Новооржицька громада
Полтавська область, Лубенський район

рішення селищної ради №14 «Про затвердження Положення про громадський бюджет Новооржицької територіальної громади»

Кількість переглядів: 41
Скликання: 8 скликання
Сесія: 40 (позачергова) сесія восьмого скликання
Тип документу: рішення селищної ради
Дата прийняття: 11.05.2023
Дата оприлюднення: 30.05.2023
Номер документу: 14
Назва документу: Про затвердження Положення про громадський бюджет Новооржицької територіальної громади
Прикріплені файли:

НОВООРЖИЦЬКА СЕЛИЩНА РАДА

ЛУБЕНСЬКОГО  РАЙОНУ  ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Сорокова (позачергова) сесія  восьмого скликання

 

Р І Ш Е Н Н Я

 

11 травня  2023 року                                                                                   № 14   

 

Про затвердження Положення про громадський бюджет Новооржицької територіальної громади

   

З метою впровадження інноваційних механізмів залучення громадськості до розподілу коштів бюджету Новооржицької територіальної громади та розвитку демократичного процесу обговорення громадою напрямів використання бюджетних коштів, керуючись статтями 25 та 26 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”, за погодженням з постійними депутатськими комісіями міської ради, селищна рада

 

В И Р І Ш И Л А:

 

1. Затвердити Положення про громадський бюджет Новооржицької територіальної громади згідно з додатком 1.

2. Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійну комісію з питань  фінансів, бюджету, планування соціально-економічного розвитку, інвестицій та міжнародного співробітництва (голова комісії – Сергій ГРИШКО).

 

 

                 Селищний голова                                                    Анатолій ТІТЕНКО

 

 

Додаток

                                                                                      до рішення 40 (позачергової)   сесії                                                                                                               

                                                                                      Новооржицької селищної ради восьмого                                                                                                      

                                                                                       скликання  від  11 травня  2023 р.  №  14

 

П О Л О Ж Е Н Н Я

ПРО ГРОМАДСЬКИЙ БЮДЖЕТ НОВООРЖИЦЬКОЇ ТЕРИТОРІАЛЬНОЇ ГРОМАДИ

 

1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

1. Положення про громадський бюджет Новооржицької територіальної громади (далі – Положення) визначає основні засади процесу взаємодії Новооржицької селищної ради та громадян територіальної громади щодо включення жителів, які постійно проживають у територіальній громаді, до прийняття рішень щодо розподілу частини бюджету громади, залучення їх до участі у бюджетному процесі та надання можливості для вільного доступу до інформації, а також забезпечення відкритості та прозорості діяльності Новооржицької селищної ради та її виконавчих органів.

Це Положення розроблене з урахуванням норм Бюджетного кодексу України, Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», а також досвіду українських та польських міст із партисипативного (громадського) бюджетування.

2. Визначення термінів:

1) Громадський бюджет Новооржицької територіальної громади (далі – громадський бюджет) – це частина бюджету Новооржицької територіальної громади, з якого здійснюється фінансування визначених безпосередньо членами територіальної громади заходів, виконання робіт та надання послуг відповідно до оформлених проєктів, які стали переможцями конкурсу в межах розпорядників та одержувачів бюджетних коштів в системі головних розпорядників бюджетних коштів.

Кошти громадського бюджету спрямовуються на реалізацію визначених в процесі голосування кращих проєктів розвитку громади, які надійшли до Новооржицької селищної ради від мешканців територіальної громади.

2) Проєкт – пропозиція, яка подана членом територіальної громади та має підтримку не менше 10 членів територіальної громади (крім автора), в якій відображено план дій, комплекс робіт, задум, ідея, викладені у вигляді опису з відповідним обґрунтуванням, розрахунками витрат, кресленнями (картами, схемами), фотографіями, що розкривають сутність задуму та (яка не суперечить законодавству, реалізація якої належить до компетенції органів місцевого самоврядування)  можливість його практичної реалізації за рахунок громадського бюджету протягом наступного бюджетного року та оформлена за формою згідно із додатком 1 цього Положення

3) Автор проєкту – дієздатний громадянин України віком від 14 років, який подає проєкт для участі в конкурсі.

4) Конкурс – це відбір проєктів, який дає можливість відібрати кращі з надісланих на розгляд пропозицій шляхом голосування членами територіальної громади.

5) Координаційний комітет – створений рішенням Новооржицької селищної ради колегіальний, постійно діючий консультативний орган, який координує процес здійснення та функціонування громадського бюджету, забезпечує дотримання цього Положення, контроль за відбором проєктів для фінансування, їх виконанням та попередній розгляд звіту про виконання проєктів, відібраних для фінансування з громадського бюджету.

6) Голосування – процес визначення жителями Новооржицької територіальної громади (громадянами України віком від 14 років, які зареєстровані або проживають на території Новооржицької територіальної громади, що підтверджується офіційними документами – довідкою про місце роботи, навчання, служби чи іншими документами, що підтверджують факт проживання у громаді) проєктів-переможців серед відібраних проєктів шляхом заповнення бланку для голосування в електронному вигляді на визначеному вебресурсі.

7) Конфлікт інтересів – наявність у особи приватного інтересу у сфері, в якій вона виконує свої службові, посадові чи представницькі повноваження, що може вплинути на об'єктивність чи неупередженість прийняття нею рішень або на вчинення чи невчинення дій під час виконання зазначених повноважень.

 

8). Попередній аналіз проектів - процедура формальної перевірки відповідності проектної пропозиції встановленій формі та Положенню, на основі якої  заповнюється Розділ І Бланку розгляду проекту (Додаток 3).

9). Експертиза проектів – процедура проведення головними розпорядниками коштів Новооржицької селищної ради оцінки, надання зауважень та рекомендацій щодо проектів на предмет їх відповідності вимогам чинного законодавства, Стратегії розвитку Новооржицької територіальної громади, реалістичності бюджету проекту для його практичної реалізації, на основі якої  заповнюється Розділ ІІ Бланку розгляду проекту (Додаток 3).

            10). Е-сервіс «Громадський бюджет» - електронна інформаційна система автоматизованого керування процесами Громадського бюджету, яка відображає усі етапи кожного циклу громадського бюджету та відповідну статистику у режимі реального часу, дозволяє брати участь у подачі проектів та голосуванні за них, забезпечує зв’язок з авторами проектів, оприлюднення інформації щодо проектів-переможців, стану їх реалізації та звітування за ними. Автентифікація користувачів системи здійснюється за допомогою BankID та кваліфікованого електронного підпису.

11). Відповідальний адміністратор - посадова особа, яка здійснює виконання функцій модератора в е-сервісі «Громадський бюджет», зокрема має повноваження завантажувати проекти до системи, змінювати їх статус, вносити до системи голоси жителів на основі їх вільного волевиявлення. Перелік відповідальних адміністраторів визначається Уповноваженим органом з питань громадського бюджету.

12). Проекти-переможці – проекти, які згідно з рейтинговим списком за результатами голосування набрали найбільшу кількість голосів, до вичерпання обсягу коштів громадського бюджету, затвердженого на відповідний рік. Не може бути профінансований проект, який набрав менше ____ голосів за результатами голосування.

13). Цикл громадського бюджету - сукупність заходів та іншої діяльності, які спрямовані на виділення коштів на реалізацію проектів громадського бюджету, організації подання, аналізу та допуску до голосування проектних пропозицій, проведення голосування та визначення і подальшої реалізації проектів-переможців.

 

2. Загальні положення

2.1. Видатки на реалізацію проектів громадського бюджету в Новооржицькій територіальній громаді здійснюються за рахунок коштів бюджету Новооржицької селищної територіальної громади.

2.2.  Загальний обсяг видатків на реалізацію проектів в рамках громадського бюджету за рахунок коштів бюджету Новооржицької селищної територіальної громади на бюджетний рік визначається рішенням Новооржицької селищної ради при затвердженні бюджету Новооржицької селищної територіальної громади або при внесенні змін до бюджету Новооржицької селищної територіальної громади на відповідний рік.

2.3.  За рахунок коштів громадського бюджету фінансуються проекти, реалізація яких можлива протягом одного бюджетного періоду.

2.4.  Подані проекти для фінансування за рахунок громадського бюджету мають бути спрямовані на поліпшення комфорту проживання жителів, сприяти соціально-економічному, культурному і просторовому розвитку, впровадженню сучасних інноваційних проектів в усіх сферах життєдіяльності громади (за потреби уточнюються конкретні напрямки проєктів). Проекти не повинні бути пов’язані з поточною роботою у відповідних галузях та сферах діяльності і поточним утриманням бюджетних установ.

2.5. У разі, якщо реалізація проекту передбачає використання земельної ділянки чи іншого об’єкта об’єкта нерухомого майна, вони повинні належати до комунальної власності Новооржицької громади.

2.6. Автор проекту дає згоду Новооржицькій селищні раді на використання усіх матеріалів та ідеї проекту для можливої подальшої реалізації, зокрема, не в межах громадського бюджету.

 

3. Параметри громадського бюджету

 

3.1.      Параметри громадського бюджету щорічно затверджуються розпорядженням Новооржицького селищного голови.

3.2.      Параметри громадського бюджету включають:

  • орієнтовний календарний план реалізації етапів громадського бюджету;
  • перелік пунктів супроводу та пунктів для голосування;
  • максимальна та мінімальна вартість проекту;
  • інші параметри (за необхідності).

 

4. Координаційна рада

 

4.1.Для координації основних етапів реалізації Громадського бюджету в Новооржицькій територіальній громаді розпорядженням селищного голови затверджується персональний склад Координаційної ради строком на 2 роки. Зміни до персонального складу Координаційної ради вносяться розпорядженням селищного голови за поданням Координаційної ради.

4.2. Склад Координаційної ради формується з 12 осіб, по 4 особи від депутатського корпусу, представників громадськості, представників виконкому. За потреби до засідань Координаційної ради можуть бути залучені експерти з правом дорадчого голосу.

4.3. Склад Координаційної ради формується на основі заяв з викладеною мотивацією від потенційних членів, які мають бажання долучитися до координації громадського бюджету.

4.4. Членство у Координаційній раді може бути припинено:

  • на підставі вмотивованого рішення Координаційної ради;
  • за власним бажанням члена Координаційної ради;
  • у випадку складення депутатського мандату чи завершення депутатських повноважень члена Координаційної ради;
  • у випадку пропуску більше 3 засідань Координаційної ради без поважних причин;
  • після завершення дворічного строку перебування у складі Координаційної ради.

4.5. Члени Координаційної ради зобов’язуються утримуватися від використання засідань для відстоювання особистих, приватних чи партійних інтересів та не використовувати свою діяльність у Координаційній раді у політичних та інших цілях, не пов'язаних з громадським бюджетом громади.

4.6. Формою роботи Координаційної ради є її засідання, що відбуваються за потребою. Засідання проводяться гласно і відкрито з онлайн-трансляцією. Протоколи засідань не пізніше 5 днів після засідання оприлюднюються на сайті Новооржицької громади та в е-сервісі «Громадський бюджет».

4.7. Під час першого засідання Координаційна рада обирає зі свого складу Голову та секретаря. Засідання Координаційної ради вважається правомочним у разі, якщо на засіданні присутні не менше половини її членів.

4.8. Рішення Координаційної ради приймаються простою більшістю голосів присутніх на засіданні і оформлюються протоколом, який підписується головою та секретарем Координаційної ради.

4.9. Завданнями Координаційної ради є:

-  супровід громадського бюджету на всіх його етапах;

-  вирішення спірних ситуацій, що виникають під час громадського бюджету;

-  організація проведення експертизи поданих проектів головними розпорядниками коштів;

- розгляд та затвердження реєстрів позитивно та негативно оцінених проектів головними розпорядниками коштів;

-  затвердження переліку проектів, що допускаються до голосування;

-  затвердження результатів голосування та проектів-переможців;

-  здійснення інших завдань, пов’язаних з громадським бюджетом.

4.10.    Для виконання завдань, встановлених цим Положенням, Координаційна рада має право:

-  отримувати інформацію від головних розпорядників коштів, запрошувати їх представників на засідання в межах питань реалізації громадського бюджету;

-  заслуховувати авторів проектів та отримувати від них додаткову інформацію;

-  рекомендувати авторам об’єднувати схожі проекти шляхом створення нового проекту;

-  здійснювати контроль за проведенням підрахунку голосів, відданих за проекти;

- здійснювати інші повноваження для успішної реалізації громадського бюджету.

 

5. Інформаційно-промоційна кампанія

 

5.1.      Щороку для інформування населення Новооржицької територіальної громади  про громадський бюджет проводиться інформаційно-промоційна кампанія.

5.2.      Координація роботи з проведення інформаційно-промоційної кампанії покладається на Уповноважений орган з питань громадського бюджету. Інформаційно-промоційна кампанія проводиться через офіційний сайт Новооржицької громади, засоби масової інформації, мережу Інтернет, шляхом розповсюдження інформаційних матеріалів на стендах, в газетах та інших виданнях, а також шляхом проведення публічних заходів (зустрічей, круглих столів тощо). Вона спрямована на ознайомлення громадян з основними положеннями та принципами фінансування проектів громадського бюджету за рахунок коштів  бюджету Новооржицької селищної територіальної громади, заохочення громадськості до подання проектів, інформування про хронологію (черговість) та дати проведення заходів, ознайомлення з проектами, які були затверджені до голосування, перебіг подій, результати голосування, результати реалізації проектів-переможців.

5.3. Інформація про громадський бюджет (нормативні документи, промоційні матеріали, відомості про проекти, результати голосування, новини щодо перебігу подій тощо) розміщується у відповідному розділі на офіційному сайті Новооржицької громади та в е-сервісі «Громадський бюджет».

5.4.      Автори проектів можуть самостійно за власний рахунок організовувати інформаційні заходи з роз’ясненням переваг власного проекту з метою отримання більшої підтримки жителів громади.

 

6. Порядок підготовки та подання проекту

 

6.1. Проект, який подається для реалізації в межах громадського бюджету, має за змістом та оформленням відповідати вимогам, передбаченим цим Положенням.

6.2.  Проект розробляється автором за формою, наведеною у Додатку 2 до цього Положення. Сторінка форми з особистими даними автора проекту обов’язково оформляється на окремій сторінці та не підлягає оприлюдненню в електронній е-сервісі «Громадський бюджет».

6.3.      Назва проекту повинна бути викладена лаконічно та чітко відповідати змісту проекту в межах одного речення. Один автор в межах одного циклу (року) може подати не більше 2 проектів.

6.4.      План заходів з виконання проекту повинен відображати процедуру виконання проекту, зокрема закупівлю товарів, виконання робіт, надання послуг (у залежності від потреб проекту).

6.5.      Розрахунки, креслення, фотографії, що розкривають сутність проекту та можливість його практичної реалізації, додаються автором до проекту, про що зазначається у формі проекту (назва додатку та кількість сторінок).

6.6. Під час підготовки проекту автор забезпечує його відповідність таким вимогам:

-  проект відповідає нормам чинного законодавства України;

- питання реалізації проекту знаходиться в межах компетенції Новооржицької селищної ради та її виконавчих органів;

- реалізація проекту планується на території Новооржицької територіальної громади та відповідає пріоритетам Стратегії розвитку Новооржицької територіальної громади , містобудівній документації, на території будівель (приміщень) загального користування та об’єктів соціально-культурної сфери комунальної форми власності;

-  термін реалізації проекту не перевищує 1 бюджетний рік;

- орієнтовний кошторис проекту, розрахований автором, включає усі необхідні витрати (закупівля матеріалів, послуг, робіт та інших витрат, необхідних для реалізації проекту);

- результати реалізації проекту є загальнодоступними для жителів громади;

- реалізація проекту не дискримінує права інших осіб;
- проект не повинен суперечити діючим цільовим програмам або дублювати завдання, які передбачені цими програмами і плануються до реалізації у відповідному бюджетному році.

6.7. Не розглядаються та не можуть бути допущеними до голосування проекти, які:

- суперечать чинному законодавству України;

- передбачають виключно розробку проектної та іншої документації;

- передбачають залучення для їх реалізації додаткової штатної чисельності до штату бюджетної установи та постійного її утримання за рахунок коштів місцевого бюджету, витрати майбутніх періодів перевищують кошторис проекту;

- передбачають створення окремих комунальних підприємств, установ та організацій;

- проекти, що мають приватний, комерційний характер;

- проекти, що містять інформацію, яка має ознаки реклами політичних, релігійних організацій;

- проекти, реалізація яких не належить до повноважень ради.

6.8. Проект може бути знятий з розгляду за письмовою заявою автора, за умови що таку заяву подано особисто до фінансового відділу Новооржицької селищної ради  не пізніше ніж за 5 днів до початку голосування.

6.9.   Автор проекту подає такі документи:

-  проектну пропозицію та кошторис проекту, за формою згідно з Додатком 2 до цього Положення;

-  згоду на обробку персональних даних;

Під час подачі проекту автор обов’язково надає оригінал документу, що посвідчує особу та інші документи, відповідно до п. 1.5. цього Положення.

6.10.   Автори проектів несуть відповідальність за порушення авторських та інших прав інтелектуальної власності у порядку, передбаченому чинним законодавством України.

6.11. Проект подається автором одним із таких способів:

- в паперовій формі до Уповноваженого органу з питань громадського бюджету або пунктів супроводу та голосування та надсилається електронна версія проектної заявки разом з усіма додатками на електронну адресу [email protected] або

- в електронній формі завантажується через е-сервіс «Громадський бюджет».  

