Новооржицька громада
Полтавська область, Лубенський район

рішення селищної ради №12 «Про затвердження Програми поводження з твердими побутовими відходами у Новооржицькій селищній територіальній громаді на 2023-2025 роки»

Кількість переглядів: 25
Скликання: 8 скликання
Сесія: 33 сесія восьмого скликання
Тип документу: рішення селищної ради
Дата прийняття: 22.11.2022
Дата оприлюднення: 30.11.2022
Номер документу: 12
Назва документу: Про затвердження Програми поводження з твердими побутовими відходами у Новооржицькій селищній територіальній громаді на 2023-2025 роки
Прикріплені файли:

Фото без опису

 

НОВООРЖИЦЬКА СЕЛИЩНА РАДА

ЛУБЕНСЬКОГО  РАЙОНУ  ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Тридцять третя сесія восьмого скликання

 

РІШЕННЯ

 

22 листопада 2022 року                                                                              № 12

                                               

Про затвердження Програми
поводження з твердими побутовими
відходами у Новооржицькій селищній

територіальній громаді на 2023-2025 роки

 

Керуючись статтею 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», відповідно статті 21 Закону України «Про відходи», «Про охорону навколишнього природного середовища», «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» з метою реалізації основних принципів і напрямів державної політики у сфері поводження з відходами на території Новооржицької селищної територіальної громади, селищна рада

 

В И Р І Ш И Л А :                          

1. Затвердити Програму поводження з твердими побутовими відходами у Новооржицькій селищній територіальній громаді на 2023-2025 роки (додається).

2.  Фінансовому відділу Новооржицької селищної  ради під час розроблення та затвердження проєктів місцевих бюджетів передбачити необхідні кошти у межах можливостей бюджету для забезпечення виконання даної програми.

3. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну комісію з питань фінансів, бюджету, планування соціально-економічного розвитку, інвестицій та міжнародного співробітництва (голова –Сергій ГРИШКО).

 

 

 

 

       Селищний голова                                                               Анатолій ТІТЕНКО

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                      

 

 

 

                                                                  Додаток

                                                                  до рішення тридцять третьої сесії                          

                                                                  Новооржицької селищної ради восьмого                 

                                                                  скликання від 22 листопада 2022 № 12

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Програма
поводження з твердими побутовими відходами

у Новооржицькій селищній територіальній громаді

на 2023-2025 рік

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

смт Новооржицьке 2022

 

 

 

1. Паспорт

Програми поводження з твердими побутовими відходами

у Новооржицькій селищній територіальній громаді

на 2023-2025 рік

 

1

Ініціатор розроблення програми

Виконавчий комітет Новооржицької селищної ради

2

Дата, номер і назва розпорядчого документа органу виконавчої влади про розроблення програми та інші нормативно-правові закони

Рішення 33 сесїї Новооржицької селищної ради восьмого скликання від ______ №___, Закон України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про відходи», «Про охорону навколишнього природного середовища», «Про благоустрій населених пунктів», «Про забезпечення санітарного та епідеміологічного благополуччя населення», Постанова КМУ від 04.03.2004 року № 265 «Про затвердження Програми поводження з ТПВ»

3

Розробник  програми

Виконавчий комітет Новооржицької селищної ради

4

Співрозробники  програми

-

5

Відповідальний виконавець програми

Виконавчий комітет Новооржицької селищної ради

6

Співвиконавці програми

КП «Екосервіс-2022», КП «Лазірки-Добробут», громадські, благодійні організації,Фінансовий відділ Новооржицької селищної ради

7

Мета

зменшення впливу ТПВ на довкілля, покращення санітарного стану населених пунктів та поліпшення епідеміологічного благополуччя населення

8

Термін реалізації програми

2023-2025 роки

9

Загальний обсяг фінансування, необхідного для реалізації програми, всього,

(кошти місцевого бюджету)

 

 

1 561 884 гривень

 

10

Очікувані результати виконання

зменшення обсягів утворення захоронення побутових відходів шляхом впровадження нових сучасних високоефективних методів їх збирання, перевезення, зберігання, переробки, утилізації та знешкодження

11

Контроль за виконання (орган, уповноважений здійснювати контроль за виконанням)

Виконавчий комітет, постійна комісія Новооржицької селищної ради з питань фінансів, бюджету, планування соціально-економічного розвитку, інвестицій та міжнародного співробітництва

 

 

 

 

 

 

2. Вступ

 

Програма поводження з твердими побутовими відходами у Новооржицькій селищній територіальній громаді (далі ТПВ) - це комплекс взаємно пов'язаних та узгоджених у часі заходів: організаційних, технологічних, технічних, ресурсозберігаючих, екологічних, санітарно - гігієнічних, фінансово - економічних, соціальних, інформаційних, освітньо - виховних тощо, спрямованих на розв'язання проблем сфери поводження з ТПВ та напрями діяльності, спрямовані на запобігання утворенню ТПВ: їх збирання, транспортування, зберігання, оброблення, сортування, перероблення, утилізацію, видалення, знешкодження і захоронення, включаючи контроль за цими операціями та нагляд за місцями видалення.

Програму розроблено з урахуванням основних законодавчих актів, що діють у сфері поводження з відходами в Україні, а саме: законів України «Про охорону навколишнього природного середовища», «Про відходи», «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про співробітництво територіальних громад», «Про житлово-комунальні послуги», «Про благоустрій населених пунктів», Постанов Кабінету Міністрів України від 17.09.1996 № 1147 «Про затвердження переліку видів діяльності, що належать до природоохоронних заходів», від 31.01.2007 № 106 «Про затвердження Порядку розроблення та виконання державних цільових програм», від 03.08.1998 № 1216 «Про затвердження Порядку ведення реєстру місць видалення відходів», від 03.08.1998 № 1217 «Про затвердження Порядку виявлення та обліку безхазяйних відходів», від 01.11.1999 № 2034 «Про затвердження Порядку ведення державного обліку та паспортизації відходів», Розпоряджень Кабінету Міністрів України від 08.11.2017 № 820-р «Про схвалення Національної стратегії управління відходами в Україні до 2030 року», від 03.01.2013 № 22-р «Про схвалення Концепції Загальнодержавної програми поводження з відходами на 2013-2020 роки», Наказів Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 27.11.2017 № 310 «Про затвердження Типових правил благоустрою території населеного пункту», від 01.12.2010 № 435 «Про затвердження Правил експлуатації полігонів побутових відходів».

Метою розроблення та реалізації Програми є зменшення впливу ТПВ на довкілля, покращення санітарного стану населених пунктів та поліпшення епідеміологічного благополуччя населення.

Основними завданнями Програми є створення системи поводження з ТПВ, заснованої на використанні сучасних технологій, для вирішення наявних проблем у короткостроковій перспективі та підготовки матеріальної, інформаційної і фінансової бази для управління ТПВ на території Новооржицької селищної територіальної громади на довгострокову перспективу.

Програма поводження з твердими побутовими відходами спрямована на координацію дій органів місцевої влади, суб'єктів господарювання та активізацію населення щодо підвищення рівня ресурсозбереження, зменшення шкідливого впливу відходів на навколишнє природне середовище і здоров'я людей. Програма забезпечить вирішення екологічних, санітарних, економічних та соціальних проблем в межах Новооржицької селищної ТГ через упровадження організованої системи збирання, утилізації та переробки відходів, їхнього використання як вторинної сировини.

 

3. Загальна характеристика регіону та аналіз існуючого
стану сфери поводження з ТПВ

       Новооржицька селищна територіальна громада складається з селища міського типу Новооржицьке та 7  старостинських округів. Адміністративний центр громади – смт Новооржицьке. Громада входить до Лубенського району Полтавської області. Район створено в результаті адміністративно-територіальної реформи в Україні 2020 року.

       Новооржицька громада розташована у західній частині Полтавської області у центрі Лубенського району. Громада знаходиться у лісостеповій фізико–географічній зоні. Селище міського типу Новооржицьке знаходиться на лівому березі річки В'язівець, яка через 2 км впадає в річку Сліпорід, вище за течією на відстані 2,5 км розташоване село Макарівщина, нижче за течією примикає село Новоселівка, на протилежному березі — село Воронинці.

       Межує на півночі з Пирятинською та Чорнухинською громадами, на сході з Лубенською громадою, на півдні з Оржицькою громадою, на заході —з Гребінківською громадою.

       Рівнинна територія, помірний континентальний клімат з достатньою кількістю тепла та вологи, чорноземні ґрунти, річкова мережа обумовили врівноважену динаміку природних процесів. Природно-заповідний фонд громади представлений 1 гідрологічним та 1 ландшафтним заказниками, що є об’єктом місцевого значення.

      Одною з найгостріших екологічних проблем залишається питання, що пов’язане з побутовими відходами: їх утворення, накопичення, відсутність належного рівня переробки, переважне викидання сміття у місцях, спеціально не пристосованих для цієї мети,

      Побутові відходи утворюються в процесі життя і діяльності людини в житлових та нежитлових будинках (тверді, великогабаритні, ремонтні, рідкі, крім відходів, пов’язаних з виробничою діяльністю підприємств) і не використовуються за місцем їх накопичення.

      До джерел утворення побутових відходів належать об’єкти, на яких утворюються побутові відходи (житловий будинок, підприємство, установа, організація, земельна ділянка). Кількісні та якісні характеристики побутових відходів не є постійними та залежать від джерел їх утворення. У загальному вигляді до складу твердих побутових відходів входять: харчові відходи (овочі, фрукти, відходи садівництва тощо); папір та картон; полімери (пластик, пластмаси); скло; чорні метали; кольорові метали; текстиль; дерево; небезпечні відходи (батарейки, сухі та електролітичні акумулятори, тара від розчинників, фарб, ртутні лампи, телевізійні кінескопи  тощо); кістки, шкіра, гума; залишок твердих побутових відходів після вилучення компонентів (дрібне будівельне сміття, каміння, вуличний змет тощо) (роз’яснення Мінрегіону про особливості поводження з побутовими відходами в Україні, інформ. джерело: https://www.minregion.gov.ua/press/news/rozyasnennya-minregionu-pro-osoblyvo/).

      В останні роки спостерігається незначне зниження обсягів утворення твердих побутових відходів, яке пояснюється зменшенням кількості населення.

Однак загальні обсяги видалення побутових й подібних їм відходів продовжують зростати. Відповідно внаслідок відсутності повної системи збирання ТПВ від об’єктів житлової та нежитлової сфери є необхідність оперувати розрахунковими обсягами утворення твердих побутових відходів.

        В населених пунктах Новооржицької територіальної громади утворюються такі види побутових відходів: тверді, великогабаритні, ремонтні та рідкі, окремі компоненти, що є у складі твердих побутових відходів, включаючи небезпечні відходи (побутові прилади з небезпечними наповнювачами, тощо).

       Утворювачами відходів є населення яке проживає в багатоквартирних будинках з окремими видами благоустрою та в одноквартирних (садибних) будинках з присадибною ділянкою з водопостачанням, без централізованого теплопостачання та водовідведення, бюджетні заклади, організації та підприємства, підприємства небюджетної форми фінансування.

       Враховуючи те, що норми утворення побутових відходів для населення та інших категорій споживачів сільських населених пунктів громади не визначались та не встановлені, а також відсутній облік їх вивезення операторами, які надають послуги населенню та іншим споживачам, розраховано річні об’єми та масу утворюваних побутових відходів в населених пунктах територіальної громади за нормативами, встановленими Мінрегінбудом та встановленими для аналогічних сільських населених пунктів регіону.

       Населення Новооржицької селищної територіальної громади складає 9825 жителів, з яких міського населення – 1 543 особи (смт Новооржицьке) та 8282 особи сільське, яке проживає в 31 населеному пункті (таблиця нижче). Середня густота населення громади складає лише 22 особи на км2 це втричі нижче ніж середня густота в Полтавській області. Що в свою чергу призводить до збільшення витрат на збирання відходів, адже збільшуються відстані перевезення відходів і зменшується швидкість наповнення контейнерів.

       Розрахункові обсяги утворення й відповідно накопичення відходів є основою для визначення необхідної кількості місць збору ТПВ (контейнерів), потреби в сміттєвозах для їх транспортування, потужності об’єктів поводження з побутовими відходами, розрахунку тарифів на вивіз і захоронення.

       Розрахункові обсяги утворення твердих побутових відходів (ТПВ) в розрізі старостинських округів громад наведені в таблиці.

Таблиця 3. Розрахункові обсяги утворення твердих побутових відходів (ТПВ) в розрізі старостинських округів

Назва старостинського округу

Річний обсяг ТПВ, т

Новооржицька

544

Лазірківська

644

Вишнева

594

Воронинцівська

417

Бієвецька (Лубенський район)

164

Духівська (Лубенський район)

246

Остапівська (Лубенський район)

186

Тарандинцівська (Лубенський район)

381

ВСЬОГО

3 176

        Річні обсяги збирання: ТПВ - 3176 тон ( розрахунково); муніципальних відходів - 21550 куб. м (розрахунково), муніципальних відходів (фактично) - 3619 куб. м (2020 рік). Кількість встановлених контейнерів для змішаного збору ТПВ (об’ємом 1,1 м3 / 0,75м3) – відсутні, індивідуальні контейнери для змішаного збору ТПВ - відсутні. Наявність централізованого сортування (станції/лінії) – відсутні. Кількість сміттєвозів, що використовуються для збору й перевезення ТПВ - 1 шт. Загальна кількість звалищ ТПВ, розташованих на території ТГ - 7 шт., з них: звалищ ТПВ, що залишаються в експлуатації - 1 шт.; сміттєзвалищ, що ліквідуються - 0 шт; звалищ ТПВ, що потребують обстеження – 6 шт.

       Сміттєсортувальні та сміттєпереробні станції на території громади відсутні.

       Збір та перевезення твердих побутових відходів на полігон твердих побутових відходів смт Новооржицьке та наближених до нього населених пунктів обслуговують приватне підприємство «Новооржицький ЖЕК» та комунальне підприємство «Лазірки-Добробут», на підставі договорів, укладених з  фізичними та юридичними особами. Варто зазначити, що переважна більшість населення об’єднаної громади ухиляється від запровадження системного підходу до поводження з відходами та відмовляються укладати договори на вивіз відходів. Крім того, видалення відходів з приватного сектору для підприємства більш затратне, ніж в районах багатоповерхової забудови. В інших населених пунктах об’єднаної громади збір та транспортування твердих побутових відходів проводиться мешканцями на власних подвір’ях з подальшим перевезенням власними силами на місця видалення відходів.

       Мешканці будинків приватного сектору, які не користуються послугою централізованого вивозу ТПВ, здійснюють часткове захоронення та переробку (згодовування харчових відходів домашнім тваринам, спалення, перепрівання та перетворення на гній) побутових відходів самостійно в свої садибах.

       Недостатня організація збирання твердих побутових відходів призводить до утворення стихійних звалищ в ярах, посадках, балках тощо, що значно погіршило екологічний і санітарний стан території і довкілля Новооржицької селищної територіальної громади в останні 10-15 років.

4. Визначення проблеми, на розв’язання якої спрямована Програма

Головна проблема полягає у необхідності вирішення критичної ситуації, яка склалася з утворенням, накопиченням, зберіганням, переробленням, утилізацією та захороненням відходів і характеризується подальшим розвитком екологічних загроз.

Домінуючим способом поводження з побутовими відходами залишається їх вивезення та захоронення на полігонах та сміттєзвалищах. Крім того, відсутність системи перероблення (у тому числі ефективної системи роздільного збирання) побутових відходів призводить до втрати значних обсягів ресурсоцінних матеріалів, що містяться у відходах, які потенційно можуть бути введені у господарський обіг. Тому одним із пріоритетів вирішення проблеми є розвиток роздільного збирання та перероблення відходів, що у світовій практиці є невід’ємною частиною підвищення ефективності використання природних ресурсів і переходу до сталої економіки.

На сьогоднішній день для населених пунктів Новооржицької селищної територіальної громади актуальними є такі проблеми у сфері поводження з відходами:

зміна морфології ТПВ зі збільшенням частки компонентів, які не піддаються процесам біологічного розкладання;

недостатня кількість контейнерів для збору ТПВ та відсутність контейнерних майданчиків, обладнаних відповідно до санітарних норм;

не впроваджено роздільний збір ТПВ;

низька інноваційно-інвестиційна активність суб’єктів господарської діяльності у сфері поводження з ТПВ;

низький рівень участі мешканців у сфері поводження з ТПВ, що знижує рівень роздільного збору відходів;

відмова власників житлових будинків приватної забудови укладати договори на вивезення ТПВ;

попадання у контейнери для ТПВ небезпечних та специфічних відходів.

5. Мета Програми

       Метою Програми є створення умов для забезпечення повного збирання, перевезення, утилізації, знешкодження та захоронення побутових відходів та обмеження їхнього шкідливого впливу на навколишнє природне середовище і здоров’я людини. Досягнення мети Програми є спільним завданням місцевих органів влади, суб’єктів господарювання у сфері поводження з ТПВ та населення громади.

Основними напрямами розвитку технологій і техніки при утворенні, збиранні, перевезенні, переробленні, захороненні (видаленні) ТПВ є:

     • впровадження ефективної системи поводження з твердими побутовими відходами: зменшення обсягів утворення захоронення побутових відходів шляхом впровадження нових сучасних високоефективних методів їх збирання, перевезення, зберігання, переробки, утилізації та знешкодження;

     • використання побутових відходів в якості вторинної сировини та енергоресурсу;

•   оновлення матеріально-технічної бази, її модернізація;

     • застосування компостування органічної частини комунальних відходів, піролізу та інших способів утилізації;

     • організація збирання, перероблення та утилізації великогабаритних і будівельних відходів, небезпечних відходів у складі побутових тощо;

        ліквідація несанкціонованих звалищ та санація території Новооржицької селищної територіальної громади;

•   попередження утворення стихійних сміттєзвалищ;

  • облаштування контейнерних майданчиків;
  • запровадження єдиної системи збору та утилізації небезпечних відходів;

     •  запровадження участі мешканців приватного сектора у сфері поводження з ТПВ;

     •   підвищення екологічної свідомості населення.

     У фокусі наступного етапу розвитку системи управління відходами в Новооржицькій селищній територіальній громаді  в період до 2025 року відбудеться:

  •  оптимізація системи збирання змішаних побутових відходів;
  • впровадження роздільного збирання відходів для сухих ресурсоцінних компонентів;
  • використання системи відновлення матеріалів, яка буде створена для Пирятинського суб-кластеру;
  • транспортування зібраних змішаних побутових відходів на регіональний полігон у Пирятині;
  • компостування окремо зібраних зелених відходів.

6. Обгрунтування шляхів і засобів розв’язання проблеми, обсягів та джерел фінансування, строки та етапи виконання Програми

      Одним із важливих елементів Програми є планування й організація роботи сортувальних станцій/ліній стаціонарного або мобільного призначення, які забезпечують більш ефективне сортування твердих побутових відходів й відповідно можливість відокремлення більшої частки ресурсоцінних компонентів із загальної маси відходів.

      Сучасна система збирання відходів потребує оптимізації в частині стандартизації контейнерного парку та парку транспортних засобів (ТЗ) для збирання відходів. Поступово збирання відходів у всій Новооржицькій громаді буде організовано з використанням колісних  контейнерів євро типу 1,1 м3

      Оптимізація послуг також вимагатиме закупівлі відходозбиральних ТЗ з більш високою ефективністю. Для цього  будуть закуплені великі машини для збирання відходів місткістю 16 м3, які зможуть перевозити до 8 тон за один заїзд, завдяки високому показнику ущільнення.   

      Через відносно невеликі відстані до полігону та центру відновлення відходів перевантаження відходів не знадобиться. Зібрані побутові відходи будуть транспортуватися безпосередньо для подальшого оброблення та видалення.

      Подальший розвиток системи управління відходами в Новооржицькій громаді буде направлений на те, щоб максимальна кількість побутових відходів була відновлена як вторсировина та повернута в економіку.

      У 2023 році в смт Новооржицьке буде запроваджена система роздільного збирання, яка потім буде розширена, щоб охопити 75% домогосподарств, які проживають у сільській місцевості. Система буде організована  з  застосуванням пластикових колісних контейнерів об'ємом 1,1 м3 і буде збирати наступні фракції:

  • Синя ємність для паперу і картону;
  • Жовта ємність для пластмас і металу;
  • Зелена ємність для cкла.

     Через відносно невелику кількість населення, одного автомобіля для роздільного збирання відходів вистачить для обслуговування всіх чотирьох громад Пирятинського суб-кластеру.

      Домогосподарствам буде запропоновано відокремлювати матеріали, що підлягають вторинній переробці, і уникати спільного змішування з небажаними матеріалами у контейнерах.

      Вимоги до обладнання для організації системи роздільного збирання відходів та необхідні інвестиційні витрати представлені в таблиці нижче.

 

Таблиця 271. Необхідне обладнання для збирання відходів

Показники

Тип

Одиниці, Ні

CAPEX, грн

Контейнери для паперу/картону

1.1 м3

6

48 600

Контейнери для пластмас і металу

1.1 м3

140

1 134 000

Контейнери для скла

1.1 м3

140

1 134 000

Змішані відходи

1.1 м3

140

1 134 000

Підсумок

 

426

3 450 600

Джерело: власні розрахунки

 

       Після створення системи роздільного збирання відходів буде змога відділити близько 4.9% цінних пакувальних матеріалів від загальної кількості пакувальних відходів та 21% паперу, пластмаси, скла та металу.

       Сортувальні об’єкти або об’єкти для відновлення матеріалів, як їх зазвичай називають, використовують методи механічного розділення для подальшої підготовки вже відокремлених фракцій на матеріали, які можуть бути продані переробникам і виробникам.  Майбутня комплексна система управління відходами повинна включати такий об’єкт для відновлення матеріалів (ОВМ).

       ОВМ буде розташований у Пирятинській громаді. Об’єкт зможе обслуговувати всі чотири громади Пирятинського кластеру (Пирятин, Гребінка, Новооржицьке та Чорнухи).   Сортувальна установка буде спроектована з наступними параметрами:

  • Проектна потужність: до 2000 тонн/рік
  • Очікувананна кількість: близько 800 тонн на рік
  • Площа поверхні: 3100 м2
  • Вимоги до персоналу: всього 13 співробітників (включаючи кваліфікованих і некваліфікованих працівників)

       У той час як початкова конструкція ОВМ передбачає оброблення окремо зібраних сухих ресурсоцінних компонентів, об’єкт  фактично зможе переробляти також змішані побутові відходи.  Довгострокова  стратегія Пирятинського суб-кластеру передбачає скорочення побутових відходів розміщених на полігоні та збільшення відновлених відходів. Таким чином, ОВМ дозволяє модернізацію і, виходячи з пріоритетів, визначених суб-кластером, може служити або об’єктом механічно-біологічним оброблення (з вилученням цінної вторсировини і стабілізацією органічної фракції), або як завод з відновлення енергії (з виробництвом палива, отриманого від відходів -RDF).

       У 2024 році нинішнє сміттєзвалище у Пирятині буде модернізовано новою картою для твердих побутових відходів. Новооржицька ТГ вивозитиме свої побутові відходи на оновлений полігон. Нова карта буде розрахована на обслуговування всіх чотирьох громад з Пирятинського суб-кластеру.    

       З точки зору природоохоронних заходів, нова карта буде оснащена системою збирання фільтрату і пасивної дегазації через встановлені газові свердловини.

       Реалізація цього плану управління відходами вимагає спільного використання регіонального полігону та ОВМ усіма чотирма громадами в суб-кластері - Пирятинською, Гребінківською, Нововоржицькою та Чорнухинською. Між усіма чотирма громадами буде укладено угоду про співробітництво територіальних громад, в якій будуть викладені права, обов'язки та всі умови для спільного використання регіональної інфраструктури управління відходами. Серед умов договору буде вказано, що громади-учасники сплачуватимуть уніфіковану плату за послуги за користування регіональними об'єктами, відповідно до кількості відходів, що привозяться на об'єкти відповідними громадами.

Ще одним з важливих питань є навчально-виховні та інформаційно-рекламні заходи, спрямовані на активізацію участі населення в сфері поводження з ТПВ.

Досвід впровадження проектів з роздільного збору відходів свідчить, що їх необхідним елементом має бути активна робота з населенням з метою зміни поведінки та руйнування роками створених стереотипів у сфері поводження з ТПВ. Тому інформаційно-виховні кампанії відіграють важливу роль на всіх стадіях втілення Програми та повинні проводиться першочергово, ще до початку реалізації заходів, передбачених цією Програмою. Запорукою успіху всієї Програми є публічність, прозорість та відкритість поводження з ТПВ.

Інформаційно-виховні заходи мають бути проведені з метою підвищення рівня екологічної культури населення та залучення мешканців міста до підтримки роботи систем поводження з ТПВ. Для підвищення екологічної культури та свідомості, активізації участі населення в сфері поводження з ТПВ Програмою передбачається виконання таких заходів:

• проведення роз’яснювальної роботи щодо роздільного збирання ТПВ (розповсюдження відповідних буклетів, плакатів тощо);

• проведення інформаційної роботи серед населення по формуванню ставлення до відходів, як до вторинної сировини;

• орієнтація екополітики не на ліквідацію негативних екологічних наслідків господарської діяльності, а на їх попередження;

 • інформування населення про необхідність укладання договорів із підприємствами на вивезення відходів;

• посилення громадського контролю та забезпечення відповідальності за недотримання вимог природоохоронного законодавства, у тому числі місцевих нормативно-правових актів;

• забезпечення повної інформованості населення з питань поводження з відходами;

• підвищення рівня екологічної культури та знань дітей та молоді шляхом системної реалізації екологічних освітніх проектів та заходів в дошкільних та освітніх закладах селищної ради;

• проведення екологічних акцій та флешмобів у населених пунктах ради.

Ресурсне забезпечення місцевої 

Програми поводження з твердими побутовими відходами

у Новооржицькій селищній територіальній громаді

на 2023-2025 рік

тис. грн.

Обсяг коштів, які пропонується залучити на виконання програми
За роками
Всього витрат на виконання програми
2023 рік
2024 рік
2025_ рік
1
2
3
4
7
Обсяг ресурсів всього, в тому числі:
492 384
519 500
550 000
1 561 884
державний бюджет

 

 

 

 
обласний бюджет

 

 

 

 
селищний бюджет
492 384
519 500
550 000
1 561 884
кошти не бюджетних джерел

 

 

 

 

7. Напрями діяльності, завдання та заходи місцевої цільової програми та результативні показники

 

Для досягнення мети і завдань Програми передбачається розв’язати такі основні завдання:

• дотримання вимог законодавчих та нормативно-правових актів у сфері поводження з відходами, в тому числі Правил благоустрою населених пунктів Новооржицької селищної ТГ;

• притягнення до адміністративної відповідальності порушників положень нормативно-правових актів щодо поводження з відходами;

•  впровадження ефективної тарифної політики у сфері поводження з ТПВ;

• розвиток мережі суб’єктів господарювання, що здійснюють збір, переробку та знешкодження відходів;

• вдосконалення  системи управління у сфері поводження з твердими побутовими відходами;

•  проведення послідовної та узгодженої інформаційно-виховної роботи з утворювачами відходів;

• залучення інвестиційного капіталу для фінансового забезпечення виконання Програми;

• залучення бюджетних коштів різного рівня, у т.ч. коштів фондів охорони навколишнього природного середовища, для фінансування масштабних заходів Програми.

 

ЗАВДАННЯ ТА ЗАХОДИ

Програми поводження з твердими побутовими відходами

у Новооржицькій селищній територіальній громаді

на 2023-2025 рік

 

№ з/п

Заходи

Виконавець

Джерела

фінансування

Орієнтовні обсяги фінансування

Очікувані

результати

За роками виконання

2023

2024

2025

 

1

 

 

 

1.1

Співфінансування спільного комунального підприємства „Екосервіс – 2022“

 

Внесення статутного капіталу

Виконавчий комітет, Фінансовий відділ

Бюджет Новооржицької селищної ТГ

 

276 824

 

 

560

 

 

304 500

 

 

335 000

зменшення обсягів утворення захоронення побутових відходів шляхом впровадження нових сучасних високоефективних методів їх збирання, перевезення, зберігання, переробки, утилізації та знешкодження

2

Придбання контейнерів 1,1 м3

для роздільного збору відходів та облаштування контейнерних майданчиків

Виконавчий комітет, КП «Лазірки-Добробут»

Бюджет Новооржицької селищної ТГ

200 000

200 000

200 00

Забезпечення ефективного збору та сортування ТПВ

3

Проведення освітньо-виховних, інформаційних заходів та роз’яснювальних заходів щодо поводження з ТПВ

Виконавчий комітет

-

-

-

-

підвищення рівня екологічної культури та знань дітей та молоді шляхом системної реалізації екологічних освітніх проектів та заходів в дошкільних та освітніх закладах селищної ради

4

Укладення договорів між власниками, користувачами, орендарями житлових будинків, земельних ділянок, суб’єктами підприємницької діяльноті

Виконавчий комітет, КП «Лазірки-Добробут», КП «Екосервіс – 2022»

-

-

-

-

Забезпечити 75 % охоплення житлових будинків приватного сектора централізованим вивезенням сміття, а також організацію збирання та сортування ТПВ між власниками, користувачами, орендарями житлових будинків, земельних ділянок, суб’єктами підприємницької діяльноті

5

Збирання, перевезення на утилізацію спеціалізованому підприємству небезпечних побутових відходів шляхом заключення договору з організаціями

Виконавчий комітет

Бюджет Новооржицької селищної ТГ

15 000

15 000

15 000

Зменшення впливу небезпечних побутових відходів на навколишнє середовище

 

Разом

 

 

492 384

519 500

550 000

 

 

 

 

      Планування заходів Програми фокусується на першочергових діях, необхідних для реалізації заходів, передбачених Місцевим планом управління відходами (МПУВ). Він охоплює всі потоки відходів і включає в себе всі заходи з управління відходами, які повинні бути реалізовані в період 2023 - 2025 років. Крім того, План дій включає бюджет на кожну діяльність, джерело фінансування, відповідальність за реалізацію та показник ефективності для кожної діяльності.

      Діяльність, передбачена на перші роки впровадження, спрямована на вирішення найактуальніших проблем та недоліків існуючої системи управління відходами. Заходи, передбачені для середньострокової реалізації, намагаються спиратися на короткострокові дії та спрямовані на створення інтегрованої системи управління відходами, як детально описано в МПУВ.

8. Координація та контроль за ходом виконання Програми

      Загальна координація та контроль за ходом виконанням Програми покладені на виконавчий комітет Новооржицької селищної ради. З метою дотримання принципу колегіальності, компетентності та прозорості фінансового забезпечення реалізації Програми, функції щодо здійснення системного моніторингу покладаються на постійну комісію з питань фінансів, бюджету, планування соціально-економічного розвитку, інвестицій та міжнародного співробітництва. Відповідальні виконавці у процесі виконання Програми забезпечують цільове та ефективне використання коштів протягом усього строку реалізації Програми у межах визначених бюджетних призначень.

      Інвестиційні та експлуатаційні витрати для ОВМ будуть розподілені між громадами-учасницями на основі відповідних обсягів відходів, що надходитимуть на ці об’єкти від кожної громади.

 

 

      Відповідальною за підготовку відповідного інвестиційного проекту буде спеціально призначена від громад Пирятинського суб-кластеру робоча група.     Умови фінансування інвестицій та подання заявки на зовнішнє фінансування до національних та обласних органів влади чи міжнародних донорів будуть визначені в договорі про співробітництво територіальних громад.

     Усі громади суб-кластеру сплачуватимуть однакову плату за відходи, доставлені на регіональний полігон, приблизно 350 грн/тонну відходів, без ПДВ.

     Витрати та доходи від сортування розподілятимуться між громадами пропорційно кількості окремо зібраних та залишкових відходів, доставлених на об’єкт.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                        

 

 


« повернутися до всіх документів

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь