Новооржицька громада
Полтавська область, Лубенський район

рішення селищної ради №18 «Про затвердження Програми соціального і економічного розвитку Новооржицької селищної ради на 2021-2025 роки у новій редакції»

Кількість переглядів: 21
Скликання: 8 скликання
Сесія: 50 сесія восьмого скликання
Тип документу: рішення селищної ради
Дата прийняття: 23.02.2024
Дата оприлюднення: 04.03.2024
Номер документу: 18
Назва документу: Про затвердження Програми соціального і економічного розвитку Новооржицької селищної ради на 2021-2025 роки у новій редакції
Прикріплені файли:

                                                                 

НОВООРЖИЦЬКА СЕЛИЩНА РАДА

ЛУБЕНСЬКОГО РАЙОНУ  ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

П’ятдесята сесія восьмого скликання

 

Р І Ш Е Н Н Я

 

23 лютого  2024 року              смт Новооржицьке                                   №  18

 

Про затвердження   Програми соціального

і економічного розвитку Новооржицької

селищної ради на 2021-2025 роки

у новій редакції

 

         Відповідно пункту 22 статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», враховуючи  пропозиції постійної комісії з питань фінансів, бюджету, планування соціально-економічного розвитку, інвестицій та міжнародного співробітництва, селищна рада

ВИРІШИЛА:

  1. Затвердити  Програму соціального і економічного розвитку Новооржицької селищної ради на 2021-2025 роки, затвердженої рішенням дев’ятої (позачергової) сесії Новооржицької селищної ради восьмого скликання від 21.05.2021 року № 16 у новій редакції.

 

  1.  Контроль за виконанням даного рішення доручити постійній комісії з питань фінансів, бюджету, планування соціально-економічного розвитку, інвестицій та міжнародного співробітництва (голова комісії – Сергій ГРИШКО)

 

 

  

 

 

  Селищний  голова                                                              Анатолій ТІТЕНКО

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ЗАТВЕРДЖЕНО

Рішення 50  сесії Новооржицької селищної ради восьмого скликання

від  23.02. 2024 року № 18

 

 

 

ПРОГРАМА

соціального і економічного розвитку Новооржицької  селищної ради

на 2021-2025 роки

 

(у новій редакції)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2024 рік

смт. Новооржицьке

 

ВСТУП

 

Програма соціального і економічного розвитку Новооржицької селищної ради на 2021-2025 роки (далі – Програма) визначає сукупність взаємоузгоджених завдань і заходів, що будуть реалізовуватися виконавчим комітетом   у 2021-2025 роках.

Нормативно-правовою основою розроблення Програми є:

закони України «Про засади державної регіональної політики», «Про державне прогнозування та розроблення програм економічного і соціального розвитку України», «Про добровільне обєднання територіальних громад»;

постанова Кабінету Міністрів України від 26 квітня 2003 року № 621 «Про розроблення прогнозних і програмних документів економічного і соціального розвитку та складання проекту державного бюджету».

З метою забезпечення цілісності системи планування регіонального розвитку проект Програми враховуватиме положення програмних документів, які діють на державному та регіональному рівнях, а саме:

Про затвердження Державної стратегії регіонального розвитку на 2021-2027 роки від 5 серпня 2020 р. № 695;

Про Цілі сталого розвитку України на період до 2030 року, схвалені указом президента України від 30 вересня 2019 №722/2019;

Постановою Кабінету Міністрів України від 29.07.2020 № 671 «Про схвалення Прогнозу економічного і соціального розвитку України на 2021-2023 роки»

Указу Президента України від 20 вересня 2019 р. № 713 «Про невідкладні заходи щодо забезпечення економічного зростання, стимулювання розвитку регіонів та запобігання корупції»

Інформаційною базою Програми виступатимуть прогнозовані показники соціального і  економічного розвитку Новооржицької селищної ради на 2021-2025 роки, пропозиції структурних підрозділів виконавчого апарату селищної ради.

Програма буде розроблена на основі комплексного аналізу соціального і економічного розвитку та визначення актуальних проблемних питань розвитку територіальної громади.  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                          

ПАСПОРТ

Програма соціального і економічного розвитку Новооржицької селищної ради на 2021-2025 роки

1

Ініціатор розроблення програми

Виконавчий комітет Новооржицької селищної ради

2

Дата, номер і назва розпорядчого документа органу виконавчої влади про розроблення програми

Рішення дев’ятої (позачергової) сесії Новооржицької селищної ради восьмого скликання від 21.05.2021 року № 16 (зі змінами )

3

Розробник  програми

Виконавчий комітет Новооржицької селищної ради

4

Співрозробники  пограми

Відділ освіти,  молоді, спорту, культури і туризму виконавчого комітету Новооржицької селищної ради

5

Відповідальний виконавець програми

Виконавчий комітет Новооржицької селищної ради

6

Співвиконавці програми

Відділ освіти,  молоді, спорту, культури і туризму виконавчого комітету Новооржицької селищної ради,КНП «Новооржицька ПМСД», КП «Лазірки-Добробут», КО « Новооржицька місцева пожежна охорона», Відділу соціального захисту населення  Новооржицької селищної ради,

Центру надання соціальних послуг Новооржицької селищної ради, Фінансовий відділ Новооржицької селищної ради.

7

Мета

Створення умов для відновлення економічного зростання, підвищення якості та безпеки життя громадян шляхом заохочення розвитку сучасної виробничої та ринкової інфраструктури,  підтримки ініціативи малого та середнього бізнесу, надання якісних публічних послуг населенню     

8

Термін реалізації програми

2021-2025 роки

9

Загальний обсяг фінансування, необхідного для реалізації програми, всього,

у тому числі:

86 503 929,00

 коштів місцевого бюджету

72 895 929,00

 коштів Державного бюджету

  3 200 000,00

залишки коштів освітньої субвенції

  4 815 000,00

 коштів інших джерел

  5 593 000,00

10

Очікувані результати виконання

Забезпечення виконання мети програми

11

Контроль за виконання (орган, уповноважений здійснювати контроль за виконанням)

Новооржицької селищної ради

1. АНАЛІЗ СОЦІАЛЬНОГО І ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ ЗА

ПОПЕРЕДНІЙ ПЕРІОД

    1.  Тенденції економічного і соціального розвитку ТГ

 

Новооржицька селищна рада  розташована на території Лубенського району Полтавської області. Загальна чисельність населення складає  9835 осіб.  Адміністративний центр — селище Новооржицьке.

До складу громади входять 31 населений пункт — 1 селище: Новооржицьке і 30 сіл: Лазірки, Вишневе, Іванівка, Несено-Іржавець, Нове, Тимки, Хоружівка, Воронинці, Козаче, Котляревське, Максимівщина, Новоселівка, Приймівщина, Черевки, Заріччя, Сліпорід, Хорошки, Тарандинці, Вили, Губське, Біївці, Горобії, Єнківці, Духове, Гінці, Карпилівка, Остапівка, Богодарівка, Макарівщина, Степурі.

Новооржицька селищна рада об’єднала  чотири сільські ради Лубенського району та чотири сільських та одну селищну  ради колишнього Оржицького району. Першочергове завдання, яке ставить перед собою виконавчий комітет найбільш ефективно використовувати податкові та бюджетні ресурси, щоб покращення ситуації у громаді відчули всі жителі. Плануючи розвиток громади, ми маємо орієнтуватися на три складові стратегії - розвиток місцевої економіки, розвиток людського капіталу, збереження довкілля.

Стратегічне планування розвитку Новооржицької селищної ради здійснюється на основі таких прогнозованих фінансових ресурсів:

- використання власних доходів бюджету;

-  використання коштів ДФРР на проєкти розвитку;

-  використання коштів державної субвенції на розвиток інфраструктури.

В соціальній сфері необхідно забезпечити:

- створення умов по підвищенню рівня життя населення;

- забезпечення виконання соціальних програм, що фінансуються за рахунок бюджетів усіх рівнів;

- збереження та оновлення існуючої соціальної інфраструктури Новооржицької селищної ради;

 - підвищення зайнятості сільського населення;

Зайнятість населення та ринок праці. Аналіз динаміки та головні тенденції розвитку сфери діяльності.

Основні проблеми:

- працевлаштування неконкурентоспроможних верств населення (інвалідів, молоді, особливо випускників навчальних закладів);

- низька ефективність залучення інвестицій, які не забезпечують розширення сфери використання праці у сільській місцевості.

Основні цілі:

- збільшення чисельності зайнятого населення;

 - підтримка самостійної зайнятості населення;

- створення нових та легалізація існуючих робочих місць;

- сприяння у працевлаштуванні зареєстрованих безробітних.

Критерії досягнення цілей:

- активізація процесу створення нових робочих місць в усіх сферах економічної діяльності;

- підвищення рівня взаємодії з центрами зайнятості та роботодавцями, що проводять свою діяльність на території селищної ради.

З метою створення та забезпечення функціонування Центру надання адміністративних послуг, у тому числі послуг соціального характеру, розроблено проектно - кошторисну документацію «Реконструкція будівлі Новооржицької селищної ради, що знаходиться за адресою: смт. Новооржицьке, проспект Миру, буд.2, Лубенського району, Полтавської області» загальною кошторисною вартістю  4709,609 тис. грн. 

 Основні цілі:

-   наближення адміністративних і соціальних послуг до населення;

- комфортне для відвідувачів приміщення і некабінетна система обслуговування.

Критерії досягнення цілей:

  - постійне підвищення рівня обслуговування населення, що обліковуються в селищній раді;

- зручно, швидко і фахово- обслуговувати мешканців  територіальної громади;

- надавати максимум послуг для осіб в одному місці;

- створити віддалені робочі місця ЦНАП;

- скоротити терміни надання послуг;

- збільшити кількість прийомних годин;

- створити комфортні умови очікування та заповнення документів,

- покращити доступ до інформації та отримання консультації з будь-яких питань.

На території Новооржицької селищної  ради знаходяться:

- шість амбулаторій загальної практики сімейної медицини в с-щі Новооржицьке,   с. Вишневе, с. Лазірки, с. Воронинці, с. Тарандинці, с. Духове.

- десять фельдшерсько-акушерських пунктів.

З метою забезпечення високоякісної і доступної медичної допомоги передбачається:

- забезпечення мешканців громади спеціалізованою медичною допомогою шляхом проведення обов’язкової диспансеризації населення один раз на рік із залученням діагностичного обладнання та кваліфікованих медичних фахівців ;

- сприяння укомплектуванню амбулаторій необхідним діагностичним медичним обладнанням;

- введення в експлуатацію сучасної Новооржицької амбулаторії.

Критерії досягнення цілей:

- збереження лікувально-профілактичних закладів Новооржицької селищної ради, сприяння матеріальному забезпеченню цих закладів;

 - вирішення питання кадрового забезпечення;

- стимулювати залучення коштів для розвитку матеріально-технічної бази місцевих амбулаторій.

 

На території Новооржицької селищної ради  працює 6 закладів дошкільної освіти. Заклади відвідують 217 вихованців. Усього в дошкільних  закладах громади працює 14 груп, з них 2 групи для дітей до трьох років, 9 груп для дітей старше трьох років, 3 групи для дітей різного віку. Середня чисельність дітей 1 групи складає 15,3 осіб. 

Відповідно до затверджених норм наповненості груп на території селищної ради функціонує 1 чотиригруповий, 2 тригрупових та 4 одногрупових закладів дошкільної освіти.

Роботу закладів забезпечують 136 працівників.

Важливою умовою забезпечення реалізації права громадян на здобуття дошкільної освіти є створення інклюзивних груп/дошкільних закладів. У закладах дошкільної освіти Новоржицької селищної ради діє інклюзивна  група  у Лазірківському ДНЗ «Ромашка».