6.12.    Подані у паперовій формі проекти вносяться відповідальним адміністратором до е-сервісу «Громадський бюджет» протягом 2 робочих днів з дня отримання таких проектів.       

6.13. Автори проектів можуть звертатись за консультацією стосовно визначення орієнтовної вартості (кошторису) проекту та з інших питань щодо заповнення форми проекту до Уповноваженого органу з питань громадського бюджету або до потенційних розпорядників коштів, які будуть реалізовувати проект у разі визначення його переможцем.

 

7. Перевірка проектів

 

 7.1.Фінансовий відділ Новооржицької селищної ради  забезпечує організацію попереднього аналізу проектних пропозицій, веде реєстр отриманих проектних пропозицій та оприлюднює його в е-сервісі «Громадський бюджет».

7.2. Фінансовий відділ Новооржицької селищної ради  протягом 5 робочих днів з моменту завершення прийому проектних пропозицій здійснює їх попередню перевірку щодо:

-  повноти заповнення усіх обов’язкових полів форми проекту відповідно до Додатку 2 до цього Положення;

-

днів відсутності ознак порушення законодавства України, у тому числі закликів до насильства, порушення прав і свобод людини, розпалювання міжетнічної, расової або релігійної ворожнечі тощо.

7.3.У разі, якщо проектна пропозиція не відповідає вимогам цього Положення, спеціаліст фінансового відділу Новооржицької селищної ради повідомляє про це автора (-ів) проекту та повертає проект на доопрацювання.

7.4. Автор проекту впродовж 5 календарних днів доопрацьовує проект та подає його повторно. У разі відмови автора внести зміни – проект в подальшому не розглядається, про що Фінансовий відділ Новооржицької селищної ради  зазначається в бланку розгляду проекту.

7.5.  Протягом 3 робочих після закінчення строків для доопрацювання проектів, Фінансовий відділ Новооржицької селищної ради  формує реєстр проектів, які пройшли попередню перевірку та разом із бланками розгляду проектів передає їх до Координаційної ради.

7.6. Координаційна рада своїм рішенням розподіляє проекти для проведення експертизи між головними розпорядниками коштів Новооржицькох селищної ради відповідно до їх повноважень та змісту (сфери реалізації) проектів.

7.7.  Головні розпорядники коштів протягом 10 календарних днів з дня отримання проекту здійснюють його аналіз (експертизу) на предмет можливості реалізації проекту в межах відповідного бюджетного року, відповідності законодавству України, стратегічним цілям розвитку Новооржицької територіальної громади, належності місця реалізації проекту (земельної ділянки, будівлі) до власності територіальної громади та ін. У разі недостатності викладеної в проекті інформації для здійснення ґрунтовного аналізу представники Головних розпорядників коштів зв’язуються з автором проекту з пропозицією уточнення інформації. Зміни до поданого проекту вносяться автором особисто протягом 5 робочих днів.

7.7.  У разі відмови автора проекту надати усю необхідну інформацію чи внести зміни, проект розглядається у початковому обсязі та на основі наданих даних формується бланк розгляду проекту.

7.8.  У разі, коли під час експертизи проекту виявлено, що реальна вартість проекту буде вищою, ніж визначена автором проекту, та перевищує встановлений граничний обсяг витрат на реалізацію проекту, автору проекту пропонується зменшити обсяги витрат на реалізацію проекту (шляхом зменшення обсягу робіт, вибору інших матеріалів тощо). У разі відсутності письмової згоди автора проекту вирішити питання перевищення вартості заявленого проекту, проект у подальшому розглядається у початковому обсязі та на основі наданих даних формується бланк розгляду проекту.

7.9.За підсумками проведеної експертизи по кожному поданому проекту головними розпорядниками коштів Новооржицької селищної ради заповнюється розділ ІІ бланку розгляду проекту відповідно до Додатку 3 цього Положення. Бланк розгляду проекту містить позитивну чи негативну оцінку запропонованого проекту. У разі негативної оцінки проекту зазначаються аргументовані причини формування негативного висновку, про що повідомляється автор проекту.

7.10.   Належним чином підготовлений та оформлений бланк розгляду проекту головний розпорядник коштів направляє до Уповноваженого органу з питань громадського бюджету, який протягом 2 робочих днів формує реєстр позитивно та негативно оцінених проектів, до якого додаються бланки розгляду проектів та передає їх Координаційній раді для затвердження та визначення переліку проектів, які допускаються до голосування. Уповноважений робочий орган здійснює відповідні зміни щодо руху проектів в е-сервісі «Громадський бюджет».

7.11. У разі якщо автор проекту не погоджується з наданим негативним експертним висновком, він може подати апеляційну заяву у довільній формі до Координаційної ради протягом 3 робочих днів.

7.12. Координаційна рада на своєму засіданні розглядає можливі апеляції авторів проектів та інші заяви, розглядає та затверджує реєстр проектів до голосування протягом 5 робочих днів з моменту отримання реєстру позитивно та негативно оцінених проектів.

7.13.   Уповноважений орган з питань громадського бюджету протягом двох робочих днів після прийняття рішення координаційною радою, оприлюднює на сайті Новооржицької громади перелік проектів, які допущені до участі у голосуванні та відхилені проекти. Вся інформація публікується в е-сервісі «Громадський бюджет».

 

8. Голосування

 

8.1.  Голосування за проекти здійснюється через е-сервіс «Громадський бюджет», на яку розміщено посилання на сайті Новооржицької громади, та у  пунктах супроводу та голосування, визначених розпорядженням селищного голови. Голосування може здійснюватися за допомогою відповідальних адміністраторів шляхом внесення в систему голосу за той чи інший проект, в банківських терміналах та через чат-бот.

8.2.   Оголошення про початок голосування, перелік пунктів для голосування, місце їх розташування та графік роботи оприлюднюються на офіційному сайті Новооржицької громади.

8.3.Голосування проводиться не пізніше _ робочих днів після оприлюднення допущених для участі у голосуванні проектів на офіційному сайті Новооржицької громади.

8.4. Голосування за проекти здійснюється впродовж 15 календарних днів з дня початку голосування.

8.5.   Одна особа може проголосувати за 1 проект у кожній категорії (у разі їх наявності).

8.6.  Обов’язковою умовою для голосування є ідентифікація особи, яка голосує відповідно до п. 1.5. цього Положення або автентифікація у відповідності до п 1.10 цього Положення.

 

9. Визначення проектів-переможців

 

9.1.Після завершення кінцевого терміну голосування здійснюється підрахунок голосів. Підрахунок голосів за кожним з проектів здійснюється в е-сервісі «Громадський бюджет» в автоматичному режимі.

9.2.Якщо за результатами голосування два або декілька проєктів отримали однакову кількість голосів, пріоритетність визначається рішенням Координаційної ради за оцінкою відсутності зауважень в бланку розгляду проєкту. У разі неможливості визначення переможця зазначеним чином,  пріоритетність визначається датою реєстрації відповідного проєкту, перемагає той, що раніше поданий. У разі якщо проєкти мають однакову дату реєстрації, пріоритетність має той, який потребує меншого обсягу фінансування.

9.3.Останні за рейтингом проекти, що виходять за рамки встановленого обсягу громадського бюджету на відповідний рік, не включаються до списку проектів-переможців.

9.4. Координаційна рада не пізніше 5 робочих днів з дня завершення голосування розглядає скарги та інші звернення щодо результатів голосування, у разі необхідності організовує необхідні перевірки із залученням зацікавлених сторін та приймає рішення про затвердження результатів голосування за проекти громадського бюджету. Координаційна рада передає рішення про затвердження результатів голосування до Уповноваженого органу з питань громадського бюджету для публікації на офіційному сайті Новооржицької громади та оновлення даних в е-сервісі «Громадський бюджет».

9.5.Уповноважений орган з питань громадського бюджету на основі протоколу Координаційної ради готує проект розпорядження селищного голови про проекти-переможці із зазначенням головних розпорядників бюджетних коштів, відповідальних за їх реалізацію та подальше включення бюджетних запитів для реалізації проектів громадського бюджету.

9.6.Проекти-переможці, підлягають фінансуванню за рахунок коштів бюджету на відповідний бюджетний рік.

 

10. Затвердження видатків та реалізація проектів-переможців

  

10.1.Виконавцями проектів-переможців визначаються головні розпорядники бюджетних коштів – виконавчі органи Новооржицької селищної ради, які повинні здійснювати організацію та контроль за реалізацією проекту на будь-якому етапі.

10.2.Проекти, які перемогли за підсумками голосування, фінансуються в рамках громадського бюджету Новооржицькї територіальної громади після прийняття Новооржицькою радою відповідного рішення про місцевий бюджет або внесення змін до місцевого бюджету.

10.3. Головні розпорядники бюджетних коштів, до повноважень яких відноситься реалізація проектів, забезпечують включення до бюджетних запитів на відповідний бюджетний період обсягів коштів, необхідних на реалізацію проектів-переможців, за необхідності готують пропозиції щодо внесення змін до відповідних цільових програм.

10.4.Після затвердження в установленому порядку бюджету Новооржицької територіальної громади розпорядники бюджетних коштів забезпечують реалізацію проектів відповідно до вимог чинного законодавства України.

10.5. Автори проектів-переможців можуть здійснювати контроль за реалізацією проектів.

10.6. Головні розпорядники бюджетних коштів забезпечують взаємодію та координацію дій в межах бюджетного законодавства з авторами проектів-переможців у процесі реалізації проектів.

10.7.Під час реалізації проекту допускаються незначні зміни, якщо вони не суперечать загальній ідеї та погоджені з автором проекту.

 

11. Звітування та оцінка результатів реалізації проектів

 

11.1. Головні розпорядники бюджетних коштів готують звіт про реалізацію кожного проекту громадського бюджету протягом 15 днів з моменту завершення реалізації відповідного проекту та загальний звіт наприкінці тний, ко

 планового року реалізації проектів-переможців.

11.2.   Звіт включає в себе:

-          загальний опис результатів проекту;

-          опис робіт та послуг, які було проведено та надано;

-          заходи, які не вдалося реалізувати, або було реалізовано іншим чином;

-          фактичний термін реалізації проекту;

-          фактичний бюджет проекту;

-          фотозвіт результату.

11.3. Звіти про реалізацію проектів розпорядники бюджетних коштів подають до фінансового відділу  ради для оприлюднення на сайті Новооржицької селищної ради та до Уповноваженого органу з питань громадського бюджету для здійснення необхідних оновлень в е-сервісі «Громадський бюджет».

10. ЗАКЛЮЧНІ ПОЛОЖЕННЯ

Зміни до цього Положення вносяться рішенням Новооржицької селищної ради .

 

 

 

Секретар селищної  ради                                                                Алла   СКРИПНИК

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

до Положення про громадський бюджет Новооржицької територіальної громади

 

ФОРМА ПРОЄКТУ,

реалізація якого планується за рахунок коштів

громадського бюджету у _____ році

 

Ідентифікаційний номер проєкту

(вписує уповноважений робочий орган, згідно з реєстром )

 

Дата надходження проєкту

(заповнюється уповноваженим робочим органом)

 

Прізвище, ім’я, по батькові особи уповноваженого робочого органу що реєструє проєкт:

 

(підпис)

 

ВСІ ПУНКТИ Є ОБОВ’ЯЗКОВИМИ ДЛЯ ЗАПОВНЕННЯ!

 

1. Назва проєкту (не більше 15 слів):

……………………………………………………………………………………..…

…………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………..

2. Пріоритетні напрямки проєкту (необхідне підкреслити і поставити знак "Х"):

● облаштування тротуарів –                    ● естетичне облаштування –

● дороги –                  ● будівництво спортивних та дитячих майданчиків –

● облаштування зон відпочинку (в тому числі зі створенням точок вільного доступу до мережі  Інтернет) та впорядкування прибережних смуг водойм – ● вуличне освітлення –          ● розвиток вело- та бігової інфраструктури – ● заходи з енергозбереження – ● інше –

3. Місце реалізації завдання (адреса, установа/заклад, кадастровий номер земельної ділянки, якщо відомо, тощо):

……………………………………………………………………………………..…

……………………………………………………………………………………..…

…………………………………………………………………………………..……

 

4. Короткий опис проєкту (не більше 50 слів):

…………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………

 

Продовження Додатка 1

до Положення про громадський бюджет Новооржицької територіальної громади

 

5. Опис проєкту (основна мета проєкту; проблема, на вирішення якої він спрямований; запропоновані рішення; пояснення щодо того, чому саме це завдання повинно бути реалізоване і яким чином його реалізація вплине на подальше життя мешканців. Опис проєкту не повинен містити вказівки на суб’єкт, який може бути потенційним виконавцем проєкту. Також обов’язково зазначити відповідність стратегічним пріоритетам і цілям розвитку. Якщо проєкт має капітальний характер, зазначається можливість користування результатами проєкту особами з особливими потребами):

…………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………

 

6. Обґрунтування бенефіціарів проєкту (основні групи мешканців, які зможуть користуватися результатами проєкту):

……………………………………………………………………………………..….………………………………………………………………………………………………..………………………………………………………………………………….………………..……………………………………………………………………….…………………………..…………………………………………………………….…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………............................

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

 

7. Інформація щодо очікуваних результатів у разі реалізації проєкту:

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………...……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

 

Продовження Додатка 1

до Положення про громадський бюджет Новооржицької територіальної громади

 

8. Орієнтовна вартість (кошторис) проєкту (всі складові проєкту та їх орієнтовна вартість):

Складові завдання

Орієнтовна вартість, гривень

1.

 

2.

 

3.

 

4.

 

5.

 

6.

 

7.

 

РАЗОМ:

 

9. Список з підписами щонайменше 10 громадян України віком від 14 років, які зареєстровані або проживають на території Новооржицької територіальної громади, що підтверджується офіційними документами (довідкою про місце роботи, навчання, служби чи іншими документами, що підтверджують факт проживання в територіальній громаді), та підтримують цей проєкт (окрім його авторів), що додається. Кожна додаткова сторінка списку повинна мати таку ж форму, за винятком позначення наступної сторінки (необхідно додати оригінал списку у паперовій формі).

 

10. Контактні дані автора/авторів проєкту, які будуть загальнодоступні, у тому числі для авторів інших проєктів, мешканців, представників засобів масової інформації, з метою обміну думками, інформацією, можливих узгоджень тощо (необхідне підкреслити):

а) висловлюю  свою  згоду  на  використання  моєї  електронної  адреси ……………………………………………...……..…  для зазначених вище цілей

Підпис особи, що дає згоду на використання своєї електронної адреси ….…………..

б) не висловлюю згоди на використання моєї електронної адреси для зазначених вище цілей.

Примітка:

Контактні дані авторів проєктів (тільки для Новооржицької селищної ради), зазначаються на зворотній сторінці бланку-заявки, яка є недоступною для громадськості.

 

11. Інші додатки (якщо необхідно):

a) фотографія/ї, які стосуються цього проєкту,

б) мапа з зазначеним місцем реалізації проєкту,

в) інші матеріали, суттєві для поданого проєкту (креслення, схеми тощо) …………………………………………………………………………………………………..

…………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………

сторінку необхідно роздрукувати на окремому аркуші

 

Продовження Додатка 1

до Положення про громадський бюджет Новооржицької територіальної громади

 

12. Автор (автори) проєкту та його (їх) контактні дані (дані необхідно вписати чітко і зрозуміло). Доступ до цієї інформації матимуть лише представники Вараської міської ради:

Прізвище, ім’я,

по батькові

Контактні дані

Дата та підпис*

1.

Адреса реєстрації*__________________

Поштова адреса: (індекс), ___________,

місто/село_________________________

м-н/вул._____________, буд. __,  кв.__

____________

(дата)

e-mail:

№ тел.:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Серія та

номер паспорта

 

 

 

 

 

 

 

 

 

____________

(підпис)

2.

Адреса реєстрації*__________________

Поштова адреса: (індекс), ___________,

місто/село_________________________

м-н/вул._____________, буд. __,  кв.__

____________

(дата)

e-mail:

№ тел.:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Серія та

номер паспорта

 

 

 

 

 

 

 

 

 

____________

(підпис)

. . . . . . .

 

 

 

* Підписуючи документ, я разом з цим погоджуюсь, що заповнений бланк (за виключенням пунктів 12, 13) буде опубліковано на офіційному веб сайті Новооржицької селищної ради в розділі "Громадський бюджет".

 

13. Інша інформація. Про "Громадський бюджет" дізнався із (відмітити знаком "Х"):

друковані засоби масової інформації              телебачення, радіо Фото без опису Фото без опису

Інтернет                                                                                 друзі, знайомі Фото без опису Фото без опису

 

Маю вік:                                                                 Рід занять:

0 – 18        ; 19 – 30      ;        31 – 40 Фото без опису ;            учень/студент         працюю      Фото без опису Фото без опису Фото без опису Фото без опису

41 – 50      ; 51 – 60      ; 60 і більше Фото без опису                 безробітний       пенсіонерФото без опису Фото без опису Фото без опису Фото без опису

 

Додаток

до Форми проєкту

 

Список мешканців Новооржицької територіальної громади, які підтримують цей проєкт, що реалізуватиметься за рахунок коштів громадського бюджету

у _____ році 

(окрім авторів проєкту)

Назва проєкту

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Ставлячи підпис у цьому списку, висловлюю свою згоду на обробку моїх персональних даних у Базі персональних даних Новооржицької селищної ради та її виконавчих органів відповідно до вимог Закону України “Про захист персональних даних” від 01.06.2010 № 2297-VI. Забороняю надавати інформацію третім особами без моєї згоди

№ пор.

Прізвище, ім’я, по батькові

Адреса проживання

Контактний телефон

Серія та

номер паспорта

Підпис

1

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

8

 

 

 

 

 

9

 

 

 

 

 

10

 

 

 

 

 

[номер сторінки списку]

 

 

 

 

 

 

Додаток 2

до Положення про громадський бюджет Новооржицької територіальної громади

 

Ідентифікаційний номер проєкту

(вписує уповноважений робочий орган згідно з реєстром)

 

 

Картка аналізу проєкту,

реалізація якого відбуватиметься за рахунок коштів

громадського бюджету у _______ році

 

Розділ І. Попередня оцінка проєкту з точки зору правильності і повноти заповнення форми проєкту (заповнює уповноважений робочий орган)

 

1.1. Форма проєкту заповнена згідно з вимогами, немає необхідності запрошувати автора проєкту для отримання додаткової інформації (необхідну відповідь підкреслити).

а) Так.                                                   

б) Ні (які недоліки? яких даних недостатньо?).

……………………………………………………………………...…………………

……………………………………………………………………...…………………

 

1.2. Автор (необхідну відповідь підкреслити):

а) заповнив Форму, надавши додаткову інформацію  (які пункти?

…………………………………………………………………………………………

……………………………………………………………………...…………………

б) не надав додаткову інформацію (чому?)

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………...…………………

 

1.3. Висновок щодо передачі до виконавчих органів Новооржицької селищної ради, до повноважень яких відноситься реалізація проєкту (фахівці цих органів здійснюють подальшу оцінку проєкту). 

а) Так (назва виконавчого органу Новооржицької селищної ради).

……………………………………………………………………...………………………………………………………………………………………………………...…б) Ні (обґрунтування).

……………………………………………………………………...………………………………………………………………………………………………………...…

 

____________        ________________        ________________________________

         (дата)                    (підпис)                    (прізвище, ім’я, по батькові відповідальної

                                                                                       особи уповноваженого робочого органу)

Ідентифікаційний номер проєкту

(вписує уповноважений робочий орган згідно з реєстром)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Продовження Додатка 2

до Положення про громадський бюджет Новооржицької територіальної громади

 

 

ВСІ ПУНКТИ Є ОБОВ’ЯЗКОВИМИ ДЛЯ ЗАПОВНЕННЯ

(у разі, якщо якесь із питань не стосується проєкту,

необхідно вписати «не стосується»)

 

Розділ ІІ. Аналіз проєкту на предмет можливості або неможливості його реалізації  (заповнює працівник виконавчого органу Вараської міської ради, до повноважень якого відноситься реалізація проєкту).

 

2.1. Форма проєкту містить всю інформацію, необхідну для здійснення аналізу пропозиції проєкту на предмет можливості/неможливості його реалізації (необхідну відповідь підкреслити)

а) Так.

б) Ні (чому? зазначити чіткі причини).

……………………………………………………………………...………………………………………………………………………………………...………………………………………………………………………………………...…………………

2.2. Інформацію, що викладена у Формі проєкту, було доповнено автором проєкту (необхідну відповідь підкреслити).

а) Так (зазначити, яку саме інформацію надано додатково).

……………………………………………………………………...………………………………………………………………………………………...…………………б) Ні (чому? зазначити чіткі причини).

……………………………………………………………………...………………………………………………………………………………………...………………………………………………………………………………………...…………………

2.3. Запропонований проєкт стосується повноважень Вараської міської ради (необхідну відповідь підкреслити).

а) Так.       

б) Ні (зазначити чіткі причини).

……………………………………………………………………...………………………………………………………………………………………………………...……………………………………………………………………………………………

2.4. Запропонований проєкт відповідає чинному законодавству та нормативно-правовим актам, у тому числі рішенням Вараської міської ради та її виконавчого комітету, зокрема, Генеральному плану (якщо це пов’язано з пропонованим проєктом).

а) Так.  

б) Ні (зазначити чіткі причини).

……………………………………………………………………...………………………………………………………………………………………………………...……………………………………………………………………………………………

 

Продовження Додатка 2

до Положення про громадський бюджет Новооржицької територіальної громади

 

2.5. Запропонований проєкт відповідає пріоритетам і цілям розвитку громади (необхідну відповідь підкреслити).

а) Так.       

б) Ні (зазначити чіткі причини).

……………………………………………………………………...………………………………………………………………………………………………………...…

2.6. Територія/земельна ділянка/об’єкт, на якій/якому відбуватиметься реалізація запропонованого проєкту (необхідну відповідь підкреслити):

а) це територія/земельна ділянка/об’єкт, на якій/якому можливо здійснювати реалізацію відповідного проєкту за  рахунок коштів міського бюджету;

б) це територія/земельна ділянка/об’єкт, яка/який не належить до переліку територій/об’єктів, на яких можливо здійснювати реалізацію відповідного проєкту за  рахунок коштів міського бюджету (обґрунтування):

……………………………………………………………………...………………………………………………………………………………………………………...……………………………………………………………………………………………в) Не стосується.

2.7. Реалізація запропонованого проєкту відбуватиметься протягом одного бюджетного року і спрямована на кінцевий результат (необхідну відповідь підкреслити).

а) Так.                                                     

б) Ні (зазначити чіткі причини).

……………………………………………………………………...………………………………………………………………………………………………………...…

2.8. Кошторис проєкту, поданий автором проєкту для його реалізації (необхідну відповідь підкреслити):

а) приймається без додаткових зауважень;

б) із зауваженнями (необхідно внести відповідні зауваження за пропонованою нижче формою)

Складові проєкту

Витрати за кошторисом

Запропоновані автором проєкту

Зміни, внесені виконавчим органом

1.

 

 

2.

 

 

...

 

 

Загальна сума проєкту, пропонована автором,  становить ___________гривень.

Загальна сума проєкту, відкоригована згідно із зауваженнями виконавчого органу, становить ____________ гривень (заповнюється за потреби).

 

Продовження Додатка 2

до Положення про громадський бюджет Новооржицької територіальної громади

 

Обґрунтування внесених змін:

……………………………………………………………………...………………………………………………………………………………………………………...…2.9. Існує необхідність розробки проєктно-кошторисної документації проєкту за рахунок коштів міського бюджету (необхідну відповідь підкреслити).

а) Так.

б) Ні.

 

2.10. Висновок стосовно технічних можливостей реалізації  запропонованого проєкту (необхідну відповідь підкреслити):

а) позитивний

б) негативний (зазначити чіткі причини)

……………………………………………………………………...………………………………………………………………………………………………………...…2.11. Висновок стосовно доцільності реалізації запропонованого завдання в контексті законодавчих вимог щодо економії бюджетних коштів (необхідну відповідь підкреслити):

а) позитивний;

б) негативний (зазначити конкретні причини)

……………………………………………………………………...………………………………………………………………………………………………………...…2.12. Висновок стосовно експлуатаційних витрат на реалізацію запропонованого завдання в контексті законодавчих вимог щодо економії (необхідну відповідь підкреслити):

а) позитивний;

б) негативний (чому?)

……………………………………………………………………...………………………………………………………………………………………………………...…

2.13. Висновки і погодження/узгодження з іншими виконавчими органами Вараської міської ради, до компетенції яких входить проєкт, стосовно можливості реалізації проєкту (наприклад, погодження з виконавчими органами Вараської міської ради: інфраструктури громади, містобудування та земельних ресурсів, інше), ситуації та умов, за яких реалізація проєкту може суперечити/перешкоджати реалізації інших проєктів або міських інвестицій, які стосуються цієї земельної ділянки/території або об’єкта/будівлі ……………………………………………………………………...…………………а) позитивно;

б) нейтрально (зазначити можливі ускладнення під час реалізації проєкту) ……………………………………………………………………...………………………………………………………………………………………...…………………в) негативно (зазначити чіткі причини відмови)

……………………………………………………………………...………………………………………………………………………………………...…………………

 

Продовження Додатка 2

до Положення про громадський бюджет Новооржицької територіальної громади

 

2.14. Чи реалізація запропонованого проєкту передбачає витрати в майбутньому (наприклад, витрати на утримання, поточний ремонт і так далі).

а) Так (які в річному вимірі?)

……………………………………………………………………...………………………………………………………………………………………...…………………б) Ні.

 

Розділ ІІІ. Рекомендації щодо внесення проєкту, запропонованого до фінансування за рахунок коштів  громадського бюджету, в перелік проєктів для голосування (в тому числі  опис передумов, які можуть зашкодити реалізації пропозиції (проєкту), та інші зауваження, що є важливими для реалізації запропонованого проєкту):

а) позитивні;

б) негативні.

Обґрунтування/зауваження:

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………...…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………...………………………………………………………………………………………...…………………

 

________________   _____________     __________________________________

          (дата)                  (підпис)              (прізвище, ім’я, по батькові керівника

                                                                       виконавчого органу Вараської міської ради)

 

 

Додаток 3

до Положення про громадський бюджет Новооржицької територіальної громади

 

УТОЧНЕННЯ ФОРМИ ПРОЄКТУ,

реалізація якого планується за рахунок

коштів громадського бюджету у _____ році

 

1. Коротка назва проєкту…………………………………………………………

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Включено до реєстру поданих проєктів за номером  

 

 

3. Опис уточнень, що бажає надати автор (наприклад, уточнення вартості, місця реалізації, об’єкта)

………………………………………………………….…………………………………………………………………………………………………...…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………...………………………………………………………………………………………...………………………………………………………………………………………...………………………………………………………………………………………….……………………………………………………………………………………...…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………...………………………………………………………………………………………...…………………………………………………………………………….…………………………………………………………………………………………………...…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………...………………………………………………………………………………………...…………………………………………………………………………….…………………………………………………………………………………………………...…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………...…………………

(інша додаткова інформація, може бути додана та не є обов’язковою,

надається в додатках, про що зазначається в уточненні)

 

 

_______________     __________________     _________________________________________

         (дата)               (підпис автора)                 (прізвище, ім’я, по батькові автора)

 

Додаток 4

            до Положення про громадський бюджет

 Новооржицької територіальної громади

 

Звіт про стан реалізації проєктів за рахунок коштів Громадського бюджету у  __________________20__ року

                                                                                                                                      (відповідний звітний період)

 

з/п

Реєстр.

 номер

Назва проєкту, місце

розташування

Етап реалізації, заходи з виконання

Обсяг фінансування,

тисяч гривень

Виконані роботи

Отриманий результат

План

Фак-тично

Залишок станом на початок звітного періоду

Найменування робіт

 

Вартість, тисяч гривень

 

План

 

Фактично

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 5

           до Положення про громадський бюджет Новооржицької територіальної громади

КАРТКА-АПЕЛЯЦІЯ,

проєкту, реалізація якого відбуватиметься за рахунок коштів громадського бюджету в _____ році

 

1. Коротка назва проєкту…………………………………………………………

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Включено до реєстру поданих проєктів за номером  

 

 

3. Опис проблеми, щодо якої подається апеляція

………………………………………………………….…………………………………………………………………………………………………...…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………...………………………………………………………………………………………...………………………………………………………………………………………...………………………………………………………………………………………….……………………………………………………………………………………...…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………...………………………………………………………………………………………...…………………………………………………………………………….……………………………

.……………………………………………………………………...……………………………………………………………………………………………………………

4. Вимоги до Координаційного комітету в частині розгляду апеляції

……………………………………………………………………...………………………………………………………………………………………...…………………………………………………………………………….…………………………………………………………………………………………………...…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………...…………………

(інша додаткова інформація, може бути додана та не є обов’язковою,

надається в додатках, про що зазначається в уточненні)

 

 

_______________     __________________     _________________________________________

         (дата)               (підпис автора)                 (прізвище, ім’я, по батькові автора)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


« повернутися до всіх документів

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь