рішення селищної ради №22 «Про затвердження Програми фінансової підтримки Комунального підприємства «Лубенська лікарня інтенсивного лікування» Лубенської міської ради на 2023 рік»
Скликання: | 8 скликання |
Сесія: | 39 сесія восьмого скликання |
Тип документу: | рішення селищної ради |
Дата прийняття: | 29.03.2023 |
Дата оприлюднення: | 04.04.2023 |
Номер документу: | 22 |
Назва документу: | Про затвердження Програми фінансової підтримки Комунального підприємства «Лубенська лікарня інтенсивного лікування» Лубенської міської ради на 2023 рік |
Прикріплені файли: |
|
ПРОЕКТ
НОВООРЖИЦЬКА СЕЛИЩНА РАДА
ЛУБЕНСЬКОГО РАЙОНУ ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Тридцять дев’ята сесія восьмого скликання
Р І Ш Е Н Н Я
29 березня 2023 року №
Про затвердження Програми фінансової підтримки Комунального підприємства «Лубенська лікарня інтенсивного лікування» Лубенської міської ради на 2023 рік
Керуючись ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», відповідно до Закону України «Основи законодавства України про охорону здоров’я», враховуючи висновки постійної комісії з питань фінансів, бюджету, планування соціально-економічного розвитку, інвестицій та міжнародного співробітництва, селищна рада:
В И Р І Ш И Л А:
1.Затвердити Програму фінансової підтримки Комунального підприємства «Лубенська лікарня інтенсивного лікування» Лубенської міської ради на 2023 рік (додається).
2.Фінансовому відділу Новооржицької селищної ради забезпечити фінансування Програми фінансової підтримки Комунального підприємства «Лубенська лікарня інтенсивного лікування» Лубенської міської ради на 2023 рік.
3.Контроль за виконання даного рішення покласти на постійну комісію селищної ради з питань фінансів, бюджету, планування соціально-економічного розвитку, інвестицій та міжнародного співробітництва (голова комісії – Сергій ГРИШКО).
Селищний голова Анатолій ТІТЕНКО
ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішенням тридцять дев’ятої сесії
Новооржицької селищної ради восьмого
скликання
Програма
фінансової підтримки Комунального підприємства
«Лубенська лікарня інтенсивного лікування» Лубенської міської ради на 2023 рік
смт Новооржицьке 2023 р.
Додаток 1
до Програми фінансової підтримки
Комунального підприємства «Лубенська
лікарня інтенсивного лікування»
Лубенської міської ради на 2023 рік
- Паспорт Програми фінансової підтримки Комунального підприємства «Лубенська лікарня інтенсивного лікування»
Лубенської міської ради на 2023 рік
1 |
Ініціатор розроблення Програми |
Новооржицька селищна рада
|
2 |
Законодавчі документи для розроблення програми |
Закон України «Про місцеве самоврядування в Україні», Закон України «Основи законодавства України про охорону здоров’я», Закон України «Про фінансові гарантії медичного обслуговування населення» |
3 |
Розробник Програми |
Фінансовий відділ Новооржицької селищної ради |
4 |
Відповідальний виконавець Програми |
Фінансовий відділ Новооржицької селищної ради |
5 |
Співвиконавці програми |
Комунальне підприємство «Лубенська лікарня інтенсивного лікування» Лубенської міської ради (КП «ЛЛІЛ» ЛМР) |
6 |
Мета |
Гарантування медичного обслуговування населення шляхом надання йому медичних послуг, в тому числі забезпечення лікарськими засобами безкоштовно або зі знижкою 50% |
7 |
Термін реалізації Програми |
2023 рік |
8 |
Загальний обсяг фінансування, необхідного для реалізації програми, кошти місцевого бюджету |
5 400,00 грн |
9 |
Очікувані результати виконання |
Поліпшення надання медичної допомоги для вразливих верств населення; забезпечення населення ефективними, безпечними і якісними лікарськими засобами та виробами медичного призначення |
10 |
Контроль за виконанням (орган, уповноважений здійснювати контроль за виконанням) |
Новооржицька селищна рада, постійна комісія Новооржицької селищної ради з питань фінансів, бюджету, планування соціально-економічного розвитку, інвестицій та міжнародного співробітництва |
- Загальна частина
Комунальне підприємство «Лубенська лікарня інтенсивного лікування» Лубенської міської ради (далі – Підприємство) є багатопрофільним лікувальним закладом – комунальним унітарним некомерційним підприємством, що надає вторинну (спеціалізовану) медичну допомогу в умовах цілодобового стаціонару дорослим і дітям з гострими станами або загостреннями хронічних захворювань, що потребують високої інтенсивності лікування та догляду, створено за рішенням Лубенської міської ради від 19 липня 2018 року «Про реорганізацію шляхом перетворення Комунальної Лубенської центральної міської лікарні в Комунальне підприємство «Лубенська лікарня інтенсивного лікування» Лубенської міської ради.
Первинна медико-санітарна допомога є на сьогодні частиною спеціалізованої амбулаторної допомоги, тому управління первинною допомогою без застосування економічних важелів практично неможливе. Оскільки первинна медична допомога є базовим рівнем надання медичної допомоги в усьому світі, її кардинальне реформування в Україні вимагає суттєвих змін функціональних моделей закладів первинної медичної допомоги.
Первинна медико-санітарна допомога на даний час не завжди відповідає сучасним вимогам та потребам мешканців сільських, селищних територій. Причинами такого стану справ є, насамперед, нестача належно обладнаних приміщень, відсутність достатньої кількості медикаментів, а також дефіцит кваліфікованих медичних кадрів та молодих спеціалістів.
Засновником, власником та органом управління майном Підприємства є Лубенська територіальна громада в особі Лубенської міської ради Лубенського району Полтавської області (далі – Засновник).
Лікарня підпорядкована, підзвітна і підконтрольна Засновнику.
Комунальне підприємство «Лубенська лікарня інтенсивного лікування» Лубенської міської ради є самостійним господарюючим суб’єктом із статусом комунального некомерційного підприємства та наділено усіма правами юридичної особи. Підприємство має самостійний баланс, здійснює фінансові операції через розрахунковий рахунок в Управлінні Державної казначейської служби України у Лубенському районі Полтавської області та розрахункові рахунки в установі банку.
Підприємство здійснює господарську некомерційну діяльність, яка не передбачає отримання прибутку згідно з нормами відповідних законів та спрямовану на досягнення, збереження, зміцнення здоров'я населення та інші соціальні результати. Для створення КП «ЛЛІЛ» ЛМР були розроблені базові критерії, які в себе включали кількість населення, що обслуговується Комунальним підприємством «Лубенська лікарня інтенсивного лікування» Лубенської міської ради.
3. Визначення проблеми, на розв’язання якої спрямована Програма
Аналіз стану здоров’я населення та діяльності закладів охорони здоров’я свідчить, що демографічна ситуація на території громади характеризується поступовим зменшенням загальної чисельності населення та народжуваності із зростанням загальної смертності, негативним природнім приростом.
У структурі основних причин смертності дорослого населення перше місце посідають хвороби кровообігу; на другому місці – злоякісні новоутворення; на третьому місці – травми та отруєння і на четверте місце стабільно виходять хвороби органів травлення.
У структурі захворюваності жителів переважають хронічні неінфекційні захворювання, які в першу чергу формують структуру смертності населення району, із яких «левову частку» складають хвороби системи кровообігу і злоякісні новоутворення.
Дані хвороби формують в тому числі і структуру первинного виходу населення громади на інвалідність.
Зважаючи на соціально-економічну ситуацію, інтенсифікацію міграційних процесів та фактичний стан здоров’я населення громади комплексна програма буде спрямована на мобілізацію ресурсів органів місцевого самоврядування, сил закладів охорони здоров’я, громадських організацій і самого населення на покращення тих показників здоров’я, які в першу чергу формують демографічну ситуацію громади, а відтак показник здоров’я громади в цілому.
Охорона здоров’я визначається одним із пріоритетних напрямків державної політики та одним із основних факторів національної безпеки країни. Перспективність розвитку суспільства визначається станом здоров’я людини та державними витратами на охорону здоров’я. Здоров’я людини є головною цінністю держави, має важливе значення в житті кожної людини, надає можливість досягнути індивідуального і суспільного добробуту та благополуччя, є головною умовою стійкого економічного розвитку.
Ключовими проблемами охорони здоров’я населення є:
- незадовільний стан здоров’я населення; недостатнє медикаментозне і матеріально-технічне забезпечення закладів охорони здоров’я; диспропорція первинного, вторинного і третинного рівнів медичної допомоги;
- брак сучасних медичних технологій, низький рівень інформованості про засоби збереження здоров’я та активного дозвілля; недостатня ефективність заходів щодо формування здорового способу життя;
- недостатність фінансових ресурсів для забезпечення ефективної діяльності системи охорони здоров’я; недостатній розвиток ринку медичних послуг;
- морально та фізично застаріле медичне обладнання.
Погіршення стану здоров’я зумовлене насамперед комплексом не медичних, а соціально-економічних та екологічних чинників, недосконалим способом життя населення, оскільки здоров’я населення є результатом діяльності не тільки галузі охорони здоров’я, а і інтегральним показником успішності функціонування держави, усіх її інституцій.
Одним з основних завдань органів місцевого самоврядування є створення умов для ефективного та доступного для всіх громадян медичного обслуговування, яке залежить не лише від матеріально-технічної бази, а й від забезпеченості кваліфікованими медичними кадрами. Необхідність розроблення Програми фінансової підтримки Комунального підприємства «Лубенська лікарня інтенсивного лікування» Лубенської міської ради на 2023 рік (далі-Програма) пов’язана з потребою у забезпеченні ефективного фінансування розвитку системи охорони здоров`я, вдосконалення надання вторинної медичної допомоги та невідкладної медичної допомоги населенню на вторинному рівні.
Затвердження даної Програми дасть можливість реалізувати впровадження програмно-цільового методу фінансування та залучити додаткові кошти із бюджету селищної ради та інших джерел, не заборонених законодавством, для вирішення проблемних питань медичної допомоги на вторинному рівні. Прийняття Програми сприятиме поліпшенню стану здоров’я населення шляхом забезпечення своєчасної та якісної вторинної медичної допомоги, що базується на інтегрованому підході до вирішення медико-соціальних потреб як окремих громадян так і громади в цілому.
4. Мета Програми
Основною метою є забезпечення медичного обслуговування населення шляхом надання йому медичних послуг, в тому числі забезпечення осіб з інвалідністю та дітей з інвалідністю технічними засобами медичного призначення, в порядку та обсязі, встановлених законодавством, з одночасним покращенням якості та доступності медичних послуг, забезпечення лікарськими засобами безкоштовно або зі знижкою 50%, а також забезпечення необхідними ліками хворих на гіпертонію, цукровий діабет, серцево-судинні хвороби та іншими захворюваннями .
Покращення якості медичної допомоги можливо лише при впровадженні нових інноваційних методів лікування, закупівлі сучасного медичного обладнання та матеріальній мотивації праці медичних працівників. Досягнення цієї мети можливо лише за умови раціонального використання наявних фінансових ресурсів.
5. Обґрунтування шляхів і засобів розв’язання проблеми, обсягів та джерел фінансування, строки виконання програми
Оптимальними шляхами розв’язання проблем визначених Програмою є:
– удосконалення роботи шляхом проведення якісного лікування хворих в умовах стаціонару, забезпечення нагляду за хворими з хронічними захворюваннями, проведення санітарно-освітніх заходів;
– забезпечення окремих категорій населення та хворих з окремими захворюваннями лікарськими засобами на пільговій основі;
– забезпечення комфортних умов для перебування пацієнта у закладі, що передбачає проведення капітальних та поточних ремонтів у відділеннях лікарні з використанням енергозберігаючих заходів, забезпечення опалення структурних підрозділів, надання пацієнту сервісних послуг високої якості.
Ресурсне забезпечення
Програми фінансової підтримки Комунального підприємства
«Лубенська лікарня інтенсивного лікування»
Лубенської міської ради на 2023 рік
Обсяг коштів, які пропонується залучити на виконання програми
|
Витрати на виконання Програми, грн
|
Обсяг ресурсів всього, в тому числі:
|
5 400
|
державний бюджет
|
|
обласний бюджет
|
|
селищний бюджет
|
5 400
|
кошти небюджетних джерел
|
|
6. Основні завдання і заходи Програми. Очікувані результати
Виконання Програми дасть змогу:
- поліпшити медичну допомогу вразливим верствам населення; забезпечити населення ефективними, безпечними і якісними лікарськими засобами та виробами медичного призначення;
- забезпечити максимальне охоплення населення профілактичними оглядами з метою раннього виявлення захворювань дорослих та дітей;
- зниження смертності населення у працездатному віці;
- покращити ранню діагностику захворювань серцево-судинної системи, онкології, що знизить показники смертності та інвалідності від даної патології;
- забезпечити необхідними ліками хворих на гіпертонію, цукровий діабет, серцевосудинні хвороби та іншими захворюваннями.
Напрямки діяльності та заходи
Програми фінансової підтримки Комунального підприємства
«Лубенська лікарня інтенсивного лікування»
Лубенської міської ради на 2023 рік
№ з/п |
Назва напряму діяльності (пріоритетні завдання) |
Перелік заходів програми |
Строк виконання заходу |
Джерела фінансування |
Орієнтовні обсяги фінансування (вартість), тис. гривень |
1 |
Забезпечення інших виплат населенню (відшкодування пільгових медикаментів окремим категоріям хворих)
|
Надання субвенції КНП «Лубенська лікарня інтенсивного лікування» для відшкодування пільгових медикаментів окремим категоріям хворих |
2023 р. |
Кошти бюджету Новооржицької селищної територіальної громади |
5,4 |
Всього |
5,4 |
7. Координація та контроль за ходом виконання Програми
Реалізація заходів, передбачених Програмою, покладається на Комунальне підприємство «Лубенська лікарня інтенсивного лікування» Лубенської міської ради.
Контроль за реалізацією заходів, передбачених Програмою, здійснює Новооржицька селищна рада та постійна комісія Новооржицької селищної ради з питань фінансів, бюджету, планування соціально-економічного розвитку, інвестицій та міжнародного співробітництва.
За результатами аналізу виконання програмних заходів з урахуванням загальної соціально-економічної ситуації та змін зовнішніх умов, що можуть мати місце в ході реалізації Програми, допускається коригування заходів. Впродовж терміну виконання Програми можуть вноситися зміни і доповнення з метою дотримання диференційованого підходу до виконання основних заходів.
Секретар селищної ради Алла СКРИПНИК