На території Новооржицької селищної ради функціонуватиме 6 закладів загальної середньої освіти. З них:

- опорні заклади – 2 (25%);

- І-ІІІ ступенів  –  2 (25 %);

- І-ІІ ступенів  – 3 (37,5 %); з них 2 – філії

- гімназія – 1 (12,5%)

У закладах загальної середньої освіти Новооржицької селищної ради навчаються  851 учень.

Освітній процес у закладах загальної середньої освіти забезпечують 120 педагогічних працівників.

Учителі закладів загальної середньої освіти беруть участь у фахових конкурсах, які сприяють творчим педагогічним пошукам, удосконаленню фахової майстерності педагогів та поширенню перспективного педагогічного досвіду.

У громаді діє позашкільний заклад Лазірківський будинок дитячої та юнацької творчості.

 

 В школах організовано роботу творчих груп, спортивних секцій, шкіл передового педагогічного досвіду. Педагогічні колективи шкіл забезпечують здоровий відпочинок своїх вихованців, ініціюючи максимальну участь дітей у походах, екскурсіях по рідному краю.

 В школах і дошкільних навчальних закладах проведено капітальні та поточні ремонти. Проведено відповідні заходи, щодо забезпечення відповідного теплового режиму приміщень в опалювальний період.

Основні цілі:

- впровадження сучасних інформаційних технологій у навчально-виховний процес державного стандарту початкової освіти;

- виконання завдань соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування;

- сприяння забезпеченості шкіл сільської ради педагогічними працівниками відповідної фахової підготовки;

 - задоволення потреби громади у дошкільних закладах;

- організація відповідних умов для забезпечення навчального процесу;

Критерії досягнення цілей:

- забезпечення відпочинку та оздоровлення дітей на період 2021-2025 року;

- формування та впровадження духовних орієнтирів позашкільної освіти;

- організація харчування дітей-сиріт та дітей пільгових категорій, оздоровлення даних категорій дітей влітку за рахунок бюджету.

Процес розвитку української нації, її духовного відродження, традицій, мови значною мірою залежить від ефективності роботи закладів культури, які спрямовують свою діяльність на збереження та розвиток культурної спадщини, зміцнення матеріально-технічної бази, збереження існуючих та облаштування нових меморіалів, пам’яток, пам’ятних місць.

Основні цілі:

Виходячи з необхідності збільшення духовно-інтелектуального потенціалу у 2021-2025  роках передбачається забезпечити:

- збереження історико-культурної спадщини;

- організацію повноцінної діяльності творчого потенціалу галузі;

- покращення матеріально-технічної бази

- проведення капітального ремонту будинків культури

- збереження та примноження культурного надбання,

- належні умови для творчого розвитку особистості, підвищення культурного рівня та естетичного виховання мешканців громади.

У 2021-2025 роках планується розвиток зеленого туризму в музеї – садибі В. Симоненка (с. Біївці) та Гінцівська палеолітична стоянка (розташована на південному мисі низької тераси правого берега р. Удай  в урочищі Провалля, між селами Гінці і Духове). Особливістю Гінцівської стоянки є те, що палеолітичні мисливці використовували  не лише стоянковий мис, де були збудовані житла з кісток мамонта але й значні прилеглі території ярів та улоговини, де були виявлені потужні кістякові рештки мамонтів та інших тварин.

       Гінцівська стоянка є емблемною пам’яткою палеоліту України, яка вперше була відкрита у 1871 році  Г.С. Кір’яновим, і є першою такою знахідкою у східній Європі. З ряду історичних причин роботу на цій ділянці то починали то припиняли аж до 1993 року, коли почалися і до нині тривають багаторічні розкопки та міждисциплінарні дослідження пам’ятки завдяки співробітництву між Інститутом археології Національної академії наук України і Центром Національних Наукових досліджень Франції, а також за підтримки міжнародних українсько-французьких програм та залучення допомоги  Міжнародного благодійного археологічного фонду «Archèologiesd’Eurasie» (Франція) та Громадського товариства «Гінцівська спадщина»

     Туризм – одна з галузей економіки, які найшвидше розвиваються. Виконавчий комітет Новооржицької селищної ради робить акцент на розвиток туризму, адже:

  • туризм створює прямі та непрямі економічні вигоди;
  • туризм може дати різні соціальні та культурні вигоди;
  • за допомогою туризму можна досягнути екологічних цілей.

  На території Новооржицької селищної ради функціонує спортивно-оздоровчий комплекс в с. Вишневе, спортивні майданчики з штучним покриттям в Тарандинцях, в с.Лазірки, спортивні зали та футбольні поля. Цей потенціал може бути використано з метою культивування здорового способу життя та розвитку фізичного розвитку молоді громади під час проведення сільських змагань присвячених, наприклад, Дню села або Дню молоді. Функціонування цих об’єктів допомагає правильній організації дозвілля всіх верств та вікових груп населення.

  Сфера внутрішньої торгівлі, громадського харчування та побутового обслуговування населення є важливою складовою внутрішнього ринку і відіграє значну роль як у формуванні загального економічного потенціалу, так і у забезпеченні потреб населення в товарах і послугах на території об’єднаної громади. Політика у сфері внутрішньої торгівлі спрямована на забезпечення стабілізації споживчого ринку для задоволення соціальних потреб населення, підвищення ефективності правового захисту комерційних відносин між товаровиробниками, продавцями і споживачами на всіх етапах просування товарів. Потреба населення в основних продовольчих та господарських групах товару забезпечується в достатній мірі за прийнятними цінами.

 Основні цілі:

- пошук шляхів вирішення питання забезпечення населення необхідними видами побутових послуг.

Критерії досягнення цілей:

- співпраця з власниками об’єктів торгівлі;

         

Основною галуззю економіки Новооржицької громади є сільське         господарство та цукровий завод.

 

Основні завдання на 2021-2025 роки та шляхи вирішення проблемних питань:

-     забезпечення охорони та раціонального використання земель;

- забезпечення рівноправного доступу сільськогосподарських товаровиробників всіх форм власності до державних та регіональних програм підтримки розвитку агропромислового комплексу, що фінансуються з Державного та місцевих бюджетів;

- зростання обсягів виробництва валової продукції сільського господарства;

- підвищення врожайності сільськогосподарських культур;

- підвищення рівня заробітної плати працівників сільського господарства.

Головними напрямами щодо забезпечення наповнюваності бюджету у 2021 -2025 роках визначено:

  • забезпечення повноти сплати орендної плати за земельні ділянки та земельного податку;
  • забезпечення своєчасності і повноти сплати податків і зборів (обов’язкових платежів) до зведеного, державного та місцевих бюджетів;
  • цільове, раціональне та економне витрачання бюджетних коштів;
  • забезпечення своєчасних та повних розрахунків об’єктів бюджетної сфери за спожиті енергоресурси;
  • посилення попереднього та поточного контролю за цільовим та ефективним використанням бюджетних коштів, вжиття дієвих заходів щодо попередження порушень та вчасного усунення виявлених порушень.

 

    1. Актуальні проблеми розвитку Новооржицької  селищної  ради

- працевлаштування громадян, які належать до соціально уразливих      

   категорій;

- нелегальні зовнішні трудові міграції;

- неможливість виявлення прихованої оренди землі.

- недостатні обсяги фінансування освітньої сфери, в першу чергу на оновлення матеріально-технічної бази навчальних закладів; 

- обмеженість обсягів фінансування сфери фізичної культури і спорту;

- зношеність основних фондів спортивних об’єктів;

- забезпечення належних умов для розвитку спорту в сільській місцевості;

- забезпечення належних умов роботи спортивних об’єктів Новооржицької селищної ради;

- збільшення кількості дітей та підлітків, залучених до занять у секціях;

- недостатній рівень фінансування галузі культури;

- зношеність основних фондів закладів культури;

- недостатність фінансових ресурсів, постійне зростання диспаритету цін на матеріально-технічні ресурси та продукцію сільського господарства, що не уможливлює застосування сучасних систем господарювання в аграрному секторі;

- низький рівень заробітної плати, зайнятих у сільському господарстві;

- недостатній рівень ефективності виробництва в сільськогосподарських підприємствах та її низький інноваційний рівень;

- зниження родючості ґрунтів;

- знищення галузі тваринництва.

 

          Особлива увага приділяється до ситуації, що склалася внаслідок форс-мажорних обставин світового масштабу, її наслідків для України, та припущеннях, які враховують вплив зовнішніх та внутрішніх чинників у перспективі. У 2021 році, враховуючи значну невизначеність у прогнозах розвитку, в першу чергу, світової економіки та тривалості і повторюваності пандемії COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2 у Програмі представлені міри, які будуть застосовуватись виконавчою владою як при більш успішний ситуації для більшості економічно розвинених країн, подолання наслідків пандемії, так і рецесивний, затяжний період, з відповідним впливом не тільки на здоров’я громадян, але на розвиток української економіки.

 

  1. Мета, завдання та заходи соціального і економічного розвитку

у 2021-2025  роках

 Головна мета Програми – створення умов для відновлення економічного зростання, підвищення якості та безпеки життя громадян шляхом заохочення розвитку сучасної виробничої та ринкової інфраструктури,  підтримки ініціативи малого та середнього бізнесу, надання якісних публічних послуг населенню.     

Відповідно до затверджених стратегічних цілей розвитку області на період до 2027 року головними пріоритетами в діяльності Новооржицької селищної  ради у 2021-2025 роках:

  1. Оновлена, конкурентоспроможна економіка:

- кваліфіковані кадри, продуктивна зайнятість та гідна праця;

- розумна спеціалізація, заснована на знаннях та інноваціях;

- транспортна доступність та просторове сполучення.

2. Транспортна доступність та просторове сполучення:

- всебічний розвиток дівчат і хлопців;

- турбота про здоров’я населення;

- гармонійний фізичний та духовний розвиток людини.

3. Ефективне управління та безпека в умовах зовнішніх і внутрішніх викликів:

- безпека населення та територій;

- рівний доступ населення до базових соціальних, адміністративних та комунальних послуг;

- ефективне управління територіальним розвитком;

- інформатизація та цифровізація публічних послуг.

4. Екологічна безпека та збалансоване природокористування: 

- безпечний стан довкілля;

- стале управління відходами та небезпечними хімічними речовинами;

- енергетична безпека та розвиток альтернативної енергетики джерел інформації.

Основними інструментами реалізації визначених завдань та досягнення поставлених цілей будуть:

- заходи щодо забезпечення виконання завдань Програми за ключовими напрямами діяльності територіальних органів міністерств та інших центральних органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування;

- проєкти регіонального розвитку, які:

відповідатимуть пріоритетам, визначеним Постановою кабінету міністрів Про затвердження Державної стратегії регіонального розвитку на 2021-2027 роки від 5 серпня 2020 р. № 695, об’єднання територіальних громад;

спрямовуватимуться на створення та розвиток інфраструктурних об’єктів;

- регіональні цільові програми, розроблені та затверджені в установленому законодавством порядку.

Виконання Програми здійснюватиметься в межах реальних фінансових можливостей бюджету усіх рівнів та за рахунок позабюджетних коштів.

 

Ціль 1. Оновлена, конкурентоспроможна економіка

 

  1. Агропромисловий комплекс

Сільське господарство є провідною галуззю економіки селищної ради, стан справ в якій впливає на рівень і якість життя населення, створює  соціально – економічні умови сільського розвитку.

Новооржицька селищна рада створена шляхом об’єднання 1 селищної, 4 сільських рад колишнього Оржицького району та 4 сільських рад Лубенського району Полтавської області. Загальна площа селищної ради становить 45022,50 га, в тому числі землі сільськогосподарського призначення  38384,8702 га. Площа ріллі 33077,9709 га., ліси та інші лісо вкриті площі займають 3305,12 га., забудовані землі 1427,7796 га., під водою 516,83 га., інші землі 1387,9002 га.  З загальної площі землі природоохоронного призначення 191,0 га., оздоровчого призначення 2,1646 га., рекреаційного призначення 2,3 га., історико-культурного призначення 9,92 га.

В галузі сільського господарства Новооржицької селищної ради здійснюють  виробничу  діяльність   сільгосппідприємства СТОВ «Придніпровський Край»,  СТОВ «УДАЙ-АГРО», ТОВ «Кононівський елеватор», ТОВ «ЗОЛОТИЙ ЛАН-Н», ТОВ «Рост Агро», ТОВ «РАЙЗ – СХІД», ТОВ «ОКСАМИТ», ТОВ «КОЛОС-БОГОДАРІВКА», ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ АВТОТРАНС – ОЙЛ», ТОВ «СЕРВІСАГРО-ПОЛТАВА-ПЛЮС», ТОВ «Сервісагро-Полтава», ТОВ «ПРОФІ АВТО ГРУП», ТОВ «СОЛАГРО ТРЕЙД», ТОВ «СОЛАГРО», ТОВ «СанТімо», ТОВ «ЕЛІОН АГРО», приватне мале підприємство «Граніт»  СФГ «Каміла», ПП «Воронинці», СФГ «ЕДЕЛЬВЕЙС» ФГ «ЖУРАВКА», СФГ «Світанок», СФГ «Янтар», СФГ «Перлина», ФГ «АРМ-АГРО», ФГ «АРМ-АГРО 1», ФГ «АРМ-АГРО-Плюс», ФГ «УКР-АРМ-АГРО-ПЛЮС», ФГ «УКР-АРМ-АГРО», фермерські  господарства,  підприємство переробної галузі ТОВ «НОВООРЖИЦЬКИЙ ЦУКРОВИЙ ЗАВОД», м’ясопереробний цех ТОВ «ОМК+».

Всі сільгосппідприємства і фермерські господарства громади займаються вирощуванням зернових та технічних культур, ТОВ «Обрій», СТОВ «Хоробор Агро» тваринництвом.

2.  Пріоритети розвитку аграрного сектора економіки сільської ради на 2021 -2025роки

Актуальними проблемами розвитку аграрного сектору економіки селищної ради є:

  • низькі темпи техніко-економічного  оновлення виробництва, зростання рівня зношеності техніки, особливо у малих сільськогосподарських товаровиробників;
  • недостатній  рівень агротехніки в дрібних фермерських господарствах;
  • скорочення поголів’я худоби в господарствах;
  • відсутність мотивації у сільськогосподарських товаровиробників до розвитку трудомістких галузей тваринництва, які потребують тривалого обороту вкладених ресурсів;
  • низький рівень зайнятості сільського населення, що не сприяє соціально-економічному розвитку  сільських територій;
  • втрати бюджету від «прихованої оренди», коли власники земельних ділянок передають їх в обробіток приватним підприємцям без укладання договору оренди землі;
  • погіршення еколого-агрохімічного стану ґрунтів внаслідок недостатніх природоохоронних, меліоративних та агротехнічних заходів в землекористуванні;
  • недостатній державний контроль за використанням земель сільськогосподарського призначення.

Основним завданням Програми є забезпечення стабільного та ефективного функціонування аграрного сектора, темпів економічного зростання сільськогосподарського виробництва, сприяння розвитку суб’єктів малого та середнього аграрного бізнесу, підвищення рівня зайнятості населення.

Головна мета - гарантування економічної та продовольчої безпеки регіону, поліпшення якості життя в сільській місцевості.

2.1. Землеробство та технічна політика в агропромисловому комплексі

Розвиток галузі рослинництва буде здійснюватися шляхом:

  • підвищення ефективності використання земель сільськогосподарського призначення, удосконалення структури посівних площ та розвитку земельних відносин;
  • запровадження сучасних інтенсивних та ефективних енергозберігаючих технологій виробництва основних видів сільськогосподарських культур;
  • виконанням комплексу робіт, пов’язаних з відтворенням, підвищенням та  охороною  родючості ґрунтів на землях сільськогосподарського призначення.

 

  1. Інвестиційна діяльність та розвиток інфраструктури

 

Сучасну ринкову економіку, а також її перехід до сталого розвитку неможливо уявити без інвестицій. Інвестиційна діяльність – вирішальний чинник усієї економічної політики, від ефективності якої залежить стан виробництва, рівень технічного оснащення підприємств, можливості структурної перебудови економіки, розв’язання соціальних та екологічних проблем. Інвестиції становлять основу розвитку підприємств, окремих галузей та економіки в цілому. Саме тому активізацію інвестиційної діяльності віднесено до визначальних завдань забезпечення сталого розвитку Новооржицької селищної ради.

З огляду на нестачу внутрішніх економічних ресурсів, необхідних для активізації інвестиційної діяльності та проведення структурної перебудови економіки регіону. Однак, з огляду на різноманітні чинники, регіону ще не вдалося сповна реалізувати свій інвестиційний потенціал.

Окрім фінансової підтримки, до чинників подальшого розвитку бізнесу в регіоні належить ефективне функціонування інфраструктури підтримки підприємництва.

 

  1. Розвиток підприємницького середовища

 

Новооржицька селищна рада має намір створити та забезпечити функціонування центру надання адміністративних послуг, у тому числі послуг соціального характеру, в форматі «Соціальна громада». На даний час розроблено проектно-кошторисну документацію «Реконструкція будівлі Новооржицької селищної ради, що знаходиться за адресою: смт. Новооржицьке, проспект Миру, буд.2, Оржицького району, Полтавської області » загальною кошторисною вартістю  4 709,609 тис. грн.  

 

Прогноз розвитку

 Рішенням четвертої сесії восьмого скликання Новооржицької селищної ради від 26 січня 2021 року №18 «Про створення Центру надання адміністративних послуг виконавчого комітету Новооржицької селищної ради» було утворено ЦНАП у вигляді виконавчого органу (структурного підрозділу) виконавчого комітету Новооржицької селищної ради. ЦНАП – це місце, де зібрані найважливіші та найпопулярніші адміністративні послуги серед громадян і представників бізнесу. Станом на 1 квітня 2021 року через ЦНАП виконавчого комітету надається 127 адміністративних послуг, адміністративні послуги соціального характеру надаються у відділі соціального захисту населення з застосуванням інтегрованої інформаційної системи «Соціальна громада».

 

Основні напрямки, пріоритети та завдання розвитку

  • надання якісних адміністративних послуг, шляхом забезпечення діяльності Центру надання адміністративних послуг;
  • навчання адміністраторів ЦНАП;

 

Ресурсне забезпечення

На виконання заходів заплановано витрати у сумі 86 413,929 тис. грн.

 

  1. Дорожньо-транспортний комплекс.

 

          Розвинена дорожньо-транспортна інфраструктура є необхідною передумовою соціального і економічного регіонального розвитку, зокрема на місцевому рівні, адже дозволяє задовольнити потреби підприємств та населення в перевезеннях вантажів і пасажирів, налагодити стабільні виробничо-коопераційні зв’язки, досягнути збалансованого просторового розвитку та підвищити рівень локальної доступності сільських територій, їх інвестиційну привабливість і конкурентоспроможність.

          Сьогодні важливими залишаються питання щодо розвитку транспортного сполучення сільських територій. Йдеться про будівництво та реконструкції автомобільних доріг загального користування у сільській місцевості, завершення будівництва під’їзних доріг з твердим покриттям до сільських населених пунктів, збільшення обсягів робіт з облаштування сільських вулиць, оптимізацію автобусної маршрутної мережі з метою забезпечення регулярного зв’язку населених пунктів з районними та обласними центрами, сприяння розвиткові підприємницьких структур. Проблемні аспекти та перешкоди розвитку дорожньо-транспортної інфраструктури сільських територій Новооржицької селищної ради в організації маршрутних пасажирських перевезень у сільській місцевості.

          Загальна протяжність доріг комунальної власності складає 90,46 км, у тому числі з твердим покриттям – 76,89 км. Дороги на території громади побудовані за радянських часів, на теперішній час вони вичерпали свій ресурс і потребують стовідсоткового відновлення дорожнього покриття відповідно до сучасних навантажень та інтенсивності руху.

           Транспортне сполучення забезпечується автомобільними дорогами загального користування державного та місцевого значення.

Послуги з пасажирських перевезень на території громади здійснює ФОП Світловський Григорій Павлович, ФОП Ткаченко Микола Антонович, ФОП Івахненко Іван Миколайович.  Транспортне сполучення не досконале, найдальші населені пункти громади не забезпечені постійним транспортним сполученням з центром громади, тому потрібна розробка нових маршрутів для забезпечення доступності.

   На заходи з удосконалення  дорожньо-транспортного комплексу населених пунктів громади на 2021-2025 роки заплановано 20 300,0 тис. грн., в т.ч.

на утримання вулично-дорожньої мережі;

на поточні ремонти вулиць, доріг та тротуарів;

на розробку (корегування) проектно-кошторисної документації для виконання капітальних ремонтів вулично-дорожньої мережі та капітальні ремонти вулично-дорожньої мережі ;

на придбання автобусу, його реєстрацію та утримання, витрати на організацію маршруту ;

інші програмні заходи, а саме придбання автомобіля.

 

Ціль 2. Якість життя та людський розвиток

 

1. Освіта

 

   Основні напрямки розвитку освіти у 2021-2025 роках

Програмою «Опікуємося освітою» Новооржицької територіальної громади на

2022 – 2025 роки, визначені основні напрямки та завдання розвитку освіти в Новооржицькій селищній раді:

- забезпечення якісної дошкільної освіти;

- розвиток дитини дошкільного віку відповідно до її задатків, нахилів, здібностей, індивідуальних, психічних та фізичних особливостей;

- формування у дитини дошкільного віку моральних норм набуття нею життєвого соціального досвіду;

- збільшення відсотка охоплення дошкільною освітою;

- зміцнення матеріально-технічної бази закладів дошкільної освіти;

- реалізація оновлених програм початкової школи та новітніх підходів до оцінювання знань учнів.

- сприяння якісному проведенню зовнішнього незалежного оцінювання та державної підсумкової атестації випускників шкіл;

- продовження роботи із упровадження Державних стандартів базової загальної освіти;

- забезпечення системного психолого-педагогічного та науково-методичного супроводу освітнього процесу;

- запровадження заходів з практичної реалізації Концепції нової української школи;

- створення умов для забезпечення доступності та покращення якості надання освітніх послуг, у тому числі дітям з обмеженими можливостями;

- планування модернізації мережі закладів загальної середньої освіти з урахуванням профілізації старшої школи, забезпечення їх висококваліфікованими педагогічними кадрами, освітнім та технічним обладнанням;

- формування оптимальної мережі гуртків позашкільної освіти відповідно до сучасних потреб населення та інклюзивності, зміцнення їх матеріальної бази.

 

2. Охорона здоров’я

 

              Кожна людина має природне невід'ємне і непорушне право на охорону здоров'я. Суспільство і держава відповідальні перед сучасним і майбутніми поколіннями за рівень здоров'я і збереження генофонду народу України, забезпечують пріоритетність охорони здоров'я в діяльності держави, поліпшення умов праці, навчання, побуту і відпочинку населення, розв'язання екологічних проблем, вдосконалення медичної допомоги і запровадження здорового способу життя.

Головна мета

              - забезпечення права жителів Новооржицької селищної ради на своєчасну першу невідкладну допомогу при нещасних випадках, гострих захворюваннях тощо;

              - забезпечення права жителів Новооржицької селищної ради на лікувально-профілактичну допомогу;

              - санітарно-епідемічне благополуччя  ;

             - попередження, лікування, локалізацію та ліквідацію масових інфекційних захворювань;

             - запобігання демографічній кризі, забезпечення здоров'я майбутніх поколінь і профілактики спадкових захворювань;

              -  заохочення материнства;

              -  контроль за охороною здоров'я дітей;

             -  підтримка здоров’я осіб, які не мають змоги отримати медичну допомогу за межами населених пунктів ради;

             - покращення матеріально-технічного забезпечення закладів охорони здоров’я, які діють на території Новооржицької селищної ради;

              - забезпечення своєчасної та в повному обсязі оплати комунальних послуг закладів охорони здоров’я, що обслуговують населення  Новооржицької селищної ради;

      - забезпечення безкоштовними медикаментами для пільгових категорій Новооржицької селищної ради.

 

Очікувані результати:

  • забезпечення жителів Новооржицької селищної ради  медичною допомогою за місцем проживання;
  • гарантія надання першої необхідної допомоги;
  • гарантія перевезення до районної лікарні хворих, яким терміново необхідна допомога кваліфікованих спеціалістів;
  • подовження терміну життя громадян, збільшення народжуваності;
  • реалізація потенціалу громадян, які мають медичну освіту і досвід роботи в медичних закладах;
  • зниження темпу міграції з території   ТГ;
  • зміцнення матеріально-технічної бази закладів первинної медицини;
  • забезпечення виплати у повному обсязі працівникам закладів охорони здоров’я заробітної плати та нарахувань на неї;
  • забезпечення своєчасної та в повному обсязі оплати комунальних послуг закладів охорони здоров’я, що обслуговують населення Новооржицької селищної ради,
  • забезпечення безкоштовними медикаментами  пільгових категорій громадян Новооржицької селищної ради;
  • придбання медикаментів для надання першочергової  допомоги населенню.

 

Фінансування програми.

                    Фінансування даної Програми здійснюється за рахунок коштів місцевого бюджету Новооржицької селищної  ради  в межах кошторису доходів і видатків на відповідний рік, обласного бюджету, а також інших джерел, не заборонених чинним законодавством.

 

 

 

Основні інструменти реалізації визначених завдань та досягнення поставлених цілей:

заходи щодо забезпечення виконання завдань Програми за визначеним напрямком діяльності Новооржицької селищної ради Лубенського району Полтавської області;

місцеві цільові програми, розроблені та затверджені в установленому законодавством порядку.

Інвестиційні або інфраструктурні проєкти, які: відповідатимуть пріоритетам, визначеним в Стратегії розвитку Полтавської області на період до 2027 року спрямовані на підвищення спроможності та співробітництво територіальних громад;

сприятимуть розвитку інфраструктури території територіальної громади.

 

Ресурсне забезпечення

Виконання Програми здійснюватиметься в межах реальних фінансових можливостей місцевого бюджету Новооржицької селищної ради.

 

п/п

рік

Найменування заходу

Сума коштів на проведення заходів,грн.

1

 

2

3

1

 

 

2021

Проведення експертного звіту  робочого проєкту «Реконструкція приміщень будівлі Новооржицької селищної ради, що знаходиться за адресою: смт.Новооржицьке, проспект Миру, буд.2, Оржицького району, Полтавської області»

 

15 000,00

2

2021

Завершення будівництва по проєкту «Будівництво амбулаторії по проспекту Миру в смт .Новооржицьке Оржицького району, Полтавської області. Коригування»

85 000,00

3

 2021-

2022

Реконструкція приміщень будівлі Новооржицької селищної ради, що знаходиться за адресою: смт.Новооржицьке, проспект Миру, буд.2, Оржицького району, Полтавської області.

1 500 000,00

1 500 000,00

4.

2021

2022

2023

2024

2025

Капітальний  та поточний  ремонти доріг загального користування місцевого та комунального значення Полтавської області на території Новооржицької селищної територіальної громади

2 300 000,00

3 000 000,00

5 000 000,00

5 000 000,00

5 000 000,00

5

2021

Придбання автомобіля для поліцейського офіцера громади

600 000,00

6

2021

2022

Придбання шкільних автобусів

2 000 000,00

6 000 000,00

7

2021

2022

Придбання техніки для утримання доріг ( сумішорозкидна техніка, відвал для очистки снігу на трактор, причіп)

1 200 000,00

500 000,00

8

2021

2022

 

2023

Придбання сільськогосподарської техніки в т.ч. трактора та іншої  спеціальної техніки

Придбання екскаватора

 

3 600 000,00

3 000 000,00

 

3 500 000,00

9

2021

2022

2023

2024

Реконструкція та капітальний ремонт свердловин по старостатах та Новооржицькій селищній раді

500 000,00

500 000,00

500 000,00

500 000,00

 

10

2021

2022

2023

2024

Реконструкція та капітальний ремонт водогонів по старостатах та Новооржицькій селищній раді

500 000,00

500 000,00

500 000,00

500 000,00

11

2021

2022

Виготовлення проектно-кошторисної документації на капітальний ремонт частини нежитлової будівлі Новооржицького будинку культури, капітальний ремонт Новооржицького опорного закладу, капітальний ремонт частини спортивно-оздоровчого комплексу в с. Вишневе,  капітальний ремонт покрівлі будинку культури в с. Хорошки, капітальний ремонт покрівлі та утеплення фасаду Лазірківської ЗОШ I-III

400 000,00

400 000,00

12

2022

2023

Капітальний ремонт частини нежитлової будівлі Новооржицького будинку культури

1 500 000,00

1 500 000,00

13

2021

2022

2023

Реконструкція мережі вуличного освітлення по вулицях Медова, Широка, Парижської Комуни, 50-річчя Перемоги, Котляревського, Шевченка, Гагаріна, пров. Садовий, Миру Лазірківського старостату; по вулицях Миру, Молодіжна, Степова   Остапівського старостату, с.Примівщина Воронинцівського старостату

800 000,00

100 000,00

250 000,00

14

2021

Закінчення проєкту «Капітальний ремонт покрівлі Вишнівської ЗОШ I-III ст.»

400 000,00

15

2022

Капітальний ремонт покрівлі Хорошківського будинку культури по вул.. Польова в с.Хорошки, Оржицького району, Полтавської області

750 000,00

16

2022

Капітальний ремонт покрівлі  Лазірківської ЗОШ I-III ст.. імені Підпалого по вул.Центральна,1 в селі Лазірки Лубенського району Полтавської області»

1 800  000,00

17

2021

2023

Капітальний ремонт покрівлі Тарандинцівської ЗОШ I-III ст.

400 000,00

1 800 000,00

18

2022

2023

2024

2025

Поточні ремонти харчоблоків та придбання до них обладнання по ДНЗ та школах відділу освіти Новооржицької селищної ради

1 000 000,00

1 000 000,00

1 000 000,00

1 000 000,00

19

2022

2023

2024

2025

Поточні ремонти сільських будинків культури

1 000 000,00

1 000 000,00

1 000 000,00

1 000 000,00

20

2022

2023

2024

Поточні ремонти амбулаторій та ФАПів

1 000 000,00

1 000 000,00

1 000 000,00

21

2022

Капітальний ремонт частини спортивно-оздоровчого комплексу в с. Вишневе, Лубенського району, Полтавської області.

1 000 000,00

22

2022

2023

Створення індустріального парку в смт. Новооржицьке по  проекту «Капітальне будівництво скверу по просп. Миру у смт. Новооржицьке Лубенського району Полтавської обл. з будівництвом малих архітектурних форм.»

1 500 000,00

1 500 000,00

23

2021

2022

2023

2024

2025

Поточний ремонт  даху житлових  будинків, що знаходиться в комунальній власності ( ремонт даху)

200 000,00

200 000,00

200 000,00

200 000,00

200 000,00

24

2021

 

Придбання оргтехніки

 

400 000,00

 

 

25

2021

 

Придбання комп’ютерної техніки для закладів освіти

200 000,00

 

 

26

2021-2023

Придбання медичного обладнання для КНП «Новооржицький  ПМСД

1 100 000,00

27

    2022-

2023

Капітальний ремонт приміщення

для облаштування споруди цивільного захисту (укриття) Лазірківської ЗОШ I-III ступенів імені В.О. Підпалого Новооржицької селищної ради Лубенського району Полтавської області за адресою: с. Лазірки, вул. Центральна, 1.

 

1 000 000,00

 

 

 

 

2022-2023

Капітальний ремонт зовнішнього входу в споруду цивільного  захисту (укриття) Лазірківської ЗОШ I-III ступенів імені В.О. Підпалого Новооржицької селищної ради Лубенського району Полтавської області за адресою: с. Лазірки, вул. Центральна, 1.

 

 

400 000,00

28

2023

Капітальний ремонт приміщення для облаштування споруди цивільного

захисту (укриття)  Вишнівської ЗОШ

І-ІІІ ступенів  Новооржицької селищної ради  Лубенського району  Полтавської області за адресою: с. Вишневе, вул. Шкільна,4

1 000 000,00

 

 

29

2023

Капітальний ремонт приміщення для облаштування споруди цивільного

захисту (укриття)  Новооржицького закладу дошкільної освіти (ясла-садок) «Дружба»  Новооржицької селищної ради  Лубенського району  Полтавської області за адресою: смт.Новооржицьке, вул.Овітня 2

1 000 000,00

 

 

30

2023-2024

Капітальний ремонт системи вентиляції споруди цивільного захисту (укриття) Опорного закладу «Новооржицька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Новооржицької селищної ради» Лубенського району Полтавської області за адресою: смт. Новооржицьке, вул. Освітня,3

420 000,00

31

2023-2024

Капітальний ремонт системи  вентиляції споруди цивільного захисту (укриття) Опорного закладу «Тарандинцівська загальноосвітня

школа І-ІІІ ступенів ім. В.Симоненка Новооржицької селищної ради» Лубенського району Полтавської області за адресою: с. Тарандинці, вул.Центральна,52

 

380 000,00

32

2024

 

Виготовлення проєктно-кошторисної документації «Капітальний ремонт приміщення протирадіаційного укриття Опорного закладу «Тарандинцівська загальноосвітня школа І-ІІІ ст. ім.

В. Симоненка Новооржицької селищної ради» Лубенського району Полтавської області за адресою: с. Тарандинці, вул. Центральна, 52

 

 

90 000,00

32

2023

Капітальний ремонт приміщення для облаштування споруди цивільного

захисту (укриття) опорного закладу

 « Новооржицька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Новооржицької селищної ради»

1 000 000,00

33

2023

Капітальний ремонт  приміщення для облаштування споруди цивільного захисту (найпростішого укриття) Лазірківського закладу дошкільної освіти ( дитячий садок)  « Ромашка» Новооржицької селищної ради Лубенського району  Полтавської області за адресою с. Лазірки, вул.Гоголя,1»

1 000 000,00

34

2023-2024

Реконструкція скверу в смт. Новооржицькому Новооржицької селищної територіальної громади з влаштування Алеї Героїв.

1 613 929,0

35

2023-2024

Придбання легкових автомобілів для керівників органів місцевого самоврядування, бюджетних установ і організацій, комунальних підприємств

 

 

 

 

 

3 000 000,00

 

86 413 929,00

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


« повернутися до всіх документів

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь