рішення селищної ради №17 «Про затвердження Програми проведення нормативної грошової оцінки земель населених пунктів Новооржицької селищної територіальної громади на 2023-2024 роки»
Скликання: | 8 скликання |
Сесія: | 42 сесія восьмого скликання |
Тип документу: | рішення селищної ради |
Дата прийняття: | 10.08.2023 |
Дата оприлюднення: | 17.08.2023 |
Номер документу: | 17 |
Назва документу: | Про затвердження Програми проведення нормативної грошової оцінки земель населених пунктів Новооржицької селищної територіальної громади на 2023-2024 роки |
Прикріплені файли: |
|
НОВООРЖИЦЬКА СЕЛИЩНА РАДА
ЛУБЕНСЬКОГО РАЙОНУ ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Сорок друга сесія восьмого скликання
Р І Ш Е Н Н Я
10 серпня 2023 року № 17
Про затвердження Програми проведення
нормативної грошової оцінки земель
населених пунктів Новооржицької селищної
територіальної громади на 2023-2024 роки
Керуючись пунктом 22 частини першої статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Земельним кодексом, статтями 13, 18 Законами України «Про оцінку земель», «Про землеустрій», «Про охорону земель», Новооржицька селищна рада:
ВИРІШИЛА:
- Затвердити Програму проведення нормативної грошової
оцінки земель населених пунктів Новооржицької селищної територіальної громади на 2023-2024 роки (додається).
- Фінансовому відділу Новооржицької селищної ради передбачити кошти на фінансування Програми.
- Відділу земельних ресурсів та екологічних питань забезпечити організаційне виконання Програм.
4. Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійну комісію з питань фінансів, бюджету, планування соціально-економічного розвитку, інвестицій та міжнародного співробітництва (голова комісії – Сергій ГРИШКО).
Селищний голова Анатолій ТІТЕНКО
Додаток до
рішення сорок другої сесії
Новооржицької селищної ради
восьмого скликання
від 10 серпня 2023 року № 17
Програма
проведення нормативної грошової оцінки земель населених пунктів Новооржицької селищної територіальної громади
на 2023-2024 роки
смт Новооржицьке
2023 рік
Паспорт
Програми розвитку земельних відносин на території Новооржицької селищної територіальної громади на 2022-2024 роки
1 |
Ініціатор розроблення програми |
Відділ земельних ресурсів та екологічних питань |
2 |
Дата, номер і назва розпорядчого документа органу виконавчої влади про розроблення програми |
Рішення селищного голови від13.12.2021 р. №237 «Про порядок розроблення та виконання селищних цільових програм» |
3 |
Розробник програми |
Відділ земельних ресурсів та екологічних питань |
4 |
Співрозробники пограми |
Виконавчий комітет селищної ради, відділ земельних ресурсів та екологічних питань |
5 |
Відповідальний виконавець програми |
Виконавчий комітет селищної ради, відділ земельних ресурсів та екологічних питань |
6 |
Співвиконавці програми |
Виконавчі органи ради, організації, особи, що можуть бути розробниками документації із землеустрою та оцінки земель відповідно до чинного законодавства України Департамент агропромислового розвитку Полтавської ОВА |
7 |
Мета |
Метою Програми є визначення та реалізація основних напрямів державної земельної політики, спрямованих на удосконалення земельних відносин, створення сприятливих умов для сталого розвитку землекористування, сприяння розв’язанню екологічних та соціальних проблем. |
8 |
Термін реалізації програми |
2022-2024 рік |
9 |
Загальний обсяг фінансування, необхідного для реалізації програми, всього (тис.грн.), у тому числі: у т.ч. коштів місцевого бюджету коштів обласного бюджету |
5 078,00 5 074,00 4,00 |
10 |
Очікувані результати виконання |
- підвищити ефективність використання земельних ділянок; - збільшити надходження до бюджету Новооржицької селищної ТГ плати за землю за рахунок проведення нормативної грошової оцінки земель населених пунктів; - вдосконалити моніторинг на землях в межах населених пунктів; - упорядкувати адміністративно-територіальний поділ, вирішити питання забудови, раціонального використання земель населених пунктів, справедливого оподаткування, контролю за використанням та охороною земель; - створити інформаційну базу для ведення державного земельного кадастру, регулювання земельних відносин, раціонального використання і охорони земельних ресурсів, ефективного та об’єктивного оподаткування. |
11 |
Контроль за виконання (орган, уповноважений здійснювати контроль за виконанням) |
Новооржицька селищна рада |
- Загальна характеристика земель Новооржицької селищної
територіальної громади
Головні положення Програми розвитку земельних відносин на території Новооржицької селищної територіальної громади на 2022-2024 роки (далі – Програми) спрямовані на забезпечення стабільного та ефективного функціонування економіки, орієнтованої на задоволення потреб громади, розвиток суб’єктів фінансової діяльності, розроблення інвестиційних програм та експортних потреб в продукції рослинництва і продуктах його переробки, промисловості, упровадження досягнень науково-технічного прогресу і ефективної підприємницької діяльності.
Основними законодавчими актами для розробки Програми є Земельний кодекс України, Закони України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про охорону земель», «Про землеустрій», «Про державний земельний кадастр», «Про регулювання містобудівної діяльності», «Водний кодекс України».
Загальна площа території Новооржицької селищної територіальної громади – 45332,298 га, в тому числі землі сільськогосподарського призначення 38112,8187 га. Площа ріллі 33077,9709 га, забудовані землі 2512,7803 га, під водою 1197,45 га, інші землі 204,0846 га. З загальної площі землі природоохоронного призначення 191,0 га, оздоровчого призначення 2,1646 га, рекреаційного призначення 1 га, історико-культурного призначення 9,92 га.
Площа лісового фонду на території громади становить – 3305,1644 га.
- Основні проблемні питання у галузі раціонального використання земельних ресурсів.
Враховуючи незавершеність розробки нормативно-правових актів, передбачених Земельним Кодексом України та неналежне фінансове забезпечення заходів земельної реформи можна виокремити основні проблемні питання в галузі раціонального використання та охорони земель, в т.ч. водних об’єктів. Першочерговим завданням є оновлення планово-картографічних матеріалів населених пунктів, що поліпшить топографо-геодезичне забезпечення, яке є основним картографічним ресурсом для ведення Державного земельного кадастру, моніторингу використання та охорони земель, містобудування.
Згідно з нормами законодавства кожні 5-7 років необхідно проводити оновлення нормативної грошової оцінки земель населених пунктів та з метою збереження родючого шару ґрунтів і запобігання економічним збиткам необхідно проводити заходи з охорони земель.
Згідно статті 209 Земельного кодексу України кошти, що надходять у порядку відшкодування втрат лісогосподарського виробництва, використовуються на освоєння земель для лісорозведення, у тому числі на здійснення лісовпорядкування, поліпшення відповідних угідь, охорону земель відповідно до розроблених програм та проектів землеустрою, а також на викуп самозалісених ділянок приватної форми власності з метою ведення лісового господарства, проведення інвентаризації земель, проведення нормативної грошової оцінки земель. Використання зазначених коштів на інші цілі забороняється.
Також одним із головних питань є виготовлення паспортів водних об'єктів (наявність паспорта надасть змогу користування водних об'єктів на умовах оренди), встановлення меж населених пунктів, впорядкування водоохоронних зон, прибережних смуг.
Проведення значних обсягів вищезгаданих землевпорядних робіт потребують відповідного фінансування. Вивчення сучасного стану плати за землю свідчить про те, що кошти спрямовуються на погашення бюджетних боргів та на інші цілі не пов’язані з вирішенням питань охорони земель.
За цих умов потрібен ефективний організаційно-економічний механізм реалізації основних вимог реформування земельних відносин у встановлені строки, а також їх фінансове забезпечення за рахунок місцевих бюджетів та коштів землекористувачів і землевласників. Проблемні питання можна вирішити шляхом розроблення і виконання програм.
3.Мета і основні заходи програми
Основними пріоритетами реалізації завдань у сфері земельних відносин виступає розробка та реалізація плану заходів щодо подальшого розвитку земельних відносин на території громади; нормативна грошова оцінка земель громади; встановлення меж населених пунктів; виготовлення паспортів водних об’єктів, ефективне інформаційне забезпечення для раціонального використання земель територіальної громади, виготовлення технічного документації із землеустрою щодо поділу земельної ділянки комунальної власності тощо.
Формування території і встановлення меж населених пунктів здійснюється з метою створення умов для самостійного вирішення селищною радою та її виконавчими органами всіх питань місцевого значення, виходячи з інтересів територіальної громади, на підставі законодавства України.
Метою проведення інвентаризації земель є здобуття достовірних та повних відомостей щодо площі, складу та якісних характеристик земель, землекористувачів та землевласників. Достовірні дані про площі, межі, склад угідь та конфігурацію земельних ділянок надають можливість прогнозувати використання земель, передбачати надходження, обґрунтовано нараховувати земельний податок, адмініструвати орендну плату, сприяти здійсненню раціональної політики у сфері формування ринку землі. Важливо знати які земельні ділянки не використовуються, або використовуються нераціонально, не за цільовим призначенням, всупереч вимогам земельного та природоохоронного законодавства.
Обліковим об’єктом інвентаризації є земельна ділянка, що знаходиться у власності чи користуванні фізичних і юридичних осіб.
Програмою передбачається завершити роботи з інвентаризації земель територіальної громади (виготовлення правовстановлюючих документів під об’єктами комунальної власності територіальної громади), інвентаризації земель загального користування (парки, сквери, водні об'єкти та зони відпочинку), інвентаризація водоохоронних зон водних об'єктів та паспортизація.
Метою Програми є визначення та реалізація основних напрямів державної земельної політики, спрямованих на удосконалення земельних відносин, створення сприятливих умов для сталого розвитку землекористування, сприяння розв’язанню екологічних та соціальних проблем.
Для досягнення поставленої мети необхідна розробка та виконання наступних видів землевпорядних робіт:
- Виготовлення проекту землеустрою щодо встановлення (зміни ) меж населених пунктів – проведення даних робіт дасть можливість забезпечувати реалізацію конституційних прав громадян на отримання у власність земельних ділянок для цілей та в межах норм чинного законодавства, забезпечить впорядкування територій з визначенням перспектив розвитку виробничих, господарських, культурно-соціальних потреб населених пунктів та інвестиційно-привабливих місць.
- Виготовлення документації із землеустрою та виготовлення землеоціночного відведення земельних ділянок у власність (в т. ч. проведення наукових, науково-дослідних та проектно-пошукових робіт) – необхідне для впорядкування комунальної власності з подальшою передачею у користування чи використання для потреб суспільства.
- Проведення інвентаризації земель (в т.ч. невитребуваних земельних часток (паїв)) – метою є створення інформаційної бази для ведення державного земельного кадастру, регулювання земельних відносин, ефективного та об’єктивного оподаткування, здобуття достовірних та повних відомостей щодо площі, складу та якісних характеристик земель, про землекористувачів та землевласників, врегулювання суміжних меж.
- Комплекс робіт землевпорядних, землеоціночних з підготовки земельних ділянок несільськогосподарського призначення до продажу – необхідне для забезпечення реєстрації комунальної власності використання вільної земельної ділянки та продажу права оренди на конкурентних засадах (земельних торгах).
- Проведення нормативно грошової оцінки населених пунктів – необхідне для визначення оновлених ставок земельного податку, ціноутворення, обліку сукупної вартості основних засобів виробництва, визначення розміру орендної плати за землю.
- Здійснення робіт із розроблення, оновлення генеральних планів
населених пунктів Новооржицької селищної територіальної громади із застосуванням сучасних геоінформаційних технологій, що дозволить сформувати бази даних для роботи муніципальних геоінформаційних систем, що впроваджуються у систему управління територією. - Здійснення робіт по розробці плану зонування території – містобудівна документація, що визначає умови та обмеження використання території для містобудівних потреб у межах визначених зон.
- Розроблення технічної документації з нормативно грошової оцінки земельної ділянки.
- Проведення інвентаризації по земельним ділянкам.
- Інвентаризація земель загального користування .
- Розроблення паспортів водних об’єктів (наявність паспорта надасть змогу користування водних об'єктів на умовах оренди).
- Проведення інвентаризації земельних ділянок водного фонду.
- Виготовлення технічного документації із землеустрою щодо поділу земельної ділянки комунальної власності.
4. Фінансове забезпечення програми
Фінансове забезпечення заходів, передбачених Програмою здійснюється за рахунок бюджету Новооржицької селищної територіальної громади у межах наявних фінансових ресурсів, коштів юридичних та фізичних осіб та інших джерел, які не заборонені чинним законодавством. Також на впровадження заходів програми будуть залучатися надходження від відшкодування втрат сільськогосподарського та лісогосподарського виробництва.
На комплексні заходи по проведенню інвентаризації ділянок водного фонду планується співфінансування з бюджету Полтавської обласної ради.
Ресурсне забезпечення
Програми розвитку земельних відносин на території
Новооржицької селищної територіальної громади
на 2022-2024 роки
тис. грн.
Обсяг коштів, які пропонується залучити на виконання програми
|
виконання програми за роками
|
Всього витрат на виконання програми
|
||
2022 рік
|
2023 рік
|
2024 рік
|
||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
Обсяг ресурсів всього, в тому числі:
|
1 550,00
|
1 818,00
|
1 710,00
|
5 078,0
|
державний бюджет
|
|
|
|
|
обласний бюджет
|
|
4,00
|
|
4,00
|
місцевий бюджет
|
1 550,00
|
1 814,00
|
1 710,00
|
5 074,0
|
кошти не бюджетних джерел
|
|
|
|
|
5. Механізм забезпечення реалізації програми
Основними напрямками і механізмами, за допомогою яких можна в найкоротші строки досягти зазначених цілей та докорінно поліпшити охорону земельних ресурсів, слід вважати:
- поглиблення процесів реформування земельних відносин з урахуванням набутого досвіду та соціально-економічних умов сьогодення;
- найшвидше закінчення земельно-кадастрових робіт, що є базою для повного, об’єктивного та оперативного обліку земель з метою врегулювання їх правового статусу, повного і своєчасного оподаткування та розвитку ринку земель (інвентаризація та грошова оцінка земель, розмежування земель державної та комунальної власності, встановлення меж населених пунктів, інвентаризація земель загального користування (водні об’єкти) тощо).
Позитивний ефект від реалізації передбачених заходів буде більшим і настане раніше тільки за умови їх своєчасного виконання, що в свою чергу , залежить від повного та своєчасного їх фінансування на всіх рівнях.
Основним замовником – координатором у реалізації заходів Програми є Новооржицька селищна рада (виконавчий комітет Новооржицької селищної радит). Заходи Програми реалізуються замовником – координатором шляхом організації робіт і розподілу їх серед виконавців згідно з виділеними коштами бюджету Новооржицької селищної територіальної громади.
Згідно Земельного кодексу України, Положення про порядок використання коштів, що надходять у порядку відшкодування втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, затвердженого рішенням вісімнадцятої сесії Полтавської обласної ради шостого скликання від 09 жовтня 2013 року (із змінами), розділами І, ІІ Порядку використання коштів обласного бюджету на виконання заходів Програми ефективного використання земельних ресурсів Полтавщини на період 2022-2027 років, затвердженого рішенням пленарного засідання десятої позачергової сесії Полтавської обласної ради восьмого скликання від 24 грудня 2021 року №361 (зі змінами) з обласного бюджету передбачено фінансування робіт на умовах 50/50% з інвентаризації земельних ділянок та земельних ділянок водного фонду за рахунок коштів, що надходять у порядку відшкодування втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, що враховано у даній Програмі.
6. Очікувані результати від виконання заходів
Виконавши передбачені заходи Новооржицька селищна територіальна громада зможе:
- підвищити ефективність використання земельних ділянок;
- збільшити надходження до бюджету Новооржицької селищної ТГ плати за землю за рахунок проведення нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, надання в оренду водних об’єктів;
- вдосконалити моніторинг на землях в межах населених пунктів;
- упорядкувати адміністративно-територіальний поділ, вирішити питання забудови, раціонального використання земель населених пунктів, справедливого оподаткування, контролю за використанням та охороною земель;
- створити інформаційну базу для ведення державного земельного кадастру, регулювання земельних відносин, раціонального використання і охорони земельних ресурсів, ефективного та об’єктивного оподаткування.
Виходячи з перспективи розвитку правової бази, основних напрямків державної політики у сфері регулювання земельних відносин, стратегічних цілей у реалізації заходів за наявності коштів на проведення земельної реформи, а також удосконалення земельних відносин спрямоване на закріплення конституційного права громадян та юридичних осіб щодо набуття і реалізації права власності на земельні ділянки під контролем органів виконавчої влади та місцевого самоврядування реалізація Програми дозволить створити умови для удосконалення ведення державного земельного кадастру, гарантування прав власності на землю, забезпечить земельно-кадастровою інформацією органи державної влади та місцевого самоврядування усіх землекористувачів.
Додаток
до Програми розвитку земельних
відносин на території Новооржицької
селищної територіальної громади
на 2022 – 2024 роки
Напрями діяльності, завдання та заходи
до виконання Програми розвитку земельних відносин на території Новооржицької селищної територіальної громади на 2022-2024 роки
№ п/ п |
Заходи, необхідні для реалізації програми |
Виконавець |
Всього коштів, тис. грн |
у тому числі по роках, тис. грн |
Очікувані результати |
|
||
2022 |
2023 |
2024 |
|
|||||
1. |
Виготовлення проекту землеустрою щодо встановлення (зміни) меж населених пунктів |
Суб’єкт, що є виконавцем робіт із землеустрою згідно закону |
450,0 |
150,0 |
150,0 |
150,0 |
-підвищити ефективність використання земельних ділянок;
-збільшити надходження до бюджету Новооржицької селищної ТГ плати за землю за рахунок проведення нормативної грошової оцінки земель населених пунктів та за оренду за рахунок паспортів водного об’єкта ;
-вдосконалити моніторинг на землях в межах населених пунктів;
-упорядкувати адміністративно-територіальний поділ, вирішити питання забудови, раціонального використання земель населених пунктів, справедливого оподаткування, контролю за використанням та охороною земель;
- створити інформаційну базу для ведення державного земельного кадастру, регулювання земельних відносин, раціонального використання і охорони земельних ресурсів, ефективного та об’єктивного оподаткування
|
|
2. |
Виготовлення документації із землеустрою та виготовлення землеоціночного відведення земельних ділянок у власність (в т. ч. проведення наукових, науково-дослідних та проектно-пошукових робіт) |
Суб’єкт, що є виконавцем робіт із землеустрою згідно закону |
450,0 |
150,0 |
150,0 |
150,0 |
|
|
3. |
Проведення інвентаризації земель населених пунктів |
Суб’єкт, що є виконавцем робіт із землеустрою згідно закону |
150,0 |
50,0 |
50,0 |
50,0 |
|
|
4. |
Комплекс робіт землевпорядних, землеоціночних з підготовки земельних ділянок несільсько- господарського призначення до продажу |
Суб’єкт, що є виконавцем робіт із землеустрою згідно закону |
150,0 |
50,0 |
50,0
|
50,0 |
|
|
5. |
Проведення нормативно грошової оцінки населених пунктів |
Суб’єкт, що є виконавцем робіт із землеустрою згідно закону |
1500,0 |
500,0 |
500,0
|
500,0
|
|
|
6 |
Проведення інвентаризації земельних ділянок під об’єктами комунальної власності |
Суб’єкт, що є виконавцем робіт із землеустрою згідно закону |
600,0 |
200,0 |
200,0 |
200,0 |
|
|
7 |
Виготовлення документації генерального плану |
Суб’єкт, що є виконавцем робіт із землеустрою згідно закону |
900,0 |
300,0 |
300,0 |
300,0 |
|
|
8 |
Роботи по розробці плану зонування території |
Суб’єкт, що є виконавцем робіт із землеустрою згідно закону |
300,0 |
100,0 |
100,0 |
100,0 |
|
|
9 |
Розроблення технічної документації з нормативно грошової оцінки земельної ділянки |
Суб’єкт, що є виконавцем робіт із землеустрою згідно закону |
150,0 |
50,0 |
50,0 |
50,0 |
|
|
10 |
Проведення інвентаризації земельних ділянок |
Суб’єкт, що є виконавцем робіт із землеустрою згідно закону |
200,0 |
|
100,0 |
100,0 |
|
|
11 |
Розроблення паспортів водних об’єктів |
Суб’єкт, що є виконавцем робіт із землеустрою згідно закону |
120,0 |
|
60,0 |
60,0 |
|
|
12 |
Проведення інвентаризації земельних ділянок водного фонду |
Суб’єкт, що є виконавцем робіт із землеустрою згідно закону |
8,0 |
|
8,0 |
|
|
|
у т.ч. за рахунок коштів місцевого бюджету, що надходять у порядку відшкодування втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва |
|
|
4,0 |
|
|
|||
за рахунок коштів обласного бюджету, що надходять у порядку відшкодування втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва |
|
|
4,0 |
|
|
|||
13 |
Виготовлення проектів землеустрою по зміні цільового призначення земельних ділянок |
|
50,0 |
|
50,0 |
|
|
|
14 |
Виготовлення технічного документації із землеустрою щодо поділу земельної ділянки комунальної власності |
|
50,0 |
|
50,0 |
|
|
|
|
Всього |
- |
5078,0 |
1550,0 |
1818,0 |
1710,0 |
- |
|
Секретар селищної ради Алла СКРИПНИК