 – 2028 роки.
5. Основні заходи і завдання Програми
Програма передбачає здійснення першочергових заходів щодо захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій згідно номенклатури та річного графіку накопичення.
- Виготовлення проектно-кошторисної документації на Нове будівництво автоматизованої системи централізованого оповіщення Новооржицької селищної територіальної громади;
- Нове будівництво автоматизованої системи централізованого оповіщення в населених пунктах Новооржицької селищної територіальної громади;
- Проведення оновлення або придбання відсутнього обладнання, пристроїв , засобів порятунку іншої необхідної техніки та паливо - мастильних матеріалів;
- Забезпечення створення матеріального резерву для запобігання, ліквідації надзвичайних ситуацій техногенного і природного характеру та їх наслідків;
- Запобігання виникненню, попередження та ліквідація наслідків надзвичайних ситуацій на території громади;
- Підвищення ефективності оперативного та комплексного реагування на надзвичайні ситуації;
- Проведення реконструкції систем централізованого оповіщення населення про загрозу або виникнення надзвичайних ситуацій;
- Приведення захисних споруд цивільного захисту у стан готовності до використання за призначенням.
6. Обґрунтування обсягів місцевого матеріального резерву
Матеріальний резерв створюється виходячи з максимальної гіпотетичної (прогнозованої) надзвичайної ситуації, характерної для території селищної ради , галузі, об’єкту.
Зміни і доповнення до номенклатури та обсягів запасів матеріально-технічних ресурсів місцевого матеріального резерву вносяться по необхідності (додаток 1).
Річний графік накопичення матеріального резерву для запобігання і ліквідації наслідків надзвичайної ситуації на території Новооржицької селищної ради на 2024-2028 роки (додаток 2)
7. Визначення місця зберігання матеріального резерву
Розміщення матеріального резерву в приміщеннях КП «Новооржицька МПО» Новооржицької селищної ради та Новооржицька селищна рада забезпечить постійну готовність до своєчасної видачі матеріальних засобів, облаштування та обладнання у випадку виникнення надзвичайних ситуацій в населених пунктах селищної ради, а також дозволить скоротити строки доставки до місця аварії, що забезпечить комплексний підхід до захисту населення і територій, об’єднання зусиль місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, їх матеріальних і фінансових ресурсів (додаток 3).
Передача матеріально-технічних ресурсів місцевого матеріального резерву здійснюється згідно чинного законодавства з оформленням актів передачі МТР.
8. Механізм реалізації Програми
Програма реалізується виконавчим комітетом Новооржицької селищної ради та відділом мобілізаційної роботи та цивільного захисту населення інформаційних технологій, цифрової трансформації та захисту даних виконавчого комітету Новооржицької селищної ради шляхом придбання майна і засобів, необхідних для створення матеріального резерву Новооржицької селищної ради, за рахунок коштів місцевого бюджету та інших фінансових ресурсів, не заборонених чинним законодавством.
Видача матеріальних цінностей з матеріального резерву здійснюється тільки на підставі накладних, виписаних відділом мобілізаційної роботи та цивільного захисту населення інформаційних технологій, цифрової трансформації та захисту даних виконавчого комітету Новооржицької селищної ради на підставі рішення місцевої комісії з питань техногенно – екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій (ТЕБ та НС) селищної ради та розпорядження селищного голови.
Матеріальні цінності, що були витрачені на попередження та під час ліквідації надзвичайних ситуацій, поповнюються за рахунок коштів, передбачених на ці цілі у бюджеті Новооржицької селищної територіальної громади та кошти інших джерел, не заборонених чинним законодавством.
9. Очікувані результати, ефективність Програм
Виконання Програми забезпечить повноцінне функціонування територіальної громади, запобігання та реагування на надзвичайні ситуації техногенного, природного та воєнного характеру, внаслідок чого будуть реалізовані заходи, спрямовані на максимально можливе системне та економічно обґрунтоване зниження негативного впливу надзвичайних ситуацій на населення, об’єкти господарювання та довкілля.
Здійснення основних завдань Програми дозволить:
- забезпечити належний рівень безпеки населення, захищеності територій, об’єктів виробництва і соціально-культурної сфери від надзвичайних ситуацій;
- знизити ризик виникнення надзвичайних ситуацій та мінімізувати їх наслідки;
- збереження життя та здоров’я громадян, національного багатства і навколишнього природного середовища;
- підвищити оперативність та якість реагування на надзвичайні ситуації;
- підтримувати укомплектованість матеріального резерву .
Ефективність виконання Програми полягає у створенні оптимальної та результативної територіальної громади, зменшенні кількості постраждалих та загиблих внаслідок надзвичайних ситуацій техногенного, природного та воєнного характеру.
10. Контроль за виконанням Програми
Виконавчій комітет Новооржицької селищної ради та відділу мобілізаційної роботи та цивільного захисту населення інформаційних технологій, цифрової трансформації та захисту даних виконавчого комітету Новооржицької селищної ради здійснює координацію і контроль за ходом виконання Програми та забезпечує надання інформації про виконання Програми щорічно за підсумками року та, в разі необхідності, вносить відповідні зміни до Програми